منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / لیزر اگزایمر؛ مزایا، کاربردها و عوارض

لیزر اگزایمر؛ مزایا، کاربردها و عوارض

یکی از فناوری‌های پیشرفته دنیای پزشکی، لیزر اگزایمر است که از آن برای درمان مشکلات بینایی و بیماری‌های پوستی بهره گرفته می‌شود. اشعه فرابنفش این لیزر، باعث تغییر لایه‌های سطحی پوست می‌شود.(آن هم بدون آن که به بافت پوست آسیب برساند.) از این لیزر برای درمان بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و مشکلات چشمی مانند نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید همه چیز در مورد لیزر اگزایمر؛ مزایا، کاربردها و عوارض آن را بدانید، ما را تا انتهای این مطالب همراهی کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر اگزایمر چیست؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که لیزر اگزایمر پوست چیست؟ این لیزر یک نوع لیزر مولکولی به شمار می‌رود که امواج ماوراء بنفش تولید می‌کند. امواج تولید شده توسط لیزر اگزایمر، به صورت متمرکز بر روی هدف تابانده می‌شوند. از این لیزر برای درمان مشکلات بینایی استفاده می‌شود. در طول سال‌های اخیر این لیزر در دنیای زیبایی پوست و درمان بیماری‌های آن نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. در حال حاضر امواج این لیزر برای درمان بیماری‌های پوستی مانند پیسی، پسوریازیس، اگزما و... کاربرد فراوانی دارد. این تکنولوژی به علت دقت بالا و عوارض ناچیزی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کاربردهای لیزر اگزایمر

در حال حاضر بسیاری از متخصصان پوست، از لیزر اگزایمر برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. اشعه ماوراء بنفش و قدرتمندی که توسط این لیزر تولید می‌شوند، برای رفع بسیاری از لکه‌ها و خطوط سفید رنگ پوست کاربرد دارند. امواج لیزر اگزایمر به بافت‌های سالم پوست آسیب نمی‌رسانند. بنابراین به راحتی می‌توان لکه‌ها، خطوط سفید پوست و بیماری‌هایی مانند پیسی و پسوریازیس را درمان کرد. امواج این لیزر دردی به همراه ندارند و تنها در هنگام انجام آن احساس گرما می‌کنید که کاملاً قابل تحمل است.
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بیماری‌هایی که توسط این لیزر درمان می‌شوند اشاره کنیم:

1. لک و پیس (ویتیلیگو)
یکی از بیماری‌های ناخوشایند پوستی، لک و پیس نام دارد. در این بیماری، رنگ پوست از بین می‌رود و شاهد بروز لکه های بزرگ و کوچک بر روی پوست هستیم. این بیماری باعث از بین رفتن سلول‌های تولید کننده ملانین می‌شود و اعتماد به نفس افراد را کاهش می‌دهد. خوشبختانه درمان لک و پیس یا ویتیلیگو از طریق لیزر اگزایمر امکان پذیر است.

2. اگزمای شدید (درماتیت آتوپیک)
اگزما نوعی بیماری پوستی شایع است که خود را با علائمی مانند خشکی، خارش و قرمزی پوست نشان می‌دهد. در صورتی که این بیماری تشدید شود، باعث ایجاد زخم‌های شدید و ناخوشایند بر روی پوست می‌ گردد. این بیماری یک نوع اختلال است که در سیستم ایمنی رخ می‌ دهد. با استفاده از امواج قدرتمند و متمرکز لیزر اگزایمر پوست، تا حدود زیادی برای درمان اگزما مفید می باشد .

3. پسوریازیس
بسیاری از پزشکان و متخصصان، برای درمان بیماری پسوریازیس که یکی از بیماری‌های مزمن پوستی است، لیزر اگزایمر را به بیماران خود پیشنهاد می‌دهند. این لیزر سلول‌های ایمنی فعال در پوست را هدف قرار می‌دهد. پس از آن شاهد کاهش التهاب و تولید سلول‌های جدید پوست خواهیم بود. این لیزر برای درمان ضایعات پوستی، التهاب و خارش بسیار مناسب است.

4. آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه ای) مقاوم به درمان
یکی از بیماری‌های خود ایمنی که باعث ریزش مو در قسمت سر و سایر نقاط بدن می‌شود، آلوپسی آره آتا نام دارد. این بیماری ظاهر ناخوشایندی با خود به همراه آورده و موجب کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. لیزر اگزایمر یکی از بهترین گزینه‌های درمان آلوپسی برای افرادی است که آلوپسی آره آتا مقاوم به درمان دارند.

5. استریا یا ترک های پوستی کهنه
استریا به شکل ترک‌ های پوستی و خطوط نازک بر روی پوست ظاهر می‌شود. خانم‌هایی که دوران بارداری را پشت سر گذاشته‌اند یا افرادی که با نوسانات وزنی روبرو هستند، این بیماری را تجربه می‌کنند. لیزر اگزایمر یکی از بهترین گزینه‌های درمان ترک های پوستی است . این امواج به لایه‌های عمیق پوست نفوذ و آن را برای تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌کنند.

لیزر اگزایمر در اصفهان

مزایای لیزر اگزایمر

ممکن است پزشک به شما توصیه کرده باشد که برای درمان ناراحتی‌های پوستی خود، از لیزر اگزایمر استفاده کنید. پس بهتر است با مزایای این روش درمانی فوق‌العاده آشنا باشید:

مکانیسم عملکرد لیزر اگزایمر

مکانیسم کار دستگاه لیزر اگزایمر به این صورت است که نور UVBبه طول موج 308 نانومتر را به شکل لیزر بر روی ضایعات پوستی بیمار متمرکز کرده و موجب رفع بسیاری از مشکلات پوستی می‌شود. طی روند لیزر درمانی، پزشک با تنظیم طول موج دستگاه لیزر، شروع به تاباندن آن‌ها بر روی ضایعات پوستی می‌کند. این امواج تا عمق خاصی از پوست نفوذ می‌کنند.

چه کسانی برای درمان با لیزر اگزایمر مناسب هستند؟

خوشبختانه با پیشرفت‌های علم پزشکی، در حال حاضر برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی راه حل‌های خوبی وجود دارد. لیزر اگزایمر یکی از این روش‌هاست و برای افراد زیر پیشنهاد می‌شود:

مراقبت‌های پس از درمان با لیزر اگزایمر

پس از آن که جلسات درمانی شما با لیزر اگزایمر به پایان رسید، باید به خوبی از خود مراقبت کنید. نکات مراقبتی که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در این زمینه به شما کمک می‌ کنند :

عوارض جانبی استفاده از لیزر اگزایمر

هر چند لیزر اگزایمر هم مانند سایر روش‌های درمان مشکلات پوستی عوارضی دارد، اما این عوارض بسیار اندک هستند. برخی از بیماران پس از سپری کردن جلسات درمانی خود با لیزر اگزایمر، دچار عوارضی مانند التهاب، قرمزی و خارش بر روی پوست خود می‌شوند. خوشبختانه این عوارض موقتی هستند و پس از سپری شدن مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. تقریبا همه افراد پس از لیزر درمانی با روش اگزایمر، به راحتی می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

هزینه درمان با لیزر اگزایمر چقدر است؟

هزینه درمان با لیزر اگزایمر به نوع بیماری و وسعت آن بر روی پوست بستگی دارد. اگر یک متخصص با تجربه و ماهر، فرایند درمانی را برای شما انجام دهد، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید. البته امکانات کلینیک و داروهایی که پس از لیزر درمانی باید مصرف کنید، را نیز به هزینه‌های این روش اضافه کنید.

سوالات رایج درباره لیزر اگزایمر

1- درمان با لیزر اگزایمر چقدر طول می ‌کشد؟
با توجه به قدر دستگاه لیزر اگزایمر هر جلسه درمانی در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود و بیش از چند دقیقه طول نخواهد کشید.
2- آیا لیزر اگزایمر نتایج دائمی دارد؟
هر چند لیزر اگزایمر می‌تواند مشکلات پوستی را رفع کند، اما نمی‌توان به عنوان یک درمان دائمی به آن نگاه کرد. البته مواردی مانند نوع پوست، سن و سبک زندگی فرد بر روی ماندگاری نتایج آن تاثیرگذار هستند.
3- چه مدت زمان بعد از درمان با لیزر اگزایمر می ‌توان به فعالیت‌های روزانه بازگشت؟
خوشبختانه فرایند بهبودی پس از لیزر اگزایمر بسیار کوتاه است. بلافاصله پس از انجام این درمان می توان کلیه فعالیت های معمول روزمره را از سر گرفت، فقط محافظت محل درمان در برابر اشعه خورشید توصیه می شود.
4- چند جلسه درمان با لیزر اگزایمر برای بهبودی لازم است؟
جلسات درمان 2 تا 3 بار در هفته و بطور میانگین 20 جلسه می باشد.

نتیجه گیری
در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که لیزر اگزایمر نه تنها برای درمان بیماری‌های چشم مفید است، بلکه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی نیز موثر است. به سبب نتایج درمانی فوق‌العاده و عوارض جانبی اندک، توجه بسیاری از متخصصان به لیزر اگزایمر جلب شده است. پیشرفت‌های علم پزشکی باعث کاربرد گسترده‌ تر استفاده از لیزر اگزایمر برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش درمانی، با ما از طریق تماس با شماره تلفن های درج شده در سایت در ارتباط باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین