منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / رفع اسکار سوختگی و بخیه با بهترین روش

رفع اسکار سوختگی و بخیه با بهترین روش

سلولهای پوست به ویژه در سنین پایین تر، قابلیت ترمیم بالایی دارند. هر جراحتی که در پوست ایجاد می‌شود، به مرور زمان با جایگزینی سلولهای جدید ترمیم خواهد شد با این وجود گاهی بازسازی پوست به اسکار می‌انجامد که بستگی به عمق و شدت جراحات وارده بر پوست و قابلیت های بدنی فرد دارد. در ادامه لیزر درمانی را به عنوان یکی از بهترین روشهای درمان جای زخم، بخیه و سوختگی معرفی خواهیم نمود.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست در اصفهان با سالها تجربه در زمینه درمان انواع اسکار و کلویید، آماده ارائه خدمات درمانی به مراجعین محترم می‌باشد. جهت مشاروه رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پوست انسان از لایه های مختلفی تشکیل شده است که دو قسمت بالایی آن به ترتیب درم و اپیدرم نام دارند. لایه درم پوست از چربی‌ها، عروق و اعصاب تشکیل شده است. اپیدرم که قسمت بالایی پوست می باشد از سلولهای مرده پوست تشکیل شده که این سلولها روزانه به تعداد ۳۰۰۰۰۰ تا از سطح پوست می‌ریزند و سلولهای تازه که توسط درم تولید شده‌اند؛ جایگزین آنها می‌شوند. بر اساس این فرآیند، معمولاً اگر پوست شما دچار آسیب شود، به مرور زمان و با ریزش سلولهای قدیمی و جایگزینی سلول‌های جدید، آسیب بهبود یافته و مرتفع می‌گردد.

اما در بعضی از مواقع عمق جراحت و آسیب دیدگی زیاد می باشد و اسکار ناشی از آن به راحتی بهبود نمی‌یابد؛ و ممکن است پوست در آن ناحیه در معرض دید بوده و در زیبایی تاثیر منفی بگذارد. برای از بین بردن اسکار ناشی از زخم، جای بخیه و سوختگی، روشهای درمانی متفاوتی وجود دارد. البته انتخاب نوع درمان توسط پزشک متخصص پوست، بسته به نوع و محل ضایعه و شدت جراحات انجام می‌شود. در ارتباط با سوختگی‌ها، نکته مهم در انتخاب روش درمان، درجه سوختگی و گرید آن است؛ به این جهت که سوختگی‌های مختلف تاثیرات متفاوتی از نظر عمق جراحت وارده روی پوست دارند.

بهترین درمان رفع اسکار سوختگی و بخیه ، دکتر واعظ شوشتری

سوختگی درجه 1

اگر فقط پوستتان قرمز شود و دردی را احساس نکنيد و تاولی هم نزند، سوختگی درجه اول است و در عرض يک هفته بدون بر جای گذاشتن جای زخم از بين می رود. در این نوع سوختگی فقط لایه خارجی پوست (اپیدرم) درگیر می شود که بسیار سطحی بوده و خفیف ترین نوع سوختگی است و این نوع سوختگی را می توان با پماد سوختگی درمان نمود. در ظاهر سوختگی درجه 1 حرارت پوست کمی زیاد شده و حساس به لمس کردن می شود و با فشار انگشت روی قسمت سوخته بطور موقت آن قسمت سفید می شود. در این نوع سوختگی در عرض چند روز بدون ایجاد اسکار و با ریختن پوست از روی محل سوختگی، عارضه بهبود می‌یابد و درمان می‌شود.

سوختگی سوختگی درجه 2

سوختگی درجه 2 از نوع اول شدید تر است. این سوختگی درجه متوسطی دارد و به اپیدرم و قسمتی از درم آسیب می‌رساند. با این وجود بافت های زیر آنها را مبتلا نمی کند، در این نوع از سوختگی پوست تاول می زند و متورم شده و درد زیادی دارد و مایعی از آن قسمت ترشح می کند. در ظاهر این سوختگی قرمزی و تاول شدیدتر شده و شکاف های کوچک در اپیدرم و تاول های بزرگ پر از مایع پدید می آید و چون پلاسما و مایع بافتی ایجاد شده و پوست برآمده می شود تا 2 روز احتمال ایجاد تاول وجود دارد و بهبودی آن حداقل 3 هفته زمان می برد. اگر سوختگی درجه دو بطور مناسب درمان و مراقبت شود، خودبخود بهبود یافته و جای آن بسیار اندک می ماند. در این نوع سوختگی امکان عفونت زخم سوختگی وجود دارد که باید از این نظر مراقبت شود. در این نوع سوختگی نیز از پماد سوختگی استفاده شده و بعد از بهبود برای ترمیم جای سوختگی از لیزر استفاده می شود.

سوختگی درجه 3

در سوختگی درجه سه تمام ضخامت پوست (کل اپیدرم و درم) آسیب دیده و شاید تخریب عمیق تر شده و بافت های زیرین پوست (چربی، ماهیچه و استخوان) را نیز درگیر کند. به علت از بین رفتن اعصاب زیر جلدی بیمار دردی احساس نمی کند، بجز مواردی که در اطراف سوختگی درجه سه، مناطقی از سوختگی درجه دو نیز وجود داشته باشد. در این نوع سوختگی شدید باید سریعا بیمار به بیمارستان منتقل شود. در ظاهر این سوختگی، پوست سوخته، سفید مرواریدی یا زرد و قهوه ای و بعضی مواقع سیاه است. اسکار خشک و سخت است و به علت از بین رفتن اعصاب پوست هیچ حسی نداشته و دردی ندارد. احتمال عفونت در این نوع سوختگی بسیار زیاد است. سوختگی های درجه 3 عوارض مختلفی دارند که عبارتند از:

آدرس اینستاگرام

انواع لیزر

دونوع لیزر برای رفع اسکار وجود دارد که علاوه بر درمان جای زخم، بخیه و سوختگی، قادر است به جوانسازی پوست نیز بپردازد. این دو لیزر عبارتند از:

1- لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 یکی ازقویترین لیزرهایی است که به عمق پوست نفوذ می کند؛ و یکی از بهترین انواع لیزر برای رفع جای سوختگی و از بین بردن جای بخیه عمیق و باریک است.

2- لیزر اربیوم YAG

لیزر اربیوم کم قدرت تر از لیزر فرکشنال CO2 است و برای رفع جای سوختگی و بخیه کم عمق تر استفاده می شود و به بی حسی کمتری احتیاج دارد. زمان ریکاوری و احیای بیمار سریعتر و در حدود یک هفته است.

لیزر درمانی

به طور کلی از این روش برای اسکارهای در سطح متوسط استفاده می شود و اگر عمق اسکار زیاد باشد برای از بین بردن اسکار و یا از بین بردن جای بخیه از روشهای متفاوت تری نظیر جراحی استفاده می شود. استفاده از لیزر باعث تورم و سوزش می شود که معمولا بعد از ۲۴ ساعت از بین می رود و در افرادی که پوست تیره دارند ممکن است سبب تغییر رنگ رنگدانه های پوستی آنها شود. توصیه می‌شود؛ پس ازلیزر؛ مراقبتهای تجویز شده توسط پزشک را به خوبی اجرا نمایید تا پوست دچار عفونت و عوارض دیگر نشود.

هزینه لیزر درمانی اسکار

هزینه درمان جای بخیه سوختگی و زخم، بستگی به میزان جراحت دارد که در مراجعه به پزشک متخصص برآورد می‌شود.

امروزه ریزش مو یکی از شکایات رایج افراد با هر سن و جنسی، در هرکجای کشور است. متقاضیان عزیز، با مراجعه به متخصصان پوست و مویی که در سراسر استان فعالیت دارند، از بهترین درمان ریزش مو در اصفهان برخوردار شوید و ریزش موهای خود را متوقف نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طیبه محمودی [ 1402-11-22 ]
سلام پسر من 5ماه پیش با اب جوش سوخته ران پاش. تقریبا بعداز دوماه اسکارکلویید آورد الان پماد کلوبتازون وکرم سوند استفاده میکنم احساس میکنم گوشت اضافه اش بالاتر میاد چیکار کنم ممنون میشم جواب بدین

علی باقرپور [ 1401-08-20 ]
باسلام وخسته نباشید ببخشیدجای جوش داشتم که بادستکاری به زخم عمیق تبدیل شده دوتا انگار جای چاقوهست میخاستم بدونم امکان ترمیم وجود دا ره ممنون بابت راهنماییتون

فرحناز شیرزاد [ 1400-10-09 ]
باسلام عمل لیفته شقیقه انجام دادم دردوطرفت پیشونیم کاملا مشخصه ۴ ماهه پیش بوده اما ای بخیه مونده کاملا برجسته هست هیچ ترمیم نمیشه کرم ترمیم کننده تاثیرنداره

طاهره گودرزی [ 1400-09-29 ]
سلام خسته نباشید .من دست و صورتم سوخته وجای سوختگی رو ناحیه گردن زیر فک .گوشت اضافی و دستمم گوشت اضافی دارد ایا با لیزر رفع میشود و هزینه چند میشود .من وقتی بچه بودم سوختم بدلیل فقر نتونستم عمل یا لیزر انجام دهم ایا داروی هست ک کم هزینه باشد بتوانم جای سوختگی گوشت اضافه رو ازبین ببرم متشکرم ازشما

زهرا زنگنه [ 1400-09-24 ]
با سلام .دست دخترم جای بریدگی داره اسکارش سفید و همسطح هست راهی هست که کلا از بین برممنون میشم

سمیرا نورالهی [ 1400-08-23 ]
سلام من سانترال بینی انجام دادم پایین دماغم که بخیه شده کاملا مشخصه خیلی احساس بدی دارم شوهرمم هر غر میزنه با لیزراز،بین میره؟

عزیزی [ 1400-05-24 ]
باسلام مدت یک ماه هست که خال های گردنم رو سوزاندن ولی جاش برجسته شده یا به اصطلاحی،گوشته اضافه آورده و هنوز بعد یک ماه قرمزی برطرف نشده آیا خوب میشه یا باید لیزر بشه

هدی باباییان [ 1400-05-22 ]
ببخشید من یک جای سوختگی روی سینم است بر اثر استفاده از پودر موبر است و الان جاش به صورت یک لکه سفید مونده و خیلی ناراحتم میکنه چه روشی را برای از بین بردنش توصیه می کنید؟؟

روشنا [ 1400-04-23 ]
سلام آقای دکتر،روز خوش،من یکی از پاهام زانو به پایین ۲ سالم بوده سوخته الان ۳۷ سالمه جاش مونده میشه کاری کرد

ادوینا ارجمتد [ 1400-04-07 ]
یک سال و نیم عست دخترم بر اثر افتادن شیشه رو صورتش جایه بغیه مونده و یک سال زیر نظر دکار محمودی شیراز بود و اسکار براش میتدشت ما هم استفلده میکردیم ولی الان دخترم بزرگ شدخ و ۵ سالشه و ناراحته از این زخمی که ناحیه صورتش هست میخوام یه روشی باشه که لااقل اگه از بین نره ولی کم رنگش کنه خواهشا جواب بدین

فهیمه بهروز [ 1400-03-19 ]
من بدنم گوشت اضافه داره الان دوساله با لباس هم بر طرف نشد به لیزر میشه خوب شه

شیرین سپهوند [ 1399-12-22 ]
بازوم سوخته وقتی دو سالم بوده الان جاش مونده. با لیزیر یا جراحی پلاستیک درست میشه

اکرم ملازاده [ 1399-12-01 ]
من تازه عمل جراحی کردم روی دستم به اندازه ی ۳۰ سانت میشه بالیزر ازبین میره

معصومه کاشانی [ 1399-11-19 ]
باسلام. یک بخیه به صورت خط باریک روی لب تا چانه پایین در اثر تصادف روی صورتمه که زیبایی منو گرفته و باعث اذیتم می شود لطفا آقای دکتر واعظ شوشتری لطفا کمکم کنید و تا حدودزیادی زیبایی صورتم را به من برگردانید. با تشکر فراوان

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟

تزریق ژل فرآیندی است که با افزایش حجم و فرم دهی بافت نرم توام می‌باشد. فیلرها به طور کلی به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می‌شوند؛ که در هر دو روش، تزریق توسط پزشک از طریق سرنگ های نازکی صورت می گیرد که این مواد را در قسمت های مورد نظر تزریق می کند ... ادامه مطلب

تأثیر پیلینگ اسید سالیسیلیک بر آکنهتأثیر پیلینگ اسید سالیسیلیک بر آکنه

آکنه وقتی ایجاد می‌ شود که جوش‌ ها به قدری در عمق لایه‌ های پوستی نفوذ می‌ کنند که باعث صدمه زدن به این لایه‌ های داخلی می‌ شوند. راهکار های درمانی مؤثری برای ترمیم اسکار آکنه وجود دارند که پیلینگ با اسید سالیسیلیک از جمله این موارد است. ... ادامه مطلب

رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟رعایت چه نکاتی به سلامت پوست در تابستان کمک میکند؟

گرمای شدید تابستان می‌تواند برای پوست ناخوشایند و مضر باشد. آلودگی هوا، آفتاب شدید تابستان، گرما و رطوبت همگی دست به دست هم داده و مسبب بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند. با این وجود اصلی ترین عامل تخریب پوست در این فصل تابش نور خورشید است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین