منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس؛ عوارض، مزایا و ماندگاری

تزریق بوتاکس؛ عوارض، مزایا و ماندگاری

تزریق بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کاهش چین و چروک‌ها و ایجاد ظاهری جوان‌تر است. این روش غیرتهاجمی با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی به ماهیچه‌ها، چین و چروک‌های صورت را به‌طور موقت کاهش می‌دهد و پوستی صاف و بی‌عیب را به شما هدیه می‌دهد. اگر به دنبال جوانسازی با تزریق بوتاکس هستید، این روش می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابید و از چهره‌ای شاداب‌تر لذت ببرید.

آنچه در این مطلب میخوانید

به عنوان مقدمه ذکر این مسأله لازم است که چروک‌های صورت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1- چروک‌های فعال (Dynamic Wrinkles) که بدلیل وجود عضله در زیر آنها به وجود می‌آید. این خطوط نتیجه سال‌ها خندیدن، اخم کردن و تغییر فرم عضلات صورت هستند.

2- چروک‌های غیر فعال (Static Wrinkles) که بدلیل پروسه پیری و تغییرات محتویات درم پوست ایجاد می‌شود.

در مورد چروک‌های فعال؛ یعنی چین وچروك‌هایی كه ارتباط مستقیم با حركات عضلات صورت دارند، به عنوان مثال چین‌های افقی پیشانی، چین اخم بین ابروها و چین‌های دور چشم استفاده از تزریق بوتاكس بسیار موثر است. ولی برای درمان چین وچروك عمیق و غیر فعال؛ مثل خط خنده باید از تزریق پرکننده‌ها مثل اسید هیالورونیك استفاده کرد وتزریق بوتاکس در این موارد بی اثر است. حال به چند پرسش رایج در مورد تزریق بوتاکس می‌پردازیم.

بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری

بوتاکس چيست؟

بوتاکس فرم رقيق و خالص توکسين بوتولينوم است که در شل کردن عضلات بسيار موثر است. این دارو با اسامی تجاری مختلفی در بازار وجود دارد که معتبرترین آنها BOTOX و Dysprot هستند. در ایران علاوه بر دیسپورت برندهای دیگر وجود دارد که می‌توان به نورونوکس(neuronox) و مصپورت (Masport) اشاره کرد. برند زئومین هم ساخت شرکت Merz آلمان است که اخیراً وارد ایران شده است.

نحوه اثرگذاری بوتاکس (چگونه چروک‌ها توسط بوتاکس برطرف می شوند؟)

مقدار مشخصی از بوتاکس توسط سوزن ظريف به داخل عضلات زير چروک تزريق مي‌شود، اين تزریق باعث غير فعال شدن عضله توليد کننده چين مي‌شود و در نتيجه چروک فعال محو مي‌گردد. به همين دلیل بوتاکس براي برطرف کردن چين اخم (بين دو ابرو)، خطوط پيشانی و خطوط دور چشم بسيار عالی عمل مي‌کند.

تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر واعظ چه تفاوتی دارد

  1. در این کلینیک صرفاً از بوتاکس‌های معتبر برای تزریق استفاده می‌شود (مسپورت ایران، دیسپورت انگلستان یا زئومین آلمان).
  2. برای تزریق دقیق بوتاکس لازم است دوز تزریق بسیار دقیق باشد. این نکته به خصوص در تزریق‌ های کنار چشم اهمیت زیادی دارد ( تزریق‌ هایی که برای درشت تر کردن چشمها یا از بین بردن چروک‌ های ظریف روی پلک به کار می‌ رود). به همین خاطر در کلینیک دکتر واعظ از سرنگ‌های انسولین مخصوص با نام“تری دوز“ برای بوتاکس صورت استفاده می‌شود. این سرنگ‌ ها قادرند بدون اشتباه مقادیر بسیار بسیار کمی از بوتاکس را تزریق کنند.
  3. در صورتی که به هر دلیل بوتاکس شما اثر نکند، در کلینیک دکتر واعظ تا ۲ ماه از زمان تزریق، ترمیم رایگان انجام می‌شود.
  4. اگر قصد تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر واعظ دارید، نیازی به رزرو نوبت اینترنتی نمی‌باشد و می‌توانید مستقیما با شماره تلفن مطب تماس بگیرید.
  5. تزریق بوتاکس کاربردهای زیادی دارد که شاید بد نباشد قبل از مراجعه، با آنها آشنا باشید. در صورت تمایل روی هر کدام کلیک کنید تا عکس قبل و بعد آن را مشاهده نمایید.

کاربرد بوتاکس (بوتاکس برای درمان چه مناطقی به کار می رود؟)

رفع چین و چروک با تزریق بوتاکس

اگر قصد تزریق بوتاکس دارید حتما نکات زیر را در نظر بگیرید

۱- هرگز،هرگز و هرگز نزد افراد غیر پزشک بوتاکس تزریق نکنید حتی اگر مدعی شوند دفعات زیادی تزریق انجام داده‌اند. اطلاعات در مورد آناتومی صورت و محل دقیق تزریق‌ها و دوز درمانی بوتاکس بسیار مهم است و عدم اطلاع از آنها می‌تواند منجر به عوارض بوتاکس که بعضاً جبران ناپذیرهستند، منجر شود.
۲- نزد هر پزشکی که تزریق می‌کنید حتما مطمئن شوید که از برندهای معتبر برای شما استفاده می‌شود. از پزشکتان بخواهید جعبه بوتاکس یا شیشه آن را به شما نشان دهد.
۳- در صورتی که دارویی مصرف می کنید مثل داروهای ضد انعقاد یا داروهای که برای بیماری‌های سیستمیک استفاده می‌کنید، پزشکتان را مطلع کنید.
۴- در صورتیکه بیماری خاصی دارید حتماً قبل از تزریق با پزشکتان مطرح کنید.

آيا تزريق بوتاکس عوارض دارد؟

از سال 1990 تاکنون از تزريق بوتاکس استفاده مي‌شود ولی تاکنون هیچ عارضه جدی برای بوتاکس مشاهده نشده است. شايعترين عارضه تزریق بوتاکس افتادن پلک است که در صورت انجام این تزریق توسط متخصص پوست احتمال بروز این عارضه بسیار ناچیز است. تزريق بوتاکس در مطب انجام مي‌شود و بيمار بلافاصله به سر کار برمي‌گردد.

مزايای تزريق بوتاکس چيست؟

تزريق بوتاکس امروزه یكی از بهترین و موثرترین روشهای درمانی - زیبایی پوست است. رفع چروک‌ها با این روش بسیارسريع و موثر است به طوری که بين7-2 روز پس از تزریق اثر بوتاکس شروع می‌شود و چروک‌ها برطرف می‌گردند. مزيت ديگر اين روش برگشت سريع به سرکار است، حتی موقع خروج بيمار از مطب نيز اثری از تزریق انجام شده در بیمار مشاهده نمي‌شود.

اثرات تزريق بوتاکس بسته به تعداد تزريق قبلی بين 9-4 ماه طول مي‌کشد. در صورت تزريق مکرر بوتاکس، به تدريج فواصل تزريق‌های بعدی بيشتر مي‌شود يعنی عملاً با تزريق بوتاکس کمتر اثرات طولاني تری حاصل خواهد شد. به طور کلی تزريق بوتاکس، بهترین و مطمئن ترین روش غير جراحی برای جوانسازی پوست است.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

چه کسی کانديد مناسب برای تزريق بوتاکس است؟

هر کسی که خواهان اين است که چهره جوان تر و کم چروک تری داشته باشد کانديد مناسبی برای تزريق است. مزيت تزريق بوتاکس اين است که موقع خنده، اخم و تغيير فرم صورت چروک بيشتری در صورت ظاهر نمي‌شود. تزریق بوتاکس در بارداری و همچنين بيماران عصبی ممنوع است. طبق مقالات جدید تزریق بوتاکس در شیردهی مجاز است. تزریق بوتاکس قبل از بارداری مشکلی ندارد.

بهترین تزریق بوتاکس در اصفهان

ماندگاری تزریق بوتاکس

مقایسه تزریق بوتاکس با سایر روش های جوانسازی پوست صورت
تزریق بوتاکس در مقایسه با سایر روش های جوانسازی مانند کشیدن پوست یک روش غیرتهاجمی می باشد و برای تزریق آن نیازی به استفاده از داروهای بیهوشی و بستری شدن بیمار در بیمارستان یا کلینیک‌های زیبایی نیست. درد تزریق بوتاکس در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی بسیار کمتر است. تزریق بوتاکس برخلاف عمل جراحی دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد، و مراقبت‌های لازم پس از تزریق بوتاکس بسیار ساده است. نتایج و اثرات آمپول بوتاکس بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و نتایج آن مدت زمان نسبتا طولانی ماندگاری دارد. هزینه بوتاکس نیز در مقایسه با روش‌های جراحی زیبایی پوست بسیار مقرون به صرفه می باشد.
نکات ضروری قبل از تزریق بوتاکس
از دو هفته قبل از تزریق بوتاکس ازمصرف داروهای ضدالتهاب، رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن و نیز ویتامین E خودداری کنید.
به مدت 24 ساعت قبل از تزریق بوتاکس از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.
در صورت وجود سابقه تبخال حتما به پزشک خود اطلاع دهید. گاهی ممکن است قبل از تزریق بوتاکس لازم باشد تا داروی ضدویروسی مصرف نمایید.
در صورتیکه در دوران بارداری یا شیردهی هستید لازم است تا به پزشک خود اطلاع دهید. در این دوران ها تزریق بوتاکس توصیه نمیشود.
ناحیه تزریق بوتاکس نباید اپیلاسیون شده باشد. همچنین نباید موچین شده یا از کرم های موبر بر روی پوست این نواحی استفاده گردیده باشد.
در صورت وجود سابقه هرپس سیمپلکس یا زخم سرد لازم است تا حتما به پزشک خود اطلاع دهید. یک هفته قبل از درمان، میتوان به داروهایی از شیوع این ویروس به دیگران جلوگیری کرد.
روزهای قبل از تزریق بوتاکس در معرض آفتاب قرار نگیرید. سوختگی پوست در اثر تابش آفتاب در نتایج بوتاکس تاثیر منفی دارد.
سابقه بیماری ها و داروهایی که مصرف میکنید را حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
عوارض تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس یک روش بسیار ایمن می باشد که عوارض آن معمولا موقتی می باشد و شامل قرمز شدن، سردرد و حالت تهوع و کبود شدن منطقه تزریق می باشد. از دیگر عوارض بوتاکس دور چشم که در صورت مراجعه به کلینیک غیر معتبر و انجام تزریق توسط پزشک غیر متخصص ممکن است بروزپیدا کند، می توان به افتادگی پلک ، مشکل در بلع یا تنفس، اختلال در بینایی، سرازیر شدن از اشک از چشم ها و… اشاره کرد.
هزینه تزریق بوتاکس در اصفهان
هزینه بوتاکس به عواملی از جمله برند بوتاکس مصرفی، میزان مصرف بوتاکس در نواحی مختلف، همینطور هزینه‌ های کلینیک و دستمزد پزشک معالج بستگی دارد.
سوالات متداول کاربران درباره تزریق بوتاکس
1- تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است؟
تصمیم برای شروع استفاده از بوتاکس به عوامل مختلفی از جمله نیاز شما، سن و توصیه پزشک بستگی دارد، اما بوتاکس معمولاً برای افراد بالای 18 سال مناسب است.
2- آیا تزریق بوتاکس همراه با درد است؟
معمولا درد حین انجام تزریق بوتاکس بسیار خفیف است و بیشتر مراجعان آن را به‌ خوبی تحمل می‌کنند. اما اگر آستانه تحمل درد شما کم است، قبل از تزریق و طبق تشخیص و مشورت با دکتر از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می شود.
3- هر چند وقت یک بار نیاز به تمدید تزریق بوتاکس داریم؟
به طور کلی بوتاکس بین 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد و بعد از آن نیاز به جلسه ترمیم وجود دارد و البته نکته قابل توجه این می باشد که فاصله بین دو تزریق نباید کمتر از سه ماه باشد؛ زیرا در این حالت بوتاکس تاثیر خود را از دست می‌دهد و بدن نسبت به آن مقاومت نشان می ‌دهد.
4- چه مدت زمان بعد از تزریق بوتاکس می توانیم به کارهای روزمره برگردیم؟
افراد بلافاصله پس از تزریق بوتاکس می توانند به فعالیت های عادی روزانه خود ادامه دهند.
5- چه مدت زمان بعد از تزریق بوتاکس می توانیم به حمام برویم؟
به منظور جلوگیری از حرکت و انتقال بوتاکس درناحیه توصیه می شود حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از بوتاکس به حمام نروید زیرا فشار آب به محل تزریق آسیب می‌رساند.
6- آیا بوتاکس برای زنان باردار و شیرده ایمن است؟
تاکنون، تحقیقات علمی کافی در مورد ایمنی و اثرات بوتاکس در دوران‌ بارداری و شیردهی انجام نشده است و اثرات آن بر جنین یا نوزادان کاملاً مشخص نیست به همین دلیل، استفاده از بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی معمولاً توصیه نمی‌ شود.
7- تزریق بوتاکس بعد از جراحی بینی امکان پذیر است؟
به‌منظور مقابله با انقباضات موضعی عضلات صورت و کاهش چین‌وچروک‌ها، به‌ویژه در ناحیه بینی و اطراف چشم ها، می‌توان پس از عمل جراحی بینی از تزریق بوتاکس به‌عنوان یک روش تکمیلی برای بهبود نتایج جراحی و کنترل علائم ناخواسته اقدام کرد.
نتیجه گیری
در نهایت، تزریق بوتاکس یکی از روش‌های موثر و کم ‌تهاجم برای کاهش چین و چروک‌ های صورت و بهبود ظاهر پوست است که با رعایت نکات ایمنی و انتخاب پزشک متخصص، می ‌تواند نتایج رضایت ‌بخشی به همراه داشته باشد. اگر به دنبال انجام تزریق بوتاکس در اصفهان هستید، انتخاب یک مرکز معتبر با کادر حرفه ‌ای و باتجربه اهمیت زیادی دارد تا از کیفیت خدمات و ایمنی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین، آگاهی از مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق و ماندگاری نتایج می‌تواند به دستیابی به بهترین نتیجه ممکن کمک کند .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی [ 1399-03-20 ]
میخواستم پیشانیم رو بوتاکس کنم.میشه حدود هزینه اش رو بفرمایین

شقایق [ 1391-05-01 ]
ممنون از اطلاعات خوب ومفیدتون واقعا سایت خوبی دارید اقای دکتر

maryam [ 1389-10-13 ]
ممنون از اطلاعاتی که در اختیار م قرار دادید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین