منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / درمان خط اخم با بوتاکس و همه چیز درباره این روش

درمان خط اخم با بوتاکس و همه چیز درباره این روش

سال‌هاست که تزریق بوتاکس، به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و کم‌ تهاجمی‌ ترین شیوه‌های زیبایی به شمار می‌رود. با این روش می‌توان بسیاری از چین و چروک‌ های پوست و خط اخم و خنده را برطرف کرد. بوتاکس سیگنال‌های عصبی که به عضله ناحیه اخم ارسال می‌شوند را مسدود می‌کند. این امر از انقباض عضلات جلوگیری می‌ کند و خطوطی که در صورت ایجاد شده‌اند را کاهش می‌دهد. با بوتاکس چهره شما جوانی و زیبایی از دست رفته خود را دوباره به دست آورده و اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می‌کند. نتایج موثر بوتاکس، به سرعت ظاهر می‌ شوند و می‌ توانید تغییرات را به وضوح مشاهده کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق بوتاکس برای خط اخم

اگر تزریق بوتاکس را برای رفع خط اخم انتخاب کنید، مزایای بی‌ شماری نصیب شما خواهند شد. اجازه دهید در همین ابتدای مقاله، شما را با مزایای تزریق بوتاکس برای خط اخم آشنا کنیم:

مراحل انجام تزریق بوتاکس برای خط اخم

برای تزریق بوتاکس، باید مراحل مختلفی را سپری کنید. در ابتدا تمامی خطوطی که باید بوتاکس در آن‌ها تزریق شوند، تمیز و پاکسازی می‌شوند. این امر برای جلوگیری از عفونت و کاهش عوارض بعد از بوتاکس است. پس از آن، نقاطی که باید بوتاکس برای آن‌ها تزریق شوند، با استفاده از ماژیک مخصوص مشخص می‌شوند. سپس پزشک با دقت و ظرافت بالایی، اقدام به تزریق بوتاکس به پیشانی برای رفع خط اخم می‌کند. معمولاً این کار ظرف دقایق کوتاهی انجام می‌شود و فرد می‌تواند به خانه بازگردد.

درمان خط اخم با تزریق بوتاکس

برای درمان خط اخم تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق فیلر؟

تزریق بوتاکس و تزریق فیلر، هر دو روشی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان خط اخم را برطرف کرد. بوتاکس ماهیچه‌ها و عضلاتی که سبب ایجاد خط اخم می‌شوند را به صورت موقت فلج می‌کند. این در حالی است که فیلر، به پوست حجم داده و خط اخم را پر می‌کند. بوتاکس به ماهیچه‌های میان ابروها تزریق می‌شود و فیلر را مستقیماً در ناحیه خط اخم تزریق می‌کنند. پاسخ به این سوال که بوتاکس برای شما مناسب‌تر است یا فیلر؟ به نظر پزشک متخصص، عمق خط اخم و نوع پوست شما بستگی دارد.

چه افرادی کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس خط اخم هستند؟

در میان تمام افرادی که قصد تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم خود را دارند، برخی از افراد کاندید مناسب‌تری هستند. این افراد عبارتند از:

  1. کسانی که به بوتاکس حساسیت ندارند.
  2. افرادی که خط اخم آن‌ها عمیق نیست.
  3. کسانی که در سنین بالای 18 سال قرار دارند.
  4. افرادی که به بیماری‌های عصبی دچار نیستند.
  5. افرادی که ماهیچه پیشانی آن‌ها ضعیف نیست.
  6. کسانی که در محل تزریق، عفونت پوستی ندارند.
  7. افرادی که از نظر سلامتی، در جایگاه خوبی قرار دارند.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس خط اخم

اگر تصمیم دارید برای برطرف کردن خط اخم خود از روش تزریق بوتاکس استفاده کنید، باید قبل از آن آمادگی کافی داشته باشید. برخی از مهم‌ترین مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس خط اخم عبارتند از:
تا چند روز قبل از عمل، از مصرف سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید.
ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و از تمام مزایا و عوارض این روش آگاه شوید.
3 روز تا یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، از داروهای ضد التهاب استفاده نکنید.
بهتر است 3 روز قبل از پریود و همچنین در روزهای قاعدگی، برای تزریق بوتاکس اقدام نکنید.
در صورتی که بیماری خاصی دارید و یا از دارویی استفاده می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت ‌های بعد از تزریق بوتاکس برای درمان خط اخم

پس از آن که تزریق بوتاکس را انجام دادید، باید به خوبی از خود مراقبت کنید. این مراقبت‌ها نه تنها نتایج بهتری برای شما به ارمغان می‌آورند، بلکه شما را از عوارض آن دور نگه می‌دارند. در ادامه مطلب، برخی از مهم‌ترین مراقبت‌ها بعد از تزریق بوتاکس برای درمان خط اخم را با شما در میان می‌گذاریم:

  1. در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  2. تا زمانی که پزشک برای شما تعیین کرده است، دوش آب گرم نگیرید.
  3. از ماساژ دادن، لمس کردن و خارش ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  4. تا چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  5. تا چند روز، از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزشهای شدید خودداری کنید.

ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس در خط اخم

برای تمام افرادی که قصد دارند اقدام به تزریق بوتاکس در خط اخم کنند، اطلاع از ماندگاری نتایج تزریق بسیار مهم است. معمولاً این روش درمانی، بین 3 الی 9 ماه ماندگاری دارد. البته اگر هر 6 ماه یک‌بار برای تمدید آن به پزشک مراجعه کنید، می‌توانید ماندگاری آن را افزایش دهید. همچنین برای تزریق بوتاکس، هرگز به آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز مراجعه نکنید. این مراکز از بوتاکس بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که علاوه بر عوارض بالا، ماندگاری کمی نیز دارند. بوتاکس تنها باید توسط پزشک متخصص و در کلینیک‌های معتبر تزریق شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

عوارض احتمالی تزریق بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس نیز مانند هر روش زیبایی دیگری، ممکن است عوارضی با خود به همراه داشته باشد که باید با آن‌ها آشنا باشید. در ادامه مطلب، این عوارض را با شما در میان می‌گذاریم:
برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس، دچار تورم و کبودی می‌شود.
ممکن است پس از تزریق بوتاکس، در محل تزریق اندکی درد احساس کنید.
برخی از افراد ممکن است با تزریق بوتاکس، دچار آلرژی و حساسیت‌های پوستی شوند.
بوتاکس سبب کاهش توانایی عضلات صورت می‌شود و این امر تسلط به حرکات صورت را کاهش می‌دهد.

هزینه تزریق بوتاکس برای خط اخم در اصفهان

هزینه تزریق بوتاکس برای خط اخم در اصفهان، تحت تاثیر موارد بسیار زیادی است. از مهارت و تخصص پزشک گرفته تا امکانات کلینیک، برند بوتاکس و تعداد جلسات آن. البته هزینه این روش درمانی، در قیاس با سایر روش‌های درمانی مناسب‌تر است. برای اطلاع از هزینه دقیق تزریق بوتاکس، حتماً قبل از اقدام به انجام این از پزشک خود سوال کنید.

سوالات متداول درباره تزریق بوتاکس خط اخم

1. مدت زمان اثر گذاری تزریق بوتاکس خط اخم چقدر است؟
ماندگاری بوتاکس برای رفع خط اخم، به برند بوتاکس، نوع پوست، عمق خط اخم و مهارت پزشک بستگی دارد. این نتایج ممکن است بین 3 الی 6 ماه ماندگار باشند.
2. آیا تزریق بوتاکس برای درمان خط اخم دردناک است؟
تزریق بوتاکس با بی‌حسی موضعی انجام می شود و در فرایند تزریق، دردی احساس نخواهید کرد. ممکن است پس از تزریق، اندکی درد را تجربه کنید که با مصرف داروهای مسکن و گذر زمان برطرف می‌شود.
3. چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس خط اخم نیستند؟
این روش زیبایی برای خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی به سر می‌برند پیشنهاد نمی‌شود. همچنین کسانی که عفونت پوستی دارند، به بوتاکس حساسیت دارند و یا با مشکلات تنفسی و خونریزی مواجه هستند، بهتر است اقدام به تزریق بوتاکس نکنند.
4. آیا بعد از تزریق بوتاکس خط اخم می ‌توان به فعالیت‌های روزمره بازگشت؟
بله؛ پس از تزریق بوتاکس کافی‌است چند ساعت یا 1 روز استراحت کنید و پس از آن، به فعالیت‌های عادی زندگی خود بازگردید.
5. چند واحد بوتاکس برای رفع خط اخم نیاز است؟
این موضوع باید توسط پزشک تعیین می‌شود و به عمق خط اخم، سن فرد و وضعیت پوست او بستگی دارد. معمولاً بین 5 الی 20 واحد بوتاکس برای تزریق کافی ‌است.
6. چند جلسه تزریق بوتاکس نیاز است تا خط اخم به طور کامل رفع شود؟
اگر خط اخم شما عمق کمی داشته باشد، 1 جلسه تزریق کافی است. برای آن که ماندگاری نتایج آن را افزایش دهید، می‌توانید هر 3 الی 6 ماه یکبار آن را تمدید کنید.
7. از چه سنی می توان تزریق بوتاکس خط اخم را شروع کرد؟
معمولاً افرادی که در سنین بالای 18 سال قرار دارند، می‌توانند برای تزریق بوتاکس خط اخم اقدام کنند. البته در این سنین خط و خطوط و چین و چروکی روی صورت وجود ندارد. بهتر است زمانی برای انجام این کار اقدام کنید که به آرامی شاهد به وجود آمدن خط اخم و چین و چروک در صورت خود هستید.
8. آیا بعد از تمام شدن اثر بوتاکس، خطوط اخم بدتر از قبل می‌شوند؟
خیر؛ ممکن است پس از تمام شدن اثر بوتاکس، عضلات به حالت اولیه و طبیعی خود بازگردند. بدتر شدن خطوط اخم، به مواردی مانند افزایش سن و سبک زندگی ناسالم بستگی دارد.

سخن پایانی
اگر به دنبال یک شیوه موثر و کم تهاجمی برای کاهش خط اخم خود هستید، می‌توانید تزریق بوتاکس را امتحان کنید. این روش نتایج سریعی دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید نتایج آن را مشاهده کنید. برای آن که نتایج موثری از تزریق بوتاکس مشاهده کنید، حتماً آن را تحت نظر یک متخصص با تجربه و ماهر انجام دهید. به این صورت شادابی و جوانی را به چهره خود هدیه می‌دهید و اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می‌کند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین