منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک مک / لیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوست

لیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوست

پوست از ارگان‌های وسیع در بدن است که بروز هرگونه مشکل در آن می‌تواند زیبایی را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از این مشکلات،کک و مک بر روی پوست می ‌باشد که عوامل مختلفی باعث ایجاد آن می شوند. از بین این عوامل، ژنتیک تأثیر بیشتری در ایجاد کک و مک بر روی صورت دارد و بیشتر در افراد با پوست روشن به وجود می‌آید. کک و مک به صورت لکه‌های قهوه ای رنگ بر روی پوست نمایان می‌شود که حاوی رنگدانه ملانین هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش لیزر هلیوس یک روش لیزردرمانی برای جوانسازی پوست است که جهت درمان کک مک استفاده می شود. بر خلاف سایر دستگاه‌های معمولی لیزر که پرتوهای لیزر پیوسته تولید می‌کنند، لیزر کیوسوییچ هلیوس، پالس‌هایی از پرتوی لیزر را تولید می‌کند که فقط یک میلیاردم ثانیه طول میکشد. با توجه به این مورد این انرژی لیزر در مدت زمان بسیار کوتاهی آشکار می شود و می تواند از پالس های بسیار قدرتمندی در درمان استفاده کند. اشعه لیزر استفاده شده در این روش دارای طول موج 1064 نانومتر می‌باشد.

این اشعه توسط دستگاه هلیوس روی پوست تابیده شده و به رفع مشکلات پوستی شما می‌پردازد. این اشعه با نفوذ به لایه‌های میانی پوست و جذب شدن به رنگدانه ها، به تغییر رنگ پوست و از بین بردن کک مک روی آن می‌پردازند.

مزایای لیزرکیوسوئیچ هلیوس

نحوه درمان با لیزرکیوسوئیچ هلیوس

درمان با استفاده از لیزر هلیوس یک درمان غیرتهاجمی بوده و تقریباً بدون درد انجام می‌شود؛ اما از آنجایی که در این روش پزشکان با تابیدن اشعه به سطح پوست مشکلات آن را برطرف می‌کنند، ممکن است در طول درمان احساس سوزش داشته باشید، بنابراین در صورت عدم تحمل شما، پزشکان محل درمان را با پمادهای بی حسی موضعی بی حس می‌کنند. در طول این لیزردرمانی مقدار مشخصی اشعه لیزر به سطح پوست تابیده شده و این اشعه به لایه میانی پوست جذب می‌شود. پس از ورود به لایه میانی به شکستن رنگدانه های پوست پرداخته و در نهایت این رنگدانه های از سیستم لنفاوی دفع می‌شوند.

لیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک

اقدامات قبل از درمان با لیزرکیوسوئیچ هلیوس

  1. قبل از درمان، جلسات مشاوره برگزار می‌شود. تمامی حساسیت‌ها، داروهای که مصرف می‌کنید، انتظارات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید.
  2. اگر سابقه گوشت اضافه بعد از درمان را دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  3. حداقل یک ماه پیش از انجام این روش درمانی از آفتاب گرفتن، سولاریوم و استفاده از کرم‌های برنزه کننده به شدت خودداری نمایید.
  4. دو روز قبل از درمان موهای زائد ناحیه درمان را شیو کنید.
  5. در صورت استفاده از لیزر درمانی برای لک پوست ، به هیچ عنوان آرایش نکرده و سعی کنید پوست خود را تمیز نگه دارید.

مراقبت بعد از درمان با لیزرکیوسوئیچ هلیوس

پس از آنکه درمان شما با لیزر هلیوس به پایان رسید رعایت برخی از نکات می‌تواند تأثیر بسیاری در نتایج درمان و کاهش عوارض داشته باشد. این نکات به صورت زیر می‌باشند:

  1. به مدت 24 ساعت بعد از درمان از رفتن به حمام و شستشوی محل درمان خودداری نمایید.
  2. در صورتی که پزشک دارو یا پمادی تجویز کرده است، آن را به موقع مصرف نمایید.
  3. از کندن و یا دستکاری زخم‌های ناشی از لیزر درمانی بپرهیزید.
  4. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنید و سعی کنید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

آیا درمان کک مک با لیزر هلیوس درد دارد؟

به دلیل استفاده از بی حسی موضعی قبل از درمان کک مک با لیزر هلیوس این روش بدون درد است.

تعداد جلسات این روش درمانی

معمولاً به یک جلسه درمان نیاز است؛ ولی گاهی ممکن است 2 جلسه درمان نیاز باشد.

طول درمان و دوره نقاهت پس از درمان کک مک با لیزر هلیوس

موارد منع درمان با لیزر هلیوس

در صورت وجود مشکلات زیر بهتر است از انجام لیزردرمانی با هلیوس صرف نظر کنید:

  1. در صورت داشتن تبخال ، ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد شود. اگر مدت زیادی از برطرف شدن تبخال نگذشته باشد نیز احتمال فعال شدن ویروس تبخال در بدن بالا می‌رود.
  2. این روش لیزردرمانی برای خانم‌هایی که تحت درمان برای باردار شدن هستند ممنوع می‌باشد.
  3. اگر حساسیت پوستی، عفونت و یا زخم بازی دارید از انجام این درمان صرف نظر نمایید.
  4. رفع رنگدانه های پوستی به عهده سیستم لنفاوی می‌باشد. اگر در این سیستم دچار مشکل هستید، از انجام این درمان خودداری کنید.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لیزر هلیوس

در برخی افراد لیزر می‌تواند باعث تجمع رنگدانه‌های پوست در ناحیه تحت درمان شود. در نتیجه رنگ پوست آن ناحیه کمی تیره می‌شود. این عوارض موقتی بوده و بعد از چند روز بین خواهد رفت. برای تسریع در بهبود این عارضه پیش آمده می‌توان از پمادهای درمانی استفاده کرد.

این عارضه احتمالی بر عکس هایپرپیگمنتاسیون می‌باشد. به این صورت که در اثر لیزر درمانی رنگ پوست در آن ناحیه کمرنگ‌تر می‌شود. البته چنین عارضه‌ای بسیار نادر بوده و بیشتر در اثر خطا و بی‌دقتی پزشک ایجاد می‌شود. برای بهبودی هایپوپیگمنتاسیون به مدت زمان زیادی نیاز خواهد بود.

هزینه لیزر هلیوس

قیمت درمان کک مک با لیزر هلیوس بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله تعداد جلسات مورد نیاز، محل جغرافیایی کلینیک و دستمزد پزشک.

همچنین بخوانید: روشهای درمان کک مک


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تشخیص بیماری های پوستی مانند تبخال تناسلی و زگیل تناسلی، در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست، انجام میشود؛ و با بهره گیری از به روزترین امکانات، اقدامات درمانی در جهت بهبودی هرچه بیشتر این بیماریها نیز در کلینیک ایشان صورت میگیرد ... ادامه مطلب

بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟

از دلایل تیرگی بدن، بیماری اریتراسما است که یک عفونت سطحی پوست است که باعث ایجاد لکه های قهوه ای پوسته پوسته می شود. ... ادامه مطلب

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی که به آن بثورات هم گفته میشود، ناحیه ای از پوست تحریک شده یا متورم است که اغلب همراه با خارش، قرمزی، درد و سوزش میباشد.راش تناسلی به طور معمول به گسترش لکه های برجسته و ضایعات نامنظم روی ناحیه تناسلی اشاره دارد.روش درمان راش پوستی بنا بر علت آن مختلف است که در این مطلب آنها را معرفی میکنیم ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین