منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک مک / لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

پوست، ارگان منحصر به فردی در بدن است که نقش بسیار زیادی در زیبایی یک فرد دارد. لک صورت، یکی از رایج ترین عواملی است که بر زیبایی پوست اثر می گذارد و عوامل مختلفی وجود دارند که سبب بروز لک، بر روی صورت می شوند. مطالعات نشان داده است که تمامی پوست ها می توانند دچار لک شوند و ایجاد آن ژنتیکی نیست، بلکه به عواملی بستگی دارد. لک‌ها می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند مانند عوامل هورمونی، سن، دوران بارداری، مصرف دارو، حادثه، بیماری، نور خورشید و اشعه فرابنفش ایجاد شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

وجود لک روی صورت برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و افراد ترجیح می دهند که با استفاده از روش های مختلف نسبت به درمان آنها اقدام کنند، به ویژه اینکه برخی از انواع لک با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض خورشید تشدید می شوند. لیزر، یکی از نتیجه ‌بخش‌ترین روش‌ها برای درمان لک صورت است. در این روش از ارسال پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به طور مستقیم به پوست استفاده می شود.

پوست ناخواسته آسیب می بیند و پاسخ درمانی پوست را تحریک می کند و بافت آسیب دیده با سلول های سالم جایگزین می شود. رشد و بهبودی سلولهای جدید توسط این فرآیند تحریک می‌شود و تولید کلاژن نیز برای ایجاد پوست صاف‌تر و محکم‌تر تقویت می‌شود.

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

لیزر رفع لک یکی از روش های درمان لک های پوستی است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. در لیزر درمانی اساس کار به این صورت است که با ارسال لیزر به سمت لکه ها، رنگدانه های موجود در این لکه ها تجزیه و تخریب می شوند. در واقع برخورد پالس های انرژی سبب خرد شدن رنگدانه های پوستی می شود. به این ترتیب امکان دفع رنگدانه های خرد شده با رشد پوست فراهم می شود. پوست بعدی که در این محل ایجاد می شود، بدون رنگدانه خواهد بود.

مزایای لیزر لک صورت

همچنین بخوانید: مزوتراپی لک صورت

انواع لیزر لک صورت

لیزر IPL

انرژی حرارتی نور که توسط دستگاه (لیزر یا IPL) به سطح پوست تابانده می‌شود باعث گرم شدن لایه‌ی بالایی پوست می‌شود و ملانین موجود در پوست را هدف قرار می‌دهد. ملانین ماده‌ای است که عامل تیره بودن پوست در نواحی بروز کک و مک می‌باشد. گرمایی که از نور تابانده شده به پوست جذب شده است، باعث تحریک سلول‌های پوستی به تولید کلاژن می‌شود و به همین دلیل پوست شما به ظاهر طبیعی خود باز می‌گردد، لک صورت محو می‌شوند، رنگدانه‌های پوستی با هم ترکیب می‌شوند و پوست ظاهر صاف و یک‌دستی پیدا می‌کند و در مجموع پوست شما شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود.

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یک لیزر کاملاً پیشرفته و تخصصی است که دارای طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد. این طول موج جهت بهبود مؤثر انواع لک‌های صورت و بدن، ماه گرفتگی ، خال‌های مادرزادی و همچنین پاک کردن تاتو در صورت و بدن به کار می‌رود. لیزر QS یک تکنیک مؤثر برای از بین بردن و یا کم رنگ کردن لک‌ های پیری می‌باشد.

لیزر CO2

در این روش برای روشن کردن پوست، لایه‌ی خارجی پوست برداشته می‌شود و بافت سالم زیر این لایه، لایه‌ی جدید و سالمی را روی پوست تشکیل می‌دهد که هیچ لکه‌ای روی آن وجود ندارد. در این روش، اشعه لیزر از عناصر کربن دی‌ اکسید کربن، هلیوم، نیتروژن و هیدروژن تشکیل شده است. این روش دارای نتایج بسیار چشم‌گیری است؛ اما نیازمند دوره‌ی ریکاوری بلند‌مدت می‌باشد.

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

نحوه لیزر لک صورت

بعد از تمیز کردن پوست، بسته به میزان تحمل شما در برابر درد، احتمالاً از یک کرم بیحسی یا بسته ‌های یخ و یا بیحسی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌شود. هنگامی‌که پوست شما بیحس شد، لکه‌ها با استفاده از نور لیزر سوزانده می‌شود.

توصیه های قبل از لیزر لک صورت

مراقبت بعد از لیزر لک صورت

پس از درمان لیزر لک صورت، پوست شما به مدت چند روز نسبتاً حساس است و به مراقبت و دقت بیشتری نیاز دارد. در این مورد، مراقبت بعد از لیزر لک صورت عبارت است از:

کاندیدای نامناسب لیزر لک

استفاده از لیزر رفع لک در افراد زیر توصیه نمی شود:

  1. در افراد مبتلا به بیماری پوستی از قبیل لوپوس، این امکان وجود دارد که تحریک پوست توسط لیزر سبب عود کردن بیماری شود.
  2. افراد جوانی که در مرحله فعال جوش دوران بلوغ هستند و جوش زدن و ایجاد لک در پوست آنها هنوز متوقف نشده است.
  3. در افرادی که پوست های تیره دارند نیز استفاده از لیزر توصیه نمی شود. در این افراد به دلیل فراوانی رنگدانه های پوستی ممکن است پس از لیزر پوست دچار تغییر رنگ شود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

چند جلسه لیزر برای لک صورت لازم است؟

تعداد جلسه های درمانی لیزر لک برای هر بیمار کاملاً متفاوت است. تعداد جلسات لازم به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. برخی از این پارامتر ها عبارتند از: واکنش پوست بیمار، نوع لکه، تبحر پزشک و … . برخی از بیمار ها بنابر دلایلی واکنش خوبی به لیزر نشان نمی دهند، یعنی لیزر لک نمی تواند تأثیر خوبی بر پوست آنها داشته باشد، به همین دلیل تعداد جلسات این بیمار ها افزایش پیدا می کند. نوع لکه نیز در تعداد جلسه درمانی آن بسیار تأثیرگذار می باشد. به هر اندازه لکه پررنگ تر باشد، رفع آن جلسات درمانی بیشتری می طلبد.

هزینه لیزر لک صورت

عوامل متعددی در تعیین هزینه عمل رفع کک و مک با لیزر دخالت دارند. تعداد لک، نوع لیزر مورد استفاده، دستمزد پزشک و تعداد جلسات نیز نقش مهمی در تعیین هزینه درمان کک و مک دارد.

عوارض لیزر لک

برخی از عوارض شایع بعد از لیزر عبارت است از:

در کلینیک دکتر واعظ شوشتری ، با بهره گیری از سالها تجربه در زمینه روشهای تزریقی زیبایی و جوانسازی پوست و استفاده از مرغوب ترین و معتبرترین مواد موجود، می‌توانید بهترین تزریق فیلر در اصفهان را تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهره ربانی [ 1402-09-23 ]
سلام اقای دکتر صورتم خیلی لک داره چیکار کنم که از بین بر خیلی دکتر رفتم ولی نتیجه نکرفتم خسته شدم

سهیلا باقری [ 1402-07-17 ]
سلام ببخشید برای لیزر لک های کمرنگ و قهوه ای رنگ پیش دکتر امید قاسمی در کلینیک اسپادانامحتشم کاشانی رفتم 700 گرفت گفت یه جلسه بیشتر نمیشه خوب شدن سوختگی هام ۵۰ درصد بعد خوب نشد نیای سراغ من یقه منو نگیری آیا واسه لیزر لک یه جلسه کافیه

شادمهر [ 1402-06-02 ]
آقای دکتر پوست حالت سوختگی پیدا نمیکنه ممکنه لک ها از بین نره

شهره تاجی [ 1402-06-02 ]
آقای دکتر پدر من دیابت دارند و روی دستاشون بسیار زیاد لک زده اینا رو هم میشه درمان کرد

شمیم [ 1402-06-02 ]
لطفا هزینه عا رو هم بزنید و چه حور باید نوبت بگیریم ممنون میشم جواب بدید

سودابه ملکی [ 1402-06-02 ]
من چند جلسه انجام دادم بهتر شدم ولی بازه هم فکر میکنم نیازه

سبحانی [ 1402-06-02 ]
آثای دکتر من 18 سالمه و مادرزادی یه ماه گرفتگی روی پیشونیم دارم میشه از بین بره چند جلسه نیازه و هزینش چقدره

ساغر یوسفی [ 1402-06-02 ]
من چند وقته روی صورتم و دستام شروع کرده به لک زدن و روز به روز زیادتر میشن ایا درمانی داره که کامل خوب بشه

سارا بیات [ 1402-06-02 ]
آقای دکتر لک های حاملگی رو هم میشه درمان کرد ؟

سماواتی [ 1402-06-02 ]
من بر لثر خوردن بعضی قرص هلی هورمونی صورتم خیلی لک دار شده چند جلسه نیازه که درمان شم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دستگاه کیوسوئیچ چیست و چه کاری انجام می دهد؟دستگاه کیوسوئیچ چیست و چه کاری انجام می دهد؟

کیوسوئیچ یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولید شده برای رفع لک‌های پوستی و تتو است. لیزر کیوسوئیچ محبوبیت زیادی در میان مراجعه کنندگان دارد به دلیل اینکه تماس کمتری با پوست داشته و عوارض جانبی کمی ایجاد می‌کند. ... ادامه مطلب

لیزر هلیوس؛ کاربردها، مزایا و مراقبتهالیزر هلیوس؛ کاربردها، مزایا و مراقبتها

لیزر درمانی هلیوس روشی موثر برای بهبود تن و بافت پوست، حذف خالکوبی و درمان رگ های عنکبوتی برای به حداقل رساندن یا حتی از بین بردن ظاهر آن ها است ... ادامه مطلب

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در روش انجام کار، استفاده از یک غلتک در میکرونیدلینگ می‌باشد. میکرونیدلینگ را می‌توان به صورت دستی یا با دستگاه مخصوص انجام داد. در روش دستی از ابزاری به نام درمارولر استفاده می‌شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین