منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / شایعات نادرست درباره بوتاکس را باور نکنید!

شایعات نادرست درباره بوتاکس را باور نکنید!

بوتاکس به عنوان یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین اقدامات جوانسازی پوست است که یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم می‌ باشد. وقتی حرف از سم به میان می آید ممکن است کمی ایجاد ترسناک کند؛ اما اصلا جای نگرانی نیست. اگر همین سم به میزان کنترل شده مورد استفاده قرار گیرد؛ کاملا بی خطر خواهد بود. تزریق بوتاکس با فلج عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد. انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند.
اگر به وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک‌های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت. تزریق بوتاکس به ناحیه مورد نظر با از کار انداختن عملکرد اعصاب آن ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می‌کند و درنتیجه برای مدتی که عضلات فلج بمانند چروک‌ها نیز محو خواهند شد.

متاسفانه گاهی شایعاتی درباره زریق بوتاکس به گوش می رسد که اغلب نادرست بوده و جنبه علمی ندارد. در ادامه به 6 مورد از این باورها اشاره می کنیم.

10 باور غلط درباره بوتاکس

1. آسیب دائمی به اعصاب با تزریق بوتاکس:

تزریق بوتاکس با دوز مشخص، فقط به طور موقت باعث بی حرکتی و فلج عضلات می گردد و هیچ آسیبی به اعصاب نمی زند.

2. سادگی تزریق بوتاکس و امکان انجام آن توسط افراد غیرپزشک:

با اینکه تزریق بوتاکس جزو ساده ترین اقدامات زیبایی بوده و در زمانی کوتاه، با کمترین عوارض انجام می شود؛ با این وجود انجام آن توسط افراد غیر پزشک و در امکان غیر درمانی، می تواند با خطرات گاها جبران ناپذیری همراه باشد.

3. اعتیاد آور بودن بوتاکس:

بوتاکس هرگز اعتیاد آور نبوده و عوارض خاصی برای بدن ندارد.

شایعات نادرست درباره بوتاکس

4. ممنوعیت تزریق بوتاکس برای افراد زیر 40 سال:

برای تزریق بوتاکس بعد از 18 سال هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. کما اینکه بهتر است بعد از 18 سال قبل از اینکه خطوط

5. رفع همه خطوط و چین و چروک های صورت با تزریق بوتاکس:

باید بگوییم بوتاکس قادر به رفع همه خطوط و چروک های پوست نمی باشد و فقط روی خطوطی تاثیرگذار است که با حرکت عضلات ایجاد می شوند. چروک هایی که در حالت ریلکس و بی حرکت بودن نیز نمایان می باشند، با تزریق پرکننده ها، از جمله تزریق ژل و تزریق چربی قابل رفع خواهند بود.

6. ایجاد حالت یخ زده و بی روح در صورت با تزریق بوتاکس:

اگر تزریق بوتاکس مرغوب توسط پزشک مجرب صورت گیرد؛ هرگز حالت مصنوعی به چهره نخواهد داد. با این وجود بوتاکس بی کیفیت و عدم مهارت در تزریق بوتاکس در کنار انتخاب نقاط نامناسب برای تزریق بوتاکس، می تواند حالت چهره‌ و خنده‌ شما را عوض کند.

7. دائمی بودن بوتاکس:

بوتاکس هرگز دائمی نبوده و هر 4 الی 6 ماه یکبار، با از بین رفتن تاثیر آن، در صورت تمایل باید تکرار شود. لازم به ذکر عدم تمدید بوتاکس عوارضی در پی ندارد و همانطور که متذکر شدیم باعث یجاد چروک های اضافی و افتادگی پوست نخواهد شد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

8. انتقال سم بوتولینوم به بدن به تزریق بوتاکس:

تاکنون تحقیقات علمی تایید شده‌ای برای این ادعا که با تزریق بوتاکس، سم به نقاط دیگر بدن نیز منتقل می شود؛ ارائه نشده است.

9. کاربرد بوتاکس فقط برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست است:

بوتاکس فقط برای جوانسازی پوست کاربرد ندارد و برای درمان میگرن و برخی دیگر از بیماریها، رفع تعریق بیش از حد ، درمان لبخند لثه ای و ... نیز با صلاحدید پزشک می تواند انجام شود.

10. پیری و افتادگی پوست در صورت عدم تمدید بوتاکس:

بوتاکس به هیچ عنوان موجب افزایش سرعت روند پیری پوست نخواهد شد. در حقیقت از آن جا که بوتاکس موجب محدود شدن انقباض عضلات می شود، از بدتر شدن خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند و با از بین رفتن تاثیر بی حرکتی عضلات در اثر تزریق بوتاکس، ممکن است به دلیل فراموش شدن وضعیت چین و چروک ها قبل از تزریق، تصور شود پوست دچار افتادگی و پیری شده است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیامک [ 1402-06-04 ]
برای خط اخم و چروک دور چشم از چه برند بوتاکسی باید استفاده کنیم

آیدین [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر برای بوتاکس زیر بغل چند جلسه لازمه ؟

مانیا [ 1402-06-04 ]
من تا به امروز 5 ساله که آقای دکترواعط برام بوتاکس می زنن و بسیار راضیم.. واقعا میتونم بگم بهترین متخصص تو اصفهان هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی دو روشی هستند که برای جراحی زیبایی چشم‌ به کار گرفته می شوند.تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی به دلیل دو سبک متفاوت آنهاست. ... ادامه مطلب

جلوگیری از سفید شدن موجلوگیری از سفید شدن مو

سفید شدن مو‌ها با افزایش سن طبیعی است؛ اما هنگامی که آنها را در اوایل دهه ۳۰ و بعضی اوقات، حتی ۲۰ سالگی مشاهده می‌ کنید، بسیار مأیوس‌ کننده است. هنگامی که کاهش قابل توجهی در رنگدانه‌ ها به وجود می‌ آید، مو‌ ها خاکستری می‌ شوند و وقتی هیچ رنگدانه‌ ای وجود ندارد، مو‌ ها سفید می‌ شوند. ... ادامه مطلب

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشمعوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

زمانی که بوتاکس به ماهیچه‌ی مورد نظر تزریق می‌ شود ماهیچه ریلکس شده و به سمت بالا کشیده می‌ شود و به این ترتیب چروک‌ ها و خطوط برطرف خواهند شد. با استفاده از بوتاکس می‌ توان از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی و دور چشم جلوگیری نمود و یا آنها را کاهش داد و درمان نمود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین