منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟

مزوتراپی تکنیکی است که در طی آن، با استفاده از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمونها و سایر مواد مغذی، سلولهای پوست تحریک شده و در نهایت کشیدگی پوست و کاهش چربی زیر پوست رخ میدهد. مزوتراپی برای کاهش سلولیت ، کاهش خطوط و چین و چروک پوست اطراف چشم و صورت، کشیدگی پوست شل شده، روشن کردن پوست دور چشم و ... به کار میرود.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای انجام مزوتراپی لازم است تا از سوزنهای ظریفی استفاده شود تا مواد مغذی و داروها به لایه میانی پوست تزریق شوند. اگرچه مزوتراپی روشی ایمن است و نسبت به جراحی، دارای عوارض جانبی بسیار کمی است اما مانند هر روش درمانی دیگری با عوارضی جزئی همراه است. ورم و کبودی پوست دور چشم یکی از عوارض معمول مزوتراپی است. این عوارض معمولا نشانگر خطر جدی نیستند و وجود آنها جای نگرانی ندارد؛ مگر اینکه با گذشت زمان تشدید شوند و منجر به ناراحتی افراد گردند. در این صورت باید با پزشک خود مشورت کنید.

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی

همانگونه که اشاره شد کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی دور چشم یکی از عوارض معمول این تکنیک است. اگرچه سوزنهای استفاده شده در مزوتراپی ظریف و ریز هستند، اما به هر حال به رگهای کوچک زیر پوست آسیب جزئی میزنند. کبودی زیر چشم به علت پارگی جزئی رگهای خونی و نشت سلولهای خونی از آنها به بافتهای اطراف ایجاد میشود. با توجه به این مطلب، میتوان نتیجه گرفت که تشدید فعالیت و انجام فعالیتهای سنگین همچون ورزش میتواند منجر به تشدید کبودی گردد؛ زیرا هر فعالیت سنگینی با افزایش جریان خون همراه است و این به معنی نشت بیشتر سلولهای خونی از رگهای آسیب دیده و افزایش کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی است.

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی معمولا جای نگرانی ندارد زیرا رگها با گذشت زمان و بصورت خودبخودی ترمیم میشوند و بافتها نیز از سلولهای نشت کرده پاک میگردند و کبودی زیر چشم از بین میرود. روشهایی نیز وجود دارند که احتمال کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی را کم کرده و سرعت بهبود را افزایش میدهند که در ادامه به آنها اشاره میگردد.

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی

رفع کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی

روشهای زیر میتوانند در رفع سریعتر کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی موثر باشند:

  1. استفاده از کمپرس یخ: یکی از روشهای رایج برای کاهش التهاب، ورم و کبودی بافت پس از جراحی و مزوتراپی، استفاده از کمپرس یخ است. توصیه میشود تا بلافاصله پس از مزوتراپی از کمپرس یخ بر روی ناحیه مزوتراپی استفاده گردد. این کار را میتوان در 48 ساعت اولیه پس از مزوتراپی تکرار کرد. در حین گذاشتن پک یخ بر روی پوست نباید به آن فشار آورد.
  2. داروهای رقیق کننده خون میتوانند میزان نشت سلولهای خونی از رگهای آسیب دیده را افزایش دهند بنابراین توصیه میشود تا حداقل یک روز از مصرف داروهایی همچون آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و ... خودداری شود؛ مگر اینکه پزشک شما به دلیل بیماری زمینه‌ای اجازه عدم مصرف این داروها را ندهد.
  3. سیگار، قلیان و دخانیات دیگر میتوانند منجر به وخیم شدن وضعیت کبودی پوست زیر چشم شوند.
  4. نوشیدنی هایی که حاوی الکل هستند میتوانند منجر به تشدید کبودی زیر چشم شوند. بنابراین چند روز قبل و چند روز پس از مزوتراپی نباید به هیچ عنوان از آنها استفاده نمود.
  5. نوشیدن آب کافی منجر به کاهش ورم، التهاب و کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی میگردد.

ورم بعد از مزوتراپی چشم

ورم بعد از مزوتراپی نیز یکی از عوارض معمول این تکنیک جوانسازی پوست است. علت ورم بعد از مزوتراپی افزایش جریان مایعات بافتی و سلولهای سفید خون به محل مزوتراپی است. زمانی که بافت پوست در اثر ورود سوزنهای مزوتراپی دچار پارگی میشود، پیامهایی شیمیایی تولید میشوند که منجر به فراخوانی سلولهای ایمنی بدن به محل آسیب میشوند تا از ایجاد عفونت و آسیب بیشتر جلوگیری کنند. بنابراین ورم بعد از مزوتراپی چشم جای نگرانی ندارد و پس از گذشت چند روز به صورت خودبخودی رفع میشود. روشهای بیان شده برای رفع کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی برای کاهش روم بعد از مزوتراپی چشم نیز موثر هستند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

در صورتی که دوره های مزوتراپی بصورت منظم طی شوند انتظار میرود مزوتراپی دور چشم بین 12 تا 18 ماه ماندگاری داشته باشد. البته این زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. سبک زندگی و مراقبت از پوست از جمله عواملی هستند که میتوانند در مدت زمان ماندگاری مزوتراپی دور چشم موثر باشند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهلا یکتا [ 1402-08-07 ]
سلام خسته نباشید دور چشم هام سیاهه اصلا رفع نمیشه نمی‌دونم باید چکار کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی پوست با اس وی اف ژلجوانسازی پوست با اس وی اف ژل

یکی از روشهای جوانسازی پوست و فرم دهی صورت که اثرگذاری طولانی مدت دارد استفاده از اس وی اف ژل (S.V.F gel) می باشد . اس وی اف ژل ماده ای است که از چربی برداشته شده از بدن شما تولید می شود ... ادامه مطلب

علت ریزش مو در مردان چیست و چگونه درمان میشود؟علت ریزش مو در مردان چیست و چگونه درمان میشود؟

اغلب مردان با گذشت زمان، درجاتی از طاسی با الگوی مردانه را از خود نشان می دهند. طاسی آندروژنی اغلب اوقات به صورت تدریجی رخ می دهد؛ اما گاهی نیز ممکن است به سرعت در یک فرد بروز یابد. روش‌ های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که در ادامه ذکر میگردد. ... ادامه مطلب

لیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوستلیزر هلیوس جدیدترین درمان لک و کک و مک پوست

روش لیزر هلیوس یک روش لیزردرمانی برای جوانسازی پوست است که جهت درمان کک مک استفاده می شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین