منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / دستگاه آی پی ال و درمان جوش صورت

دستگاه آی پی ال و درمان جوش صورت

دستگاه آی پی ال (IPL) شبهه لیزری است که کاربردهای فراوانی در کلینیک‌های پوست دارد. این دستگاه که در واقع یک سیستم نوری محسوب می‌شود برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه یا جوش، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی درمان جوش صورت یا آکنه با آی پی آل، کاربردها، عوارض و مزایایی این دستگاه خواهیم پرداخت.

در کلینیک تخصصی دکتر علیرضا واعظ شوشتری، با به کار گیری دستگاه آی پی ال (IPL)، درمان جوش صورت، در رضایت بخش ترین سطح ممکن انجام می‌پذیرد. جهت مشاوره و دریافت نوبت با شماره درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

دستگاه آی پی ال (IPL) چیست؟

دستگاه آی پی ال که مخفف intense pulse light به معنی سیستم‌های نور شدید پالسی است، در ظاهر همانند فلش عکس عمل می‌کند. این دستگاه نور چند طول موجی ایجاد می‌کند. در دستگاه آی پی ال می‌توان برای مقاصد درمانی متفاوت فیلترهای مناسب را انتخاب نمود. در واقع هر فیلتر، برای درمان و رفع مشکلی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینستاگرام دکتر واعظ

تفاوت لیزر و آی پی ال

هم لیزرها و هم دستگاه آی پی ال، در مراکز پزشکی، به ویژه کلنیک‌های پوست و مو، بسیار کاربرد دارند. لیزرها منابع نوری متمرکزی هستند که از یک طیف نوری گسترده با شدت بالا استفاده می‌کنند و نور را با طول موج‌های متفاوتی انتشارمی‌دهند در حالی که آی پی ال دستگاهی است مانند لامپ، که نوری قوی تولید می‌کند؛ با این اختلاف که این نور، مانند لیزر متمرکز نمی‌باشد. دستگاه آی پی ال IPL لیزر نیست اما کاربردی مشابه لیزر دارد. و یکی از تفاوت‌های شاخص آن با لیزر، ارزانتر و مقرون به صرفه تر بودن است و سرعتی که در عملکرد دارد.

کاربرد آی پی ال

سیستم آی پی ال تقریباً بیشتر کاربردهای لیزر را دارد، موارد استفاده آی پی ال در پوست عبارتند از:

سیستم آی پی ال روی عمق تأثیر کمتری دارد و بیشتر برای مشکلات سطحی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به عنوان مثال از این روش برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوست و از بین بردن خال نمی‌توان استفاده کرد.

درمان جوش با دستگاه آی پی ال

مزایای استفاده از آی پی ال

عوارض آی پی ال

پس از درمان جوش یا آکنه با آی پی ال، در بیشتر موارد عوارض ایجاد شده به کمی قرمزی و تورم خفیف در محل درمان ختم می‌شود که آن هم با گذشت چند ساعت از بین خواهد رفت. با این وجود در موارد بسیار نادری، به دلیل عدم مهارت کافی پزشک یا اپراتور، ممکن است تاول و تغییر رنگ پوست، در موضع درمان دیده شود.

هزینه درمان جوش با آی پی ال

به طور کلی می‌توان گفت: آی پی ال روشی مقرون به صرفه تر از لیزر و مؤثر در درمان جوش صورت است؛ ولی برای تخمین دقیق و برآورد هزینه‌ها در این روش، نیاز به بررسی وسعت و شدت آکنه می‌باشد. به همین جهت توصیه می‌کنیم برای اطلاع از هزینه‌ها و مشاوره رایگان با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دارابی [ 1402-07-17 ]
چطور میشه نوبت گرفت من اولین باره که میخام بیام خدمت شما به این خاطر که خیلی از دستگاه ای پی ال تعریف شنیدم و میگن که عالیه

مهدیه [ 1400-11-08 ]
سلام میخواستم بدونم درمان جای جوش سطحی که قهوه ای رنگ و قرمز هستن به روش آی پی ال بهتر هست یا لیزر آن دیاگ؟ و اینکه نوجوان ها برای درمان استفاده کنن خوبه یا فعلا اینکار رو نکنند؟ممکن هست بعدا بیشتر بشه و برگرده؟

مبینا قلی زاده [ 1400-08-29 ]
سلام برای چه سنی مناسبه؟ منظور برای رفع جوش

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی دست با لیزر پرل فرکشنال یا فرکشنال Co2جوانسازی دست با لیزر پرل فرکشنال یا فرکشنال Co2

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال co2، به عنوان یک روش غیر تهاجمی می‌تواند لایه آسیب دیده سطح پوست را از بین برده و پوست را به کلاژن سازی دوباره ترغیب کند ... ادامه مطلب

آنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانیدآنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانید

جراحی زیبایی پلك عملی است كه در جریان آن چربی ، پوست و عضله اضافی پلك های بالا و پایین برداشته می‌شود. این عمل افتادگی پوست و پف آلودگی پلك بالا كه می تواند حالت خستگی و پیری به چهره شما بدهد را بر طرف سازد ... ادامه مطلب

پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟

کاربرد روشهایی مانند پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) و پی آر اف (فیبرین غنی از پلاکت) در جوانسازی پوست یک استراتژی درمانی نوین می باشد که بر اساس فاکتورهای رشد خودی، پایه ریزی شده است. بیس اصلی مواد قابل تزریق در این روشها پلاکت است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین