منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تزریق چربی نانوفت و جوانسازی پوست

تزریق چربی نانوفت و جوانسازی پوست

یکی از عوارض افزایش سن و آسیب به پوست (در اثر عوامل ژنتیکی، سبک زندگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ...)، کاهش بافت زیر پوستی و ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست است. روشهای فراوانی برای ترمیم پوست و جایگزینی بافت آن، همچنین جوانسازی و رفع چین و چروک‌ها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تزریق چربی اشاره کرد.

تزریق چربی در واقع برداشت سلول‌های چربی قسمت‌هایی از بدن است که مازاد چربی دارند و انتقال چربی استخراج شده به وسیله تزریق، به بافتی که با کمبود چربی مواجه است. اگر پس از برداشت چربی، پالایش آن به شکلی صورت گیرد که به جای سلول‌های چربی، سلول‌های بنیادی استخراج شده و در نواحی مورد نیاز تزریق شود، در اصطلاح به آن نانوفت گفته می‌شود. در ادامه به شرح کامل و بررسی تزریق نانوفت خواهیم پرداخت.

در کلینیک دکتر واعظ شوشتری، تزریق نانوفت، با مهارت بالا توسط متخصص پوست، در محیطی منطبق با اصول بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های کرونایی انجام می‌شود. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

تزریق نانوفت چیست؟

در این روش پزشک متخصص پس از شناسایی نقاطی از بدن (ران‌ها، شکم، باسن، پهلوها)، که دارای چربی اضافه هستند، و بی حسی موضعی نقطه هدف استخراج چربی، به برداشت سلول‌های چربی اقدام می‌کند. پس از برداشت آنها، سلول‌های چربی خرد شده، فیلتر می‌شوند و آنچه باقی می‌ماند، مایعی است که حاوی غلظت بالایی از سلول های بنیادی خواهد بود. چربی نانو یا نانوفت (Nanofat) که امولسیون (مایع) سلول‌های چربی فرآوری شده بدن است، با سوزن‌های بسیار ریز به قسمت‌هایی از پوست که دچار عوارضی مانند چین و چروک، اسکار و ... شده‌اند تزریق می‌گردد و به ترمیم و جوانسازی بافت آن محدوده می‌انجامد.

تزریق چربی نانوفت و جوانسازی پوست

سلول های بنیادی

یاخته ها یا سلول های بنیادی به عناصری گفته می‌شود که هنوز تقسیم نشده‌اند و قابلیت تکثیر و تقسیم به سلول های دیگر را دارا می‌باشند. امروزه استفاده از این سلول ها جهت ترمیم بافت‌های آسیب‌ دیده پوست در حال گسترش و تکامل است.

مقایسه تزریق نانوفت و تزریق چربی

همانطور که متوجه شدید، مرحله اول تزریق نانوفت و تزریق چربی که همان استخراج چربی است، به طور یکسان انجام می‌شود و در هر دو روش، چربی از قسمتی از بدن برداشته خواهد شد. تفاوت این دو روش در آماده سازی ماده‌ای است که قرار است تزریق گردد. در نانو چربی آنچه مهیای تزریق می‌گردد، مایعی است که حاوی مقادیر بالایی از سلول‌ های بنیادی می‌باشد؛ حال آنکه در تزریق چربی، سلول‌های چربی به منظور افزایش حجم در موضع تزریق می‌شوند.

در واقع تفاوت این دو روش را می‌توان اینگونه تحلیل نمود که تزریق چربی نانو، به منظور ترمیم بافت پوست و جوانسازی، صورت می‌گیرد در حالی که تزریق چربی به جهت افزایش حجم و مقادیر کمتری جوانسازی پوست انجام می‌شود. تلفیق این دو روش می‌تواند نتایج فوق العاده‌ای هم در افزایش حجم و هم در جوانسازی و بازسازی پوست ارائه دهد.

آثار تزریق نانوفت

مزایای نانوفت

عوارض تزریق نانوفت

تا به حال عارضه خاص و غیر معمولی در تزریق نانو چربی گزارش نشده و عوارض این روش به کمی تورم، کبودی و قرمزی پوست، همچنین احساس ناچیز درد محدود می‌شود که آن هم چند ساعت پس از تزریق بهبود می‌یابد. در صورت ایجاد کبودی نهایتاً تا 10 روز آثار آن رفع خواهد شد.

ماندگاری تزریق نانوفت

ماندگاری نانوفت بین 1 الی 5 سال متغیر است و بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود.

آدرس اینستاگرام

هزینه نانوفت

برآورد هزینه نانوفت بستگی به عوامل گوناگونی مانند مقدار سلول های بنیادی مورد نیاز، وسعت و عمق مشکلات پوستی، مهارت و تجربه پزشک در تزریق نانو چربی و ... وابسته است. جهت مشاوره رایگان و اطلاع دقیق از هزینه نانوفت، با شماره‌91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

همشهریان گرامی، اگر می‌خواهید موهای زائد خود را در سریع‌ترین زمان ممکن، با حداقل عوارض و با استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان از بین ببرید، حتما به کلینک‌های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حافظ فتاحی [ 1400-04-05 ]
تزریق چربی در صورت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پرمویی در زنان یا هیرسوتیسمپرمویی در زنان یا هیرسوتیسم

پرمویی یک بیماری نسبتاً شایع در بین خانم‌ها محسوب می‌شود به طوری که از هر ۲۰ خانم یک نفر با این مشکل درگیر است که رقم نسبتاً بالایی است. گاهی افراد تصور می‌کنند کههیرسوتیسم یک بیماری است در صورتی که این‌گونه نبوده و باید به این نکته توجه داشت که پرمویی یک علامت طبی محسوب می‌شود و نه یک بیماری ... ادامه مطلب

درمان جای جوش با مزوژل جالپرودرمان جای جوش با مزوژل جالپرو

یکی از مشکلات شایعی که امروزه افراد بسیاری را درگیر خود نموده است، ایجاد آکنه در پوست و نواحی مختلف بدن می‌باشد. تزریق مزوژل جالپرو به عنوان یکی از درمان‌ها برای از بین بردن فرورفتگی‌ های حاصل از جای جوش بر صورت می‌باشد. ... ادامه مطلب

درماپن چیست و کاربردهای آن کدام است؟درماپن چیست و کاربردهای آن کدام است؟

روش درمانی میکرو نیدلینگ با استفاده از درماپن یک روش کم تهاجمی است که با ایجاد سوراخ هایی کنترل شده در خارجی ترین لایه پوست انجام می شود. سوزن های ظریف مینیاتوری که در درماپن وجود دارد؛ صدمات میکروسکوپی بر روی پوست ایجاد می کنند و سپس تولید کلاژن و الاستین را تحریک می نماید ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین