منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / همه چیز درباره تزریق ژل یا فیلر؛مزایا،عوارض و کاربردها

همه چیز درباره تزریق ژل یا فیلر؛مزایا،عوارض و کاربردها

تزریق ژل‌ در واقع تزریق فیلر یا پر کننده‌ای ژله‌ مانند است که بدون نیاز به جراحی برای بازگرداندن یا افزایش حجم اجزای صورت و بدن، ایجاد کانتورینگ وجوانسازی صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از بوتاکس ، تزریق ژل از متداول ترین اعمال زیبایی و جوانسازی به حساب می‌آید و برای بسیاری از افراد، جزو مراقبت‌های روتین و دوره‌ای پوست محسوب می‌شود. در حال حاضر انواع مختلفی از ژل‌ها در بازار موجود است که بهترین ژل تزریقی، هیالورونیک اسید می‌باشد. این ماده به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و روان‌کننده‌ بافت همبند، پوست، چشم و مفاصل بدن است.

تزریق فیلر یکی از کاربردی ترین اعمال زیبایی است که با توجه به مقرون به صرفه بودن و نتایج فوری پس از تزریق، این روزها با اقبال فراوانی رو به رو شده است. در ابتدای این بحث قصد داریم تا شما را با فیلر و انواع آن آشنا سازیم. فیلر در لغت به معنای پر کننده است. در واقع هر ماده‌ای که با تزریق آن بتوان به افزایش حجم دست پیدا کرد، به نوعی فیلر محسوب می‌شود. در نتیجه اینطور می‌توان برداشت نمود که ژل و چربی هم از انواع فیلر هستند. ولی باور عامه اینگونه است که فیلر به پرکننده‌ای گفته می‌شود که متریال آن ژل مانند باشد. به همین دلیل در بسیاری از موارد، کلمه‌های ژل و فیلر به جای هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در کلینیک دکتر واعظ شوشتری ، با بهره گیری از سالها تجربه در زمینه تزریق فیلر و استفاده از مرغوب ترین و معتبرترین مواد موجود، می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را تجربه نمایید.

حقایقی در ارتباط با تزریق ژل

در مورد روشهای مختلف زیبایی و جوانسازی ، آنچه که هنوز در باور عامه وجود دارد، مضرات این روشها در کنار فوایدشان است. بسیاری از افراد طبق عقاید بی پشتوانه یا تحت تاثیر تفکر اطرافیانشان، تصور می‌کنند تزریق ژل در کنار ایجاد زیبایی و جوانسازی، می‌تواند عوارض جبران ناپذیر کوتاه مدت یا بلند مدتی در پی داشته باشد و حتی در گذر زمان از زیبایی بکاهد که البته به طور قطع می‌توان گفت این طرز تفکر کاملاً غلط است.

شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که چنین باوری در ارتباط با تزریق ژل دارید که در این صورت باید بدانید، تزریق ژل اگر با استفاده از فیلرهای مرغوب و معتبری که در بازار موجود است مانند ژویدرم ، الانسه، تئوسیال و ... انجام شود، و توسط پزشک متخصص و مجربی که با آناتومی صورت و بدن آشنایی کامل دارد اجرا گردد، نه تنها با حداقل عوارض زودگذر مواجه همراه است، بلکه در دراز مدت با جذب کامل ژل، بنا به تغییراتی که در نتیجه تزریق صورت می‌گیرد، بافت جوان تر و بهتری نسبت به قبل از تزریق در پوست خود خواهید داشت.

انواع تزریق فیلر

تزریق ژل صورت نوعی روش زیبایی غیرجراحی است که به صورت تزریق موضعی به زیر پوست انجام شده و موجب رفع عیوب و زیبا سازی مناطقی تزریق شده می‌شود به طور کلی با استفاده از فیلر صورت می‌توان چین و چروک‌ و فرو رفتگی‌های صورت را پر و ترمیم کرد، خطوط پیشانی و گردن را صاف می‌کند و حجم از دست رفته صورت را به شما باز می‌گرداند.

ژل‌های لب نوعی پر کننده‌ هستند که با تزریق به لب، باعث فرم و حجم دادن به لب‌های شما می‌شوند. فیلرهای لب از جمله هیالورونیک اسید مصنوعی (HA)‌ تشکیل شده‌اند.

تزریق ژل اطراف چشم یکی از مناسب ترین و ساده ترین روش های پر کردن و از بین بردن گودی زیر چشم است. در این نوع پرکننده‌های پوستی که به زیر چشم‌ها تزریق می‌شوند، ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید به نواحی گود و فرورفته زیر چشم تزریق می‌شود و به دلیل اینکه فضای گود زیر چشم‌ها را پر می‌کند، باعث بهبود ظاهر سیاهی و گودی زیر چشم‌ها می شود.

تزریق ژل گونه ، ژل تزریقی است که باعث افزایش حجم نواحی اطراف گونه می‌شود. تزریق فیلر به گونه علاوه بر کاهش چین و چروک‌ها منجر به برجسته ‌تر شدن ساختار آنها می‌شود.

یک راه حل غیرجراحی برای کوچکتر و باریکتر به نظر رسیدن بینی یا اصلاح برآمدگی روی بینی استفاده از تزریق فیلر بینی است.

افزایش سن باعث می شود پوست صورت، استحکام خودش را از دست دهد و افتادگی پلک در اطراف چشم ایجاد شود. این موضوع باعث می‌شود تا زیبایی چشم‌ها و چهره تحت تأثیر قرار گیرد. در بسیاری از موارد برای از بین بردن این افتادگی، از تزریق فیلر شقیقه به‌ منظور بالا بردن دم ابروها و زیباتر کردن حالت آنها استفاده می‌شود.

با افزایش سن در کنار نواحی بینی و دهان خطوطی عمیق ظاهر می‌شود که به آنها خط لبخند گفته می‌شود. این خطوط باعث جدا شدن سطح گونه‌ها و لب‌ها می‌شود و باعث ظاهری پیرتر برای افراد می‌شود. مناسب ترین روش برای ازبین رفتن این خطوط تزریق ژل خط خنده می باشد.

تزریق فیلر

بهترین نتایج تزریق فیلر

در پی تزریق فیلر معمولاً مواردی از قبیل حداقل عوارض، فرم و حجم مناسب و ماندگاری بالا مد نظر قرار می‌گیرد که تامین این معیارها به دو عامل تبحر بالای پزشک و نوع فیلر قابل تزریق بستگی دارد. برای کسب اطلاعات از مهارت پزشک، قابل اعتمادترین راه، مشاهده نمونه کار است. پیشنهاد می‌شود از اعتماد صد درصد به عکسهای فضای مجازی بپرهیزید و برای حصول اطمینان بیشتر، به کلینیک مد نظرتان مراجعه نمایید.

در ارتباط با فیلرهای موجود و تایید کیفیت آنها نیز باید بگوییم؛ بهترین نوع فیلر از جنس هیالورونیک اسید است که از شرکت‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود می‌باشد. یکی از بهترین انواع ژل هیالورونیک اسید از برند ژویدرم است که به دلیل پرهزینه بودن، ممکن است گزینه مناسبی برای برخی از افرا نباشد. انواع با کیفیت دیگری مانند الانسه و تئوسیال نیز از شرکت‌های سازنده معتبر در بازار وجود دارد که نسبت به ژویدرم مقرون به صرفه تر هستند و بسته به شرایط و تمایل متقاضی، می‌توانند طبیعی ترین نتایج تزریق ژل یا فیلر را در بر داشته باشند. از این فیلرها در صورت، برای حجم دهی به لب‌ها ، گونه گذاری ، زاویه سازی فک و مادلینگ چهره ، رفع عیوب بینی ، جوانسازی زیر چشم و درمان چین و چروک‌ های ایجاد شده در پوست و ... استفاده می‌شود.

مزایای تزریق فیلر هیالورونیک اسید

همانطور که توضیح داده شد، ژل هیالورونیک اسید، بهترین فیلری است که برای افزایش حجم و فرم دهی ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد، به همین دلیل تزریق آن بدون ایجاد آلرژی و حساسیت می‌باشد. هیالورونیک اسید با افزایش کلاژن سازی و آب رسانی بیشتر به پوست علاوه بر تاثیرات آنی ( ماندگاری ژل هیالورونیک اسید حدوداً یک الی دو سال است) که در بافت محل تزریق ایجاد می‌کند، حتی پس از جذب کامل، موجب افزایش حجمی بیش از زمان قبل از تزریق، و جوانسازی پوست خواهد شد.

در ارتباط با عوارض تزریق ژل هیالورونیک اسید نیز می‌توانیم به مواردی از قبیل احساس درد خفیف در محل تزریق، تورم گذرا، خونریزی نقطه‌ای زمان تزریق و در موارد بسیار نادر، کبودی اشاره نمود که همه این عوارض ظرف چند ساعت رفع خواهند شد جز کبودی در محل تزریق که آن هم با گذشت نهایتاً یک هفته از بین خواهد رفت. در ادامه به کاربردها و نقاطی که که در صورت با تزریق ژل می‌توان در آن نقاط افزایش حجم و فرم دهی ایجاد نمود اشاره خواهیم کرد.

در گذشته فیلرهای تزریقی برای مصارف زیبایی، دائمی بودند و علاوه بر عدم بازگشت به شرایط قبل از تزریق، عوراض بسیاری را هم به متقاضیان تزریق ژل، تحمیل می‌کردند. با گذشت زمان و پیشرفت‌هایی که در صنعت تولید ژل رخ داد، ژل یا فیلرهای هیالورونیک اسید به بازار عرضه شد که با ساختاری طبیعی و سازگار با بدن، بدون عارضه، و تحریک بافت محل تزریق به کلاژن سازی بیشتر، نتایج بسیار خوبی در زمینه حجم دهی صورت و بدن ایجاد نمودند. پس از تزریق ژل هیالورونیک اسید به دلیل خاصیت کلاژن سازی که در پوست ایجاد می‌شود، حتی پس از جذب کامل ژل نیز حجم و فرمی بهتر از شرایط اولیه به وجود می‌آید. به همین دلیل ژل هیالورونیک اسید طرفداران زیادی بین پزشکان و بیماران دارد.

بهترین متخصص تزریق فیلر در اصفهان

موارد منع تزریق فیلر

بهترین کلینیک تزریق ژل و فیلر اصفهان

کاربردهای تزریق فیلر

یکی از روش های سریع برای زاویه دهی به فک و صورت، تزریق ژل است که بدون عمل جراحی صورت می گیرد و فرم صورت شما به شکل مناسب تغییر داده می شود.

تزریق فیلر جهت جوانسازی پوست و رفع چروک گردن ، کاربرد فراوانی دارد. این ماده نواحی بین سلولی را پر نموده و محیطی مناسب برای سلول های پوستی فراهم می کند، همچنین برای متوقف کردن پروسه ی چروک شدن پوست گردن می توان تزریق فیلر را در نواحی مورد نظر انجام داد و به پوست گردن ظاهری جوان تر بخشید.

تزریق فیلر سبب می ‌شود تا فرورفتگی‌های پشت دست ناپدید شوند، چروک‌های سطحی کم شوند، رگ‌ های برجسته پشت دست کمتر به چشم بیایند و نازکی پوست ناشی از افزایش سن ناپدید شود.

شقیقه‌ها نقاطی هستند که به دلیل مجاورتشان با چشم و ابرو، نقشی غیرمستقیم و موثر در پیر یا جوان به نظر رسیدن صورت دارند. با فرو رفتگی گیجگاه، در اطراف چشم تغییراتی به وجود می‌آید که ظاهر فرد را بسیار پیرتر نشان می‌دهد. یکی از کارآمدترین و موثرترین روشها برای درمان این فرورفتگی تزریق ژل یا فیلر می‌باشد.

از دیگر کاربردهای تزریق فیلر می توان به اصلاح صورت نامتقارن اشاره کرد.

تزریق ژل یا فیلر برجسته سازی لب علاوه بر حجیم ‌تر شدن لب‌ها، فرم آنها را نیز اصلاح می‌کند.

بهترین تزریق فیلر خط اخم در اصفهان

فیلر چه کارهایی نمی تواند انجام دهد؟

در برخی از بیماران ممکن است برای اقداماتی از قبیل لیفت صورت ، لیفت ابرو یا چشم جراحی بهترین راه حل باشد. درمان های جوانسازی غیر جراحی مانند فیلر ها نمی توانند به همان اندازه جراحی نتیجه بخش باشند. یادآوری این نکته ضروری است که فیلر یک درمان موقتی برای پیری است و برای نتایج طولانی مدت جلسات مداوم لازم است.

بهترین برند های فیلر

تزریق بهترین فیلرها در اصفهان از جمله خدماتی است که توسط دکتر واعظ شوشتری پزشک پوست در اصفهان، برای مراجعین عزیز انجام می شود. در ادامه به برندهای معتبر فیلر که در یکی از بهترین مراکز تزریق فیلر در اصفهان استفاده می شود؛ اشاره می کنیم. برند های فیلر عبارتند از:
فیلر ژویدرم
فیلر الانسه
پلوریال لوکزامبورگ
روفیل اولترا کره ای
نورامیس کره
الیکسین
رستیلان
پرفکتا ساب اسکین

پس از تزریق فیلر منتظر چه نتایجی می‌توان بود؟

ماندگاری تزریق فیلر

ماندگاری تزریق فیلر به عوامل گوناگونی مانند شرایط بدنی فرد، نوع و برند ژل تزریقی، محل تزریق و انجام مراقبت های بعد از تزریق بستگی دارد. در واقع می‌توان اینگونه گفت که ماندگاری تزریق ژل از فردی به فرد دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد. اما معمولا ماندگاری تزریق ژل 6 الی 18 ماه می باشد.

آیا تزریق فیلر دائمی است؟

به طور کلی چیزی به اسم فیلر دائمی وجود ندارد و تنها بازه بیشتری با توجه به نوع فیلر تزریقی و شرایط فرد دوام می آورند، و پس از مدتی باید تمدید شود.

دوران نقاهت تزریق فیلر

زمان استراحت بسته به بیمار و نوع فیلر تزریق شده متفاوت است. برای بیشتر افراد، فعالیت روزانه ممکن است ادامه یابد ، اما به طور کلی توصیه می شود در طی 48-24 ساعت اول از انجام فعالیت بدنی شدید جلوگیری کنید تا تورم و کبودی به حداقل برسد. قبل از برنامه ریزی جلسات، حتماً در مورد برنامه بهبود و استراحت خود با پزشک زیبایی صحبت کنید. بلافاصله پس از تزریق فیلر امکان ایجاد علائم زیر محتمل است:

بهترین تزریق ژل لب در اصفهان

اقدامات پس از تزریق فیلر

عوارض تزریق فیلر

یکی از شایع ترین عوارض تزریق فیلر، کبودی و تورم در محل تزریق است. این عوارض معمولا موقتی است و در عرض چند روز تا یک هفته فروکش می کند. در صورتی که برای انجام تزریق فیلر به کلینیک معتبر مراجعه نکنید و تزریق توسط پزشک متخصص و با مهارت انجام نشود ممکن است دچار عوارضی مانند عفونت، انسداد رگ‌ ها و مرگ بافت‌ها شوید.

قیمت تزریق فیلر در اصفهان

هزینه تزریق فیلر به عواملی مانند نوع و برند ژل استفاده شده، میزان تزریق، ناحیه درمان ، کلینیک انتخابی و دستمزد پزشک متخصص برای دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.

آدرس اینستاگراف دکتر واعظ شوشتری

نتیجه گیری

تزریق ژل به ویژه فیلر هیالورونیک اسید ، یکی از روش‌های محبوب و مؤثر برای جوانسازی صورت است که به کاهش چین و چروک‌ها و بازگرداندن حجم از دست رفته پوست کمک می‌کند. این روش که به دلیل استفاده از مواد طبیعی موجود در بدن، مانند هیالورونیک اسید، با ایجاد ظاهری طبیعی، شادابی صورت را بهبود می‌بخشد و بدون نیاز به جراحی و با حداقل عوارض جانبی انجام می‌شود. انواع تزریق فیلر شامل تزریق فیلر صورت، لب، زیر چشم، گونه، بینی، شقیقه و خط خنده است. کاربردهای تزریق فیلر شامل زاویه‌سازی فک، جوانسازی گردن و دست، درمان فرورفتگی شقیقه، تقارن صورت و برجسته‌سازی لب‌ها می‌باشد. برای بهترین برندهای فیلر می توان از ژویدرم، الانسه، پلوریال لوکزامبورگ، روفیل اولترا کره‌ای، نورامیس کره، الیکسین، رستیلان و پرفکتا ساب اسکین نام برد. ماندگاری تزریق فیلر بسته به نوع محصول و ناحیه تزریق متفاوت است و اقدامات پس از تزریق و آگاهی از عوارض احتمالی آن ضروری می باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جهانبخش [ 1402-07-17 ]
آقای دکتر برای کات گونه اصولا چند سی سی نیازه که چهره هم طبیعی تر باشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین