منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس

بهترین کرم ضد آفتاب

با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و روزهای گرم آفتابی و زیان‌هایی که علاوه بر تفریحات تابستان با قرارگیری در برابر تابش نور آفتاب برای پوست ما به وجود می‌آید، بر آن شدیم با پاسخ به سوالاتی نظیر؛ آیا روشی برای محافظت از پوستمان در مقابل اشعه‌های مضر نور آفتاب سراغ داریم؟ آیا می‌دانیم که چرا باید از کرم ضد‌‌ آفتاب استفاده کنیم و کدام ضد آفتاب مناسب پوستمان است؟ قصد داریم به سلامت و حفظ جوانی و شادابی پوست شما کمک کنیم. در ادامه با ما باشید تا با بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان آشنا شوید.

در حال حاضر حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید، به دو دلیل به شدت بحث برانگیز شده است. اول به دلیل نیاز اساسی بدن ما به ویتامین D، که پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن را تولید می‌کند و اگر آن را محدود کنیم، ممکن است برایمان مشکل ساز شود. دوم به دلیل نگرانی‌هایی‌ که در مورد مواد فعال موجود در کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد.

این مواد تشکیل دهنده لایه SPF (لایه حفاظتی در مقابل نور خورشید) هستند و در صورت نامناسب بودن، ممکن است پیامدهای ناخواسته‌ای به همراه داشته باشند. چیزی که واقعیتی اساسی و تغییر‌ناپذیر به نظر می‌رسد، این است که آثار ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید، از مدت‌ها پیش به عنوان اصلی‌ترین عامل ایجاد چین و چروک، پیری و سرطان پوست شناخته شده اند. به همین دلیل برای کاهش چین و چروک‌ها، حفاظت در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به هر حال تصمیم‌گیری درباره‌ استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست، یک تصمیم شخصی است. با این حال، بدیهی ست که استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب به صورت روزانه و قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور آفتاب، به پوست آسیب‌های جدی می‌رساند. این آسیب‌ها ممکن است به صورت ظهور پیش از موعد چین و چروک‌ها، برخی از انواع سرطان پوست، تغییر رنگ و کاهش خاصیت کشسانی پوست و تضعیف سیستم ایمنی بدن پدیدار شوند.

برای اینکه متوجه آثار مخرب و زیان بار نور خورشید شوید، پیشنهاد می‌کنیم پوست نواحی از بدنتان که همیشه در مقابل نور خورشید محافظت می‌شوند را با قسمت‌هایی مانند صورت و پشت دست‌ها که همواره در معرض تابش نور آفتاب هستند مقایسه کنید و ببینید از نظر رنگ پوست، صافی و لطافت، چقدر با هم تفاوت دارند!

ضد آفتاب مناسب پوست ، دکتر واعظ شوشتری

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب

برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب، علاوه بر دقت به مواد تشکیل دهنده آن، باید اطلاعاتی از جنس پوستتان و تطابق آن با ضدآفتاب نیز داشته باشید. علاوه بر سازگاری با پوست، بهترین ضد آفتاب مناسب پوست شما، باید بتواند هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی نوع A و نوع B را بلوک کند یا به عبارت بهتر، طیف وسیعی داشته باشد و در عین حال از نظر زیبایی ظاهری هم قابل قبول باشد. از دیگر ویژگی‌های بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست شما، دوام اثر آن و مقاومت در برابر آب و تعریق است. برای رسیدن به این اهداف، شرکتهای سازنده ضد آفتاب معمولاً از ترکیباتی با ساختار مواد گوناگون استفاده می‌کنند.

ضد آفتاب‌ها از نظر اثر بخشی به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند که آن دو گروه عبارتند از:

1- ضد آفتاب‌های فیزیکی:

این قبیل ضد آفتاب‌ها، با منعکس کردن و پخش کردن اشعه فرابنفش عمل می‌کنند. ضد آفتاب‌های فیزیکی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم، اگر ذرات بزرگی داشته یا درصدشان زیاد باشد، بر روی پوست رنگ سفید ایجاد می‌کنند که از نظر ظاهری چندان مورد رضایت نخواهند بود.

2- ضد آفتاب‌های شیمیایی:

ضد آفتاب‌های شیمیایی، اشعه فرابنفش را جذب می‌کنند. ضد آفتاب‌های شیمیایی هر یک قدرت جذب بخشی از اشعه فرابنفش را دارند. البته این ضد آفتاب‌ها، گاهی باعث التهابات پوستی هم می‌شوند.

آدرس اینستاگرام

و کلام آخر اینکه اگر پوست چربی دارید، یا دچار آکنه هستید، بهترین ضد آفتاب برای شما آنهایی هستند که مناسب پوست چرب می‌باشند و اگر پوستی خشک دارید، ضد آفتاب‌هایی که حاوی مرطوب کننده هستند برای شما بهترین خواهند بود. برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب از متخصص پوست کمک بگیرید تا با در نظر گرفتن نوع پوست شما و شناخت محصولات موجود، بهترین کرم ضد آفتاب را برایتان تجویز کند.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بازوند [ 1400-07-10 ]
سلام من مدت ده سال هست بر اثر مصرف قرص ال دی ریزش مو گرفتم دیگه موهام دونه دونه شدن تو رو خدا کمکم کنید اگه اینجوری پیش برم مثل آقایان کچل میشم تو روستا زندگی میکنیم دسترسی هم به دکتر خوب ندارم چه قرصی مصرف کنم که موهایم رویش پیدا کنه با تشکر بازوند

مریم طاهری [ 1400-06-02 ]
من پوست خشکه می خواستآقای دکتر لطف بفرمایند و یک کرم ضد آفتاب خوب معرفی نمایند .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت شقیقه با تزریق فیلر؛ عوارض و ماندگاریلیفت شقیقه با تزریق فیلر؛ عوارض و ماندگاری

لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال فرایندی است که به ‌منظور بالا بردن دم ابروها و زیباتر کردن حالت آنها انجام می شود. ... ادامه مطلب

بهبود تقارن اجزا صورت با تزریق ژلبهبود تقارن اجزا صورت با تزریق ژل

عدم تقارن صورت به اینگونه است که دو طرف صورت دارای اجزای یکسانی نیستند. برای اصلاح عدم تقارن های جزئی ولی قابل توجه، می توان از تزریق ژل استفاده کرد ... ادامه مطلب

مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟مزوتراپی جوانسازی چیست و چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی یک روش ایمن، ضدپیری، بسیار مؤثر در جوانسازی پوست و گزینه مناسبی در مقایسه با روش‌های تهاجمی زیبایی است. این روش درمانی غیرتهاجمی را می‌توان به منظور توقف علائم پیری و جوانسازی بسیار مؤثر پوست استفاده نمود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین