منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / درمان ریزش مو با مزوتراپی

درمان ریزش مو با مزوتراپی

اگر بتوان ریزش مو را به عنوان یک بیماری در نظر گرفت، به دلیل شیوع بیماری ریزش مو، روشهای متعددی برای درمان آن ابداع شده که مزوتراپی مو یکی از آنها است. در ادامه به بررسی درمان ریزش مو با مزوتراپی خواهیم پرداخت.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روش درمانی است که در آن مواد دارویی به جای آنکه به روشهای دیگر (خوراکی، مصرف موضعی و ...) مورد استفاده قرار گیرند، بطور مستقیم در محل تحت درمان، تزریق می‌گردند و با این شیوه، تاثیرات دارویی به مراتب بیشتر خواهد شد.

5 کاربرد مزوتراپی

مزوتراپی جزو درمان‌هایی است که کاربردهای فراوانی دارد. این کاربردها عبارتند از:
1- از بین بردن جای جوش (اسکار آکنه)
2- درمان سلولیت
3- درمان ریزش مو (اثر این روش در درمان ریزش مو به طور قطع ثابت نشده است)
4- لاغری و حذف چربی‌های اضافه
5- جوانسازی پوست

عملکرد مزوتراپی برای درمان ریزش مو

طبق تحقیقات و بررسی‌هایی که هنوز کاملا به اثبات نرسیده در زمینه مزوتراپی، نتیجه و عوارض این روش، در افراد مختلف متفاوت است. به طورمثال درمان کم‌ پشتی، ریزش موی سکه‌ای، بیماری آلوپسی ژنتیکی و ریزش‌های موضعی از طریق مزوتراپی برای عده‌ای با نتایج مثبت همراه است و برای برخی دیگر نتیجه‌ای ندارد. علل عمده‌ی ریزش مو در افراد مختلف کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش جریان خون به پوست سر و عدم تعادل هورمونی در اطراف فولیکول‌های مو و تولید بیش ازحد هورمون آندروژن است.

برای درمان کم‌ پشتی و ریزش مو از طریق مزوتراپی، محلول مزوتراپی که حاوی ترکیبات خاص از قبیل مواد شیمیایی، مواد معدنی، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها، اسید نوکلئیک‌ها و کوآنزیم‌ها است، با مقدار و درصد خاص که متناسب با نیازهای بیمار تنظیم شده، به پوست سر تزریق می‌شود. این روش درمانی به‌ تدریج سطح هورمون‌ها را متعادل می‌سازد، که همین مسئله موجب تقویت و رشد موهای جدید، سالم، ضخیم‌ تر و قوی‌ تر خواهد گشت. چنانچه علت ریزش مو، هورمونی باشد، مزوتراپی اغلب کمکی به درمان نخواهد کرد.

بهترین درمان ریزش مو با مزوتراپی در اصفهان

نحوه انجام مزوتراپی مو

در مزوتراپی مو، از دو تکنیک فیزیکی و شیمیایی در کنار هم استفاده می‌شود. به این منظور ابتدا یک پماد موضعی بی‌حس‌ کننده به پوست سر مالیده می‌شود و بعد از ۴۵ دقیقه به‌ وسیله‌ یک سرنگ در پوست سر سوراخی ریز ایجاد می‌کنند. این سوراخ ریز حکم محرک را دارد چون پوست در پاسخ به آن و برای ترمیم خودش شروع به تولید کلاژن و الاستین می‌کند و همین امر سبب تأمین کلاژن مورد نیاز پوست می‌شود.

از طرفی نیز محلولی که براساس شرایط نیاز بیمار از طریق سوزن به پوست سر تزریق شده است، ازجمله ترکیبی از آمینو‌اسیدها، مواد معدنی، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و اسیدهای نوکلئیک است. همچنین اگر گردش خون بیمار ضعیف باشد از یک ماده‌ گشاد کننده عروق مثل کومارین هم استفاده می‌شود و درصورتی ‌که پوست سر بیمار ملتهب شود از داروهای ضد‌التهابی برای کاهش التهاب پوست سر استفاده می‌شود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

برای مشاهده نتایج مثبت مزوتراپی جهت درمان کم‌پشتی و ریزش مو حداقل به ۶ تا ۸ جلسه مزوتراپی در طول یک دوره‌ی ۴ تا ۶ ماهه نیاز است. با وجود اینکه مزوتراپی برای درمان کم‌ پشتی و ریزش مو یک روش غیر‌تهاجمی و کم‌خطر است اما در برخی موارد ممکن است آلرژی به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است پیش از انجام هر کاری با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید و یک تست آلرژی هم انجام دهید.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی مو روشی قطعا" علمی نیست و مزایای مزوتراپی برای درمان کم‌ پشتی و ریزش مو، ثابت نشده است. با این وجود به دلیل قیمت ارزان تر روش مزوتراپی نسبت به سایر اعمال جراحی ترمیمی مو و سرپایی بودن این روش، مطلوب برخی از افراد است. از سوی دیگر برخلاف سایر روشهای ترمیم و کاشت مو نیازی به استراحت و مراقبت‌های بعد از عمل نیست و بلافاصله می‌توانید کار و فعالیت‌های روزانه را از سر بگیرید.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نمی باشد :

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیدیدالله کاظمی [ 1400-07-17 ]
موی ریزش دارد وچربی دارد سرم زیاد خارش میکند

محمد احمدی [ 1400-01-29 ]
برای مزوتراپی مشاوره میخواستم ۰۹۰۱۴۶۲۰۲۰۰

مریم نیکرو [ 1399-11-05 ]
سلام ریزش شدید مو پیدا کردم ۵۴ سالمه کم پشت شده موهام جوانسازی پوست هم نیاز دارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماندگاری عمل زیبایی پلک به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری عمل زیبایی پلک به چه عواملی بستگی دارد؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب زیبایی صورت میباشد که باعث جوانسازی دور چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

لک صورت یا ملاسما را چطور درمان کنیم؟لک صورت یا ملاسما را چطور درمان کنیم؟

ملاسما یک مشکل شایع پوستی است که باعث ایجاد لکه های تیره یا بی رنگ روی پوست می شود؛ و در زنان باردار به آن کلواژما یا لک بارداری گفته می‌شود. این بیماری در زنان بسیار بیشتر از مردان رایج است؛ اگرچه مردان نیز می توانند به آن مبتلا شوند ... ادامه مطلب

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی می‌ تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشم‌ ها، صورتی پرتر و جوان‌ تر و نمای بهتر و پوست صاف‌ تری را ایجاد کند. این روش با توجه به اینکه از سلول‌ های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کمتری می‌ باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین