منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / سابسیژن، درمان اسکار آکنه

سابسیژن، درمان اسکار آکنه

سابسیژن عمل جراحی کوچکی است که برای درمان اسکارهای فرورفته پوستی و چروک‌ها به کار می‌رود. برای انجام سابسیژن از یک سوزن ویژه به نام نوکور استفاده می‌شود که لبه تیز آن باعث جدا شدن بافت‌های فیبروزی می‌گردد و اسکار را به بافت‌های زیر متصل می‌نماید. برای آزاد کردن بافت‌های فیبروتیک و ساخت کلاژن جدید، لازم است پروسه ایجاد زخم ایجاد شود تا اسکار بهبود یابد. سابسیژن را می‌توان با خیال راحت در مطب انجام داد بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن. تنها مورد قابل توجه برای انجام بهترین سابسیژن، مهارت و تخصص پزشک است. در این صورت با اطمینان می‌توانید این روش را برگزینید.

سابسیژن روشی است که از طریق افزایش جریان خون موضعی، بهبود جریان لنفاوی و کمک به دفع سلول های مرده در ناحیه اسکار، به درمان و بهبود اسکارهای آکنه منجر می شود. شما می توانید برای انجام سابسیژن صورت در اصفهان به کلینیک تخصصی پوست دکتر واعظ شوشتری مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای سابسیژن

سابسیژن را می‌توان برای درمان اسکارهای فرورفته که ناشی از آکنه، ضربه، جراحی و حتی آبله مرغان هستند به کار برد. گاهی اوقات سابسیژن برای درمان چروک‌ها و فرورفتگی‌های ناشی از پیوندهای پوستی و حتی درمان سلولیت به کار می رود.

موارد منع انجام سابسیژن

سابسیژن را در موارد زیر نمی‌توان به کار برد:
1- بیمارانی که سابقه اسکار هایپرتروفیک یا کلوئید دارند
2- بیمارانی که در حال حاضر یا طی ۱۲ ماه اخیر از رتینویید‌های خوراکی مانند راکوتان استفاده کرده‌اند.
3- افرادی که مشکلات انعقادی دارند
4- عفونت باکتریال یا ویروسی فعال

بهترین درمان اسکار آکنه در اصفهان

سابسیژن چگونه انجام می‌شود؟

انجام سابسیژن طی مراحل زیر صورت می‌گیرد
۱- ابتدا منطقه توسط ماده پاک کننده یا الکل تمیز می‌شود
۲- لبه‌های اسکار مشخص می‌شود و سپس نور طوری تنظیم می‌شود که فرورفتگی‌ها کاملا مشخص شود
۳- بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود
۴- سوزن نوکور با زاویه تیز وارد پوست می‌شود و با حرکاتی که به سمت جلو و عقب و چپ و راست دارد باعث جدا شدن بافت‌های فیبروتیک می‌شود. اگر این حرکات دقیقا در ناحیه درم انجام شود صدای جدا شدن بافت‌های فیبروزی شنیده می‌شود
۵- با دست به مدت چند دقیقه روی محلی سابسیژن فشار وارد می‌شود.

نکته مهم این است که اگر این حرکات زیر درم انجام شود متاسفانه نتیجه‌ای از سابسیژن گرفته نمی‌شود.

پس از سابسیژن چه اقداماتی لازم است؟

بعد از انجام سابسیژن بهتر است به مدت چند دقیقه یخ روی محل گذاشته شود. بیمار می‌تواند از آرایش یا کرمهای ضد آفتاب برای پوشاندن محل استفاده کند.اغلب اوقات نیاز به مصرف آنتی بیوتیک نمی‌باشد ولی در صورت تجویز حتما استفاده شود.

چند جلسه درمانی برای سابسیژن لازم است؟

تعداد جلسات درمانی بستگی به نوع اسکار، محل اسکار، شدت فرورفتگی و شدت درمان انجام شده در هر جلسه دارد.اغلب اوقات چند جلسه درمانی لازم است. فواصل جلسات درمانی دست کم یک ماه می‌باشد

سابسیژن چه عوارضی می‌تواند داشته باشد؟

به طور معمول ممکن است در محل سابسیژن یک هماتوم کوچک یا کبودی ایجاد شود. درد محل انجام سابسیژن گاهی اوقات اتفاق می‌افتد .سایر عوارض در صورت انجام صحیح آن نادر هستند.

آدرس اینستاگرام

چه درمان‌هایی را می‌توان با سابسیژن ترکیب کرد؟

سابسیژن را می‌توان با سایر اقدامات درمانی که برای درمان اسکار استفاده می‌شود، به کاربرد. از جمله این درمان‌ها می‌توان استفاده همزمان سابسیژن با رتینوئیدهای موضعی، انجام همزمان سابسیژن با درماپن یا کراس یا لیزر فراکشنال نام برد .

نتایج سابسیژن به چه صورت است؟

در صورتی که سابسیژن درست انجام شود نتایج آن می‌تواند عالی باشد. همانطور که گفته شد ممکن است نیاز به تکرار درمان نیز وجود داشته باشد.

در کلینیک دکتر واعظ با بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید و تجربه و مهارت در زمینه مشکلات و بیماری‌های پوستی، بهترین درمان کک مک در اصفهان نیز قابل انجام است. برای مشاوره رایگان با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پدیدار [ 1402-06-15 ]
سلام خسته نباشید آقای دکتر بعد از اتمام کار ورم و کبودی داره ؟ تاچند روز بعدش کامل خوب خیسه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دستگاه هایفو اولتراسل کیو پلاس جیسیس چه ویژگی هایی دارد؟دستگاه هایفو اولتراسل کیو پلاس جیسیس چه ویژگی هایی دارد؟

اولتراسل کیوپلاس جدیدترین روش غیر جراحی برای لیفتینگ و جوانسازی نواحی مختلف صورت و بدن با استفاده از تکنولوژی هایفو است. ... ادامه مطلب

هایفوتراپی بهترین روش غیرجراحی از بین بردن غبغبهایفوتراپی بهترین روش غیرجراحی از بین بردن غبغب

هایفوی غبغب یکی از روش های غیر جراحی و کم تهاجم برای از بین بردن غبغب است. در این روش، پزشک امواج اولتراسوند را با شدت بالا به لایه های عمیق پوست می فرستند ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین