منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / درمان اگزمای سرشتی یا درماتیت آتوپیک

درمان اگزمای سرشتی یا درماتیت آتوپیک

در گفتار قبلی درباره اگزمای سرشتی یا اگزمای آتوپیک صحبت کردیم. علائم این بیماری در سنین مختلف را شناختیم و عوامل تشدید کننده بیماری و نقش رژیم غذایی در اگزمای سرشتی را بررسی کردیم. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که با چه اقداماتی می‌توانیم از شدت پیدا کردن دوره‌ای بیماری اگزمای سرشتی که اصطلاحاً به آن Flare می‌گویند جلوگیری کنیم، و در صورت تشدید بیماری، چه اقداماتی مفید واقع می‌شود.

پیشگیری از اگزمای سرشتی

اولین نکته‌ای که باید راجع به پیشگیری از این بیماری پوستی بدانیم، آن است که گرد و غبار باعث تشدید این بیماری می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود این بیماران از گرد و غبار و اشیایی که ممکن است گرد و غبار را در خود نگه دارند مثل بالش پر، دوری کنند. توصیه دیگر متخصصین پوست این است که هر روز اتاق کودکان مبتلا به اگزما، با جاروبرقی تمیز شود. این کار با کاهش شدید گرد و غبار اثر زیادی در کنترل بیماری دارد.

دومین نکته دوری کردن بیماران اگزمای سرشتی از مواد حساسیت زا است. نگهداری گل و گیاه و حیوانات خانگی در محل زندگی باعث تشدید بیماری این افراد می‌شود. مواد آرایشی، عطرها و اسپری‌ها هم اگزمای آتوپیک را بدتر می‌کنند. دود سیگار هم برای اغلب این بیماران حساسیت زا است و باید از آن دوری شود.

سومین نکته جلوگیری از خشکی پوست است. اصولاً بیماران مبتلا به اگزمای سرشتی، پوست خشک دارند که در بعضی شرایط مثل آب و هوای سرد و خشک بدتر می‌شود و نهایتاً باعث تشدید بیماری می‌گردد.

بنابراین بیماران اگزمای آتوپیک باید دستورات لازم برای پوست خشک شامل استفاده از صابون ملایم، استحمام به مدت کوتاه با آب ولرم و استفاده مکرر از لوسیون‌های مرطوب کننده را دائماً رعایت کنند. اگر پوست این بیماران دائماً مرطوب نگه داشته شود احتمال تشدید بیماری بسیار کم می‌شود. استفاده از دستگاه بخور در محل کار و زندگی هم به حفظ رطوبت این افراد کمک می‌کند.

اینستاگرام دکتر واعظ

تمامی موارد ذکر شده برای پیشگیری از تشدید بیماری است. در صورت تشدید بیماری، باید ضمن رعایت این نکات حتماً به متخصص پوست مراجعه شود تا با درمان‌های داروئی تشدید یا Flare بیماری کنترل شود. پس به طور خلاصه بیماران مبتلا به اگزمای سرشتی باید از گرد و غبار دوری کنند و محیط خود را دائماً تمیز نگه دارند. این افراد باید از نگهداری گل و گیاه و حیوانات خانگی خودداری کنند و با استفاده از توصیه‌های بالا از خشک شدن پوستشان جلوگیری نمایند تا بیماری وارد مرحله شدید نشود.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :توحید مسلمی [ 1400-08-24 ]
ممنون راهنمایی خوبی بود

علی بوعذار [ 1399-12-14 ]
سلام آقای دکتر من به مدت دوسال اگزما روی پا دارم واز داروهای ترکیبی استفاده کردم خوب نشده اگر درمان خواصی دارد راهنمایی بفرمائید ممنون

پرستو [ 1399-11-27 ]
سلام وقت بخیر .من قبلا اگزمای سرشتی داشتم و پشت پاهام خارش داشت و در اثر خارش زیاد لک هایی پشت پا ی من ایجاد شده برای من بسیار ناراحت کننده است،می خواستم بدونم ایا امکان از بین رفتن لک ها با لیزر وجود دارد ؟

محمد نوری [ 1399-09-25 ]
سلام. برای. درمان. اگزما چی استفاده کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پیشگیری و درمان ریزش مو در شیر دهیپیشگیری و درمان ریزش مو در شیر دهی

معمولاً زمان آغاز ریزش مو در دوران شیر دهی در همه افراد یکسان نمی باشد. خانم هایی که وارد مرحله شیر دهی می شوند، باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. این امر سبب می شود تا بتوانند در صورت مشاهده ریزش مو در دوران شیر دهی با آن مقابله نموده و از بروز مشکلات ناشی از ریزش مو جلوگیری نمایند. ... ادامه مطلب

جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نوعی جراحی است که افتادگی پلک‌ها را ترمیم می‌کند و ممکن است شامل از بین بردن پوست، ماهیچه‌ها و چربی‌های اضافی باشد. ... ادامه مطلب

بیماری لیکن پلان چیست و چه علائمی دارد؟بیماری لیکن پلان چیست و چه علائمی دارد؟

درمان بیماری های پوستی مانند لیکن پلان، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام پذیر است. در کلینیک دکتر واعظ علاوه بر درمان بیماری ها و مشکلات پوستی، انواع روشهای جوانسازی، افزایش حجم و لیزر موهای زائد نیز با بهره گیری از تخصص ایشان و استفاده از مدرن ترین تجهیزات صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین