منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل

لیپولیز تزریقی چیست ؟

ليپوليز تزريقي روشي است كه در آن براي از بين بردن چربي‌هاي زير پوست مواد خاصی در پوست تزریق می‌شود. اگرچه لیپولیز تزریقی به اندازه لیپوساکشن یا لیپولیز لیزری نمی‌تواند حجم زیادی از چربی را در یک جلسه از بین ببرد یا از بدن خارج کند ولی این روش قادر است برای چربی‌های موضعی، با ایجاد ریسک بسیار کمتر، برای فرد مفید باشد. در ادامه این مقاله به پرسش‌هایی که در مورد نحوه انجام بهترین لیپولیز تزریقی مطرح است پاسخ خواهیم داد.

اینستاگرام دکتر واعظ

۱- در این روش از چه ماده‌ای استفاده می‌شود؟

ماده‌ای که در این روش تزریق می‌‍شود فسفاتیدیل کولین نام دارد که یک لسیتین استخراج شده از گیاه سویا است. فسفاتیدیل کولین در غشاء همه سلول‌ها موجود است و با غلظت بیشتری در غشاء سلول‌های کبد و سلول‌های بافت چربی (ادیپوسیتها) حضور دارد. فسفاتیدیل کولین به تنهایی برای اهداف زیبایی استفاده نمی‌شود بلکه به صورت تزریقی یا خوراکی برای درمان مشکلات پزشکی نظیرآمبولی چربی، برخی بیماری‌های کبدی و اختلالات جدی متابولیسم چربی هم استفاده می‌شود.

بدین منظور دوز تجویز روزانه تزریقی آن بسیار بیشتر از دوز مورد استفاده برای حل کردن چربی‌ها است. به علاوه تحقیقات متعددی به منظور بررسی اثرات احتمالی فسفاتیدیل کولین در نورولوژی، کاردیولوژی و اثرات ضد پیری آن در حال انجام است. برای تبدیل فسفاتیدیل کولین به شکل قابل تزریق برای لیپولیز به حلالی نیاز است که دترجنت هم باشد. بدین منظور داکسی کولیک اسید استفاده می‌شود. برای رسیدن به اثر دلخواه، حضور دو ماده دترجنت (فسفاتیدیل کولین و داکسی کولیک اسید) ضروری است.

۲- روش کار به چه صورت است؟

ترکیب حاصل (فسفاتیدیل کولین، داکسی کولیک اسید) با سوزن‌های باریک به بافت چربی زیر درم تزریق می‌گردد. ترکیب فوق همانند دترجنت عمل کرده و غشاء دو لایه سلول‌های چربی را حل می‌نماید. همزمان آنزیم‌های ذخیره در سلول‌های چربی آزاد شده و به تدریج و طی یک دوره ۸ هفته‌ای چربی بافت را تجزیه می‌نمایند. این دوره ۸ هفته‌ای را دوره ذوب (melting cycle) می‌گویند. محصولات تجزیه آنزیمی به کبد منتقل شده و در آنجا متابولیزه می‌گردد.

لاغری با لیپولیز تزریقی

۳- فواصل انجام جلسات چگونه است؟

بر اساس اینکه در کدام ناحیه از بدن تزریق انجام شود حدود یک تا سه جلسه برای درمان مورد نیاز است. فاصله بین جلسات تقریباً ۸ هفته است. تعداد جلسات به تکنیک تزریق، میزان چربی، محل تزریق و دوز تزریق بستگی دارد اما اکثر بیماران فقط به یک یا دو جلسه تزریق برای رسیدن به نتیجه مناسب نیاز دارند.

۴ - آیا این اقدام با مزوتراپی یکی است؟

خیر. در مزوتراپی شاید از مواد مشابه استفاده شود ولی از دوزهای بسیار کمتر استفاده می‌شود و طبعاً نتیجه دو روش نیز یکی نیست.

۵- آیا این روش برای درمان چاقی مناسب است؟

این روش برای لاغری یا از بین بردن چربی زیاد و نواحی وسیع مناسب نیست. این روش برای درمان چربی‌های موضعی و محدود مناسب است.
مواردی که این روش به خوبی پاسخ نمیدهد:
- افراد با BMI بالای ۳۵ و شکم‌های پهن و خیلی چاق
- خانم‌های ورزشکاری که چربی های فیبروتیک دارند
- ناحیه پهلو در آقایان و بالای بازو و خارج ران

کلینیک تخصصی پوست، مو، لیزر و لاغری دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان، با تکیه بر مهارت و تجربه کادر درمانی و بکارگیری به روزترین تجهیزات و دستگاه ها، ارائه دهنده کلیه خدمات کلینیکال در حوزه زیبایی و تناسب اندام مانند لیپولیز تزریقی می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

۶- اصولا کاربردهای این روش چیست؟

در موارد زیر پاسخ لیپولیز تزریقی عالی است:
۱- غبعب و گردن (پاسخ در این ناحیه عالی است)
رفع غبغب با لیپولیز تزریقی

2- Bra Rolls یا چربی که زیر ناحیه سینه بند جمع می‌شود
لاغری با لیپولیز تزریقی
3 - muffintop deformity (قسمتی از شکم که بالای شلوار جین بیرون می‌زند)
رفع پهلو با لیپولیز تزریقی
۵ - چربی‌های لبه فک (پاسخ فوق‌العاده می‌دهد و لبه فک زاویه‌دار می‌شود)
۶ - سلولیت کم تا متوسط
۷ - بعد از لیپوساکشن (برای اصلاح عدم تقارن ناشی از عمل)
۸ - رفع ناهمواری‌های پوستی
۹ - درمان لیپوم بدون جراحی (مخصوصا اگر متعدد باشد)
۱۰ - عدم تقارن بعد از تزریق چربی (عدم تقارن بعد از تزریق مشکل شایعی است)
۱۱-کوچک کردن شکم (البته برای درمان چاقی کمتر موثر است)

۷- موارد منع مصرف لیپولیز تزریقی کدام است؟

- سن زیر ۱۸ سال
- خانم‌های باردار و شیرده
- آلرژی به سویا
- بیماری شدید، گردش خون بد، زخم باز
- بیماری اتوایمیون مثل لوپوس یا اسکلرودرمی
- انتظار زیاد!!!

۸- این عمل چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

عوارض این عمل اصولا نادر هستند و غالباً در مواردی اتفاق می‌افتد که فرد تزریق کننده مهارت کافی نداشته است یا دوز تزریقی دارو درست نبوده است. لمس توده پس از تزریق هم از عوارض طبیعی این روش است که معمولا بعد از ۸ هفته از بین می‌رود.

۹- مراحل بعد از تزریق چگونه است؟

بلافاصله بعد از تزریق فرد احساس تورم شدید می‌کند که این تورم طی ۶ ساعت به اوج می‌رسد و سپس طی یک هفته فروکش می‌کند. حدود هفته دوم فرد احساس می‌کند که ندولهایی(حالت گوی) زیر پوستش وجود دارد.این حالت طبیعی است که معمولا طی ۸ هفته از بین می‌رود. حدود ۴ هفته پس از تزریق فرد احساس می‌کند چربی‌ها کمتر شده است. پس از گذشت ۸ هفته ضمن اینکه فرد احساس کاهش چربی‌ها و لاغری را دارد، ندول‌های زیر پوستی و التهاب هم بهبود کامل دارد، اگر فرد نیازی به تزریق مجدد داشته باشد، این زمان بهترین زمان برای تزریق مجدد است.

نقش پوست اطراف چشم در زیبایی و جوانی چهره غیر قابل انکار است. طبق همین اصل، روشهای جوانسازی گوناگونی برای این محدوده ابداع گردیده و اعمال می‌شود. در کلینیک دکتر واعظ ، بهترین پلکسر یا پلاسماجت اصفهان، برای متقاضیانی که علاقه‌مند به جوانسازی اطراف چشم هستند انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :اشرف اسماعیلی [ 1402-08-19 ]
سلام.مادر من 76 ساله هستند.شکم خیلی بزرگی دارند.میشه با تزریق برای لاغر کردن شکم شون کاری کرد.منظورم داروی لاغری که تزریق می‌کنند.تشکر

زهرا نیک بخت [ 1400-11-18 ]
سلام اقای دکتر شما بهترینی .ممنونم بابت این مقاله ارزشمند .منو نجات دادید از غصه

زهره هادی پور [ 1399-02-27 ]
ی نوبت برای لاغری لیپولیز میخام

زهره هادی پور [ 1399-02-26 ]
ی نوبت برای لاغری لیپولیز میخام

زهره هادی پور [ 1399-02-20 ]
ی نوبت برای لاغری لیپولیز میخام

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تشخیص موی چرب و خشکتشخیص موی چرب و خشک

موها بر حسب ساختمانی که دارند به چند گروه از جمله موی چرب و موی خشک تقسیم می شوند. معمولاً هر کدام از این جنس موها درگیر یک نوع بیماری مویی می شوند که در نهایت به حالتهای متعددی مثل خشکی، چربی، موخوره، ریزش، شکنندگی، وزی دچار می شوند. در این بخش به مراقبت های هر دو نوع مو پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

بیماری لیکن پلان چیست و چه علائمی دارد؟بیماری لیکن پلان چیست و چه علائمی دارد؟

درمان بیماری های پوستی مانند لیکن پلان، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام پذیر است. در کلینیک دکتر واعظ علاوه بر درمان بیماری ها و مشکلات پوستی، انواع روشهای جوانسازی، افزایش حجم و لیزر موهای زائد نیز با بهره گیری از تخصص ایشان و استفاده از مدرن ترین تجهیزات صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

روشهای جوانسازی پوست گردنروشهای جوانسازی پوست گردن

روش‌هایی که برای لیفت گردن یا جوانسازی پوست گردن وجود دارند به تنهایی هم انجام می‌شوند؛ اما توجه داشته باشید که جوانسازی پوست صورت و لیفت گردن بهتر است با هم انجام شود تا ظاهری هماهنگ ایجاد کند. امروزه روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی مختلفی برای زیباسازی گردن و جوانسازی پوست آن ابداع شده است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین