منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / پاک کردن خالکوبی یا تاتو با لیزر کیوسوئیچ

پاک کردن خالکوبی یا تاتو با لیزر کیوسوئیچ

خالکوبي یا تاتو (tattoo) عبارت است از ايجاد يک علامت يا شکل پاک نشدني روي پوست که با وارد کردن رنگ به داخل پوست از طريق سوزن يا ساير وسايل نوک تيز انجام می‌شود. توصیه می‌شود این کار حتما در مراکز معتبر انجام شود چراکه بدلیل اینکه این کار از طریق فرو کردن سوزن انجام می‌شود احتمال انتقال انواع عفونت‌ها مثل ایدز، هپاتیت، عفونت استافیلوکوکی و سلولیت وجود دارد.

بسیاری از افرادی که خالکوبی انجام می‌دهند ممکن است پس از مدتی از شکل و فرم آن ناراضی باشند و تصمیم بگیرند که همه یا قسمتی از آن را از بین ببرند. انگیزه این افراد هم متفاوت است از عدم رضایت از تاتو گرفته تا استخدام در ادارات دولتی! برای پاک کردن خالکوبی روشهای متعددی وجود دارد ولی این افراد باید دقت کنند که تعدادی از این روشها درکنار از بین بردن تاتو می‌تواند اسکاری مشابه و بعضاً بدتر از خالکوبی برجای گذارد. به همین دلیل در ادامه، مزایا و معایب هر روش را مورد بررسی قرار می‌دهم.

جراحي ناحيه خالکوبي و بخیه کردن ناحيه

در این روش خالکوبی با بافت اطراف آن کاملا خارج می‌شود و محل آن بخیه می‌شود. در این روش خالکوبی کاملا از بین می‌رود ولی معمولا خط بخیه برجا می‌ماند. این روش در ناحیه بازو و سینه و پشت می‌تواند باعث گوشت اضافه اضافه شود که درمان آن بسیار مشکل می‌باشد.

سایش مکانيکي با درم ابریژن یا میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای تاتوهای سطحی مفید است معمولا نتیجه آن کامل نیست و امکان ایجاد اسکار سطحی هم وجود دارد.

سرما درماني يا کرايوتراپي

کرایوتراپی هم معمولا به طور کامل خالکوبی را از بین نمی‌برد و به جلسات متعددی نیاز دارد.

استفاده از اسيدهاي شيميايي

در این روش احتمال بروز اسکار بعد از درمان زیاد است و امروزه کمتر استفاده می‌شود

لیزرهای لایه بردار

انواع لیزر پوست مثل دی اکسید کربن یا اربیوم هستند که با از بین بردن بافت پوست، رنگدانه‌ها را از بین می‌برند. قرمزی طولانی مدت و امکان ایجاد اسکار از معایب این روشها است.

پاک کردن تاتو در اصفهان

لیزرهای رنگدانه‌ای (لیزر کیوسوئیچ)

لیزرهای رنگدانه‌ای به طور تخصصی فقط رنگدانه را از بین می‌برند و به پوست آسیبی نمی‌زنند به همین دلیل روش ایده‌آل درمان تاتو هستند. بهترین نوع این لیزر QS Nd-Yag نام دارد. لیزر کیوسوئیچ بدون اینکه آسیبی در پوست ایجاد کند وارد پوست می‌شود و فقط رنگدانه‌های تاتو را تکه تکه می‌کند تا سلول‌های ایمنی پوست این تکه ها را ببلعند و از محل دور کنند.

بلافاصله بعد از انجام لیزر کیوسوئیچ منطقه لیزر شده سفید رنگ می‌شود. بعد از چند ساعت این رنگ سفید از بین می‌رود و تاتو تیره تر می‌شود. پس از آن با گذر زمان به تدریج تاتو کم رنگ تر می‌شود. بعضی از تاتوها با یک جلسه درمانی از بین می‌روند ولی بعضی به چند جلسه درمانی نیاز دارند. فواصل جلسات درمانی بین ۱-۲ ماه می‌باشد. نکته مهم در مورد این نوع لیزر این است که بعد از پاک شده تاتو پوست کاملا طبیعی است و هیچگونه اثری از تاتو یا آسیب به پوست بر جا نمی‌ماند.

در پایان ذکر دو نکته لازم است

۱- افرادی که به هر دلیل از انجام خالکوبی خود راضی نیستند، دقت کنند که روش درمانی که انتخاب می‌کنند پشیمانی بیشتری برای آنها ایجاد نکند. روشهایی مثل جراحی یا سایش یا حتی لیزرهای غیر تخصصی امکان ایجاد اسکار زیادی دارند که بعضا از خود تاتو هم بدتر است.

اینستاگرام دکتر واعظ

۲- خانم‌هایی که از تاتو ابرو یا پلک خود راضی نیستند معمولا به آرایشگر خود مراجعه می‌کنند و آنها پیشنهاد تاتوی همرنگ به این افراد می‌دهند (تاتو بژ). باید دقت کنید که انجام تاتو بژ یا همرنگ مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر پوشش تاتوی همرنگ کافی نبود یا از فرم آن رضایت نداشتید، انجام لیزر تخصصی هم بسیار مشکل می‌شود چرا که گاهی خود تاتو بژ تغییر رنگ تیره می‌دهد و از بین بردن آن زمان بر است.

برای مشاهده ویدیوی انجام لیزر تاتو یا خالکوبی اینجا کلیک کنید.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهناز فاضل [ 1400-06-03 ]
پاک کردن تاتو

سعید کریمی [ 1399-07-02 ]
سلام من از چهار محال بختیاری شهرستان لردگان هستم بر اثر نادانی تاتو ای بروی گردنم زده ام حالا می خوام پاکش کنم خواستم بدونم چند جلسه پاک میشه قیمت هر جلسه چند هست ؟خیلی ممنون

حیدر شاهین [ 1398-06-16 ]
سلام ایا تتو یا خالکوبی را در چند جلسه میتواد از بین برد وایا عوارض دارد ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا هایفوی صورت واقعا تاثیر دارد؟آیا هایفوی صورت واقعا تاثیر دارد؟

در گذشته لیفت پوست فقط به واسطه جراحی قابل انجام بود؛ ولی امروزه روشی به نام هایفوی صورت، بدون نیاز به جراحی و تحمل عوارض آن، با نتایجی بسیار چشمگیر و مطلوب به لیفت پوست صورت می‌پردازد ... ادامه مطلب

درمان جوش صورت با محلول آنتی بیوتیکدرمان جوش صورت با محلول آنتی بیوتیک

تأثیرات ضد التهابی آنتی بیوتیک ها به درمان جوش ها کمک می کند. این تأثیر حتی از قدرت آنتی بیوتیک ها در کشتن باکتری نیز بیشتر است. ... ادامه مطلب

رفع و درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله رانرفع و درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل و کشاله ران

سیاهی و تیرگی زیر بغل، آرنج، زانو و کشاله ران، مشکل بسیاری از افراد می‌ باشد. سیاهی و تیرگی این نواحی بر مردان و زنان در تمام سنین تأثیر می‌ گذارد. سیاهی و تیرگی برخی از نقاط بدن اغلب اوقات در نتیجه تولید طبیعی رنگدانه‌ ی پوست به نام ملانین است که بیش از حد در برخی نواحی بدن تولید می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین