منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

چشم ها از مهم ترین عناصر زیبایی در صورت محسوب میشوند که در صورتی که دچار افتادگی پلک شوند، صورت فرد، خسته و بی حال به نظر می رسد. چشم ها عضو بسیار حساسی بوده که نمیتوان از هر روشی برای زیبایی آنها استفاده کرد. به‌طورکلی اغلب افراد از جراحی پلک واهمه دارند؛ چراکه در حساس‌ترین و ظریف‌‎ترین ناحیه انجام می‌شود. این افراد همواره به‌دنبال یک روش بدون جراحی هستند که قادر باشند غیر از بیهوشی عمومی یا جراحی باز ظاهر چشم‌ها و اطراف آن را بهبود بخشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی غیر جراحی بدون هیچ‌گونه برش اقدام به از بین‌بردن و برداشتن پوست اضافی یا پلک‌ها می‌کند. یکی از متدهای شایع بدون نیاز به جراحی استفاده از دستگاه پلاسما جت است. پلاسما جت از طریق انرژی در ناحیه موردنظر حرارت ایجاد کرده و شما می‌توانید بدون نیاز به برش و بخیه افتادگی پلک بالا و یا پایین را درمان کنید. در این صورت بلفاروپلاستی بدون گذراندن دوره نقاطت طولانی‌مدت، آزاردهنده نخواهد بود. عوارض جانبی مانند ایجاد زخم و خونریزی در این روش به کمترین حد خود می‌رسد.

پلاسما جت روش جایگزین بلفاروپلاستی

در روش پلاسماجت پلک، ابتدا نقاط ریزی از پوست پلک با فواصل کم و معین از هم توسط قلم پلاسماجت سوزانده می شود. با این کار لایه سطحی پوست (اپیدرم) از جامد به گاز تبدیل می شود . با سوزانده شدن پوست بخش های از لایه های عمقی پوست تبخیر می شود . همین امر باعث می شود که پوست پلک جمع شود و افتادگی پلک درمان شود.

کاربرد پلاسما جت پلک

  1. رفع عدم تقارن پلک پایین
  2. رفع قسمت پف زیر چشم
  3. رفع چروک دور چشم
  4. رفع تیرگی زیر چشم
  5. رفع افتادگی پلک

مزایای پلاسماجت پلک

  1. پلاسماجت پلک، روشی کم عارضه و بی‌ خطر است.
  2. این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.
  3. پلاسماجت عوارض خاصی ندارد.
  4. شخص پس از انجام پلاسماجت پلک می ‌تواند به انجام فعالیت‌ های سبک روزانه بپردازد.
  5. این عمل در مدتی کوتاه انجام می‌ شود.
  6. حداکثر تا۱۰ روز همه عوارض آن به‌ طور کامل برطرف می‌ شود.
  7. در طول عمل و پس از آن شخص هیچ‌ گونه دردی احساس نمی کند.
  8. در این روش نیازی به بیهوش کردن فرد نیست.
  9. نتایج این روش برای مدتی طولانی باقی خواهند ماند و در طول این زمان ممکن است تنها چند جلسه برای ترمیم آنها لازم باشد.
لیفت بدون جراحی پلک

پلاسماجت پلک چگونه انجام می‌ شود؟

برای انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت ، ابتدا مقداری ماده بی‌حسی موضعی به ناحیه اطراف چشم تزریق می‌شود. بعد از اینکه ماده بی‌حسی به طور کامل اثر کرد، قلم پلاسما جت روی سطح پوست پلک قرار داده می‌شود. این قلم به صورت مداوم گرما تولید می‌کند. در مرحله بعد، پزشک نوک قلم را روی بخش‌های مختلف پوست پلک قرار می‌دهد. در این حالت، ممکن است شخص مقداری گرما در ناحیه پلک احساس کند که به هیچ وجه دردناک نیست.

فرایند بلفاروپلاستی با پلاسما، شامل برش دادن سطح پوست پلک یا برداشتن تهاجمی بافت پوست نیست. گرمای ایجاد شده به سرعت به سلول‌های لایه میانی پوست منتقل می‌شود. در نتیجه، بدن به این موضوع واکنش نشان داده و سطح پوست سفت می‌شود.

اقدامات لازم پیش از پلاسما جت پلک

اقدامات لازم پس از پلاسما جت پلک

مدت ماندگاری پلاسماجت پلک

مدت زمان ماندگاری به عواملی مانند سبک زندگی فرد و همچنین شیوه مراقبت از ناحیه درمان وابسته است. در شرایطی که موارد ذکر شده به نحو صحیح رعایت و انجام شوند، ماندگاری پلاسما جت پلک در حدود 3 سال خواهد بود.

کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی بدون جراحی

این روش برای همه افراد مناسب نیست و فقط کسانی می توانند با این روش به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنند که در سنین بالا نباشند و میزان چین و چروک و افتادگی در ناحیه پلک و چشم در آنها زیاد نباشد. در غیر این صورت نتایج، رضایت بخش نبوده و روش مناسب برای آنها عمل جراحی بلفاروپلاستی می باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

کاندیدای نامناسب بلفاروپلاستی بدون جراحی

عوارض پلاسما جت پلک

  1. تقریباً دو تا چهار روز پس از انجام عمل مقداری قرمزی و تورم در محل تحت درمان وجود خواهد داشت.
  2. احساس خارش و درد نیز یکی دیگر از عوارض درمان افتادگی پلک به وسیله‌ی پلاسما جت است.
  3. توجه داشته باشید به پوسته های به وجود آمده در محل زخم به هیچ عنوان دست نزنید. این کار می تواند منجر به عفونت و یا زخم شود.
  4. ممکن است ریزش پوسته های سبکی را نیز به مدت 3 تا 5 روز پس از عمل تجربه کنید.

هزینه بلفاروپلاستی بدون جراحی

عوامل مختلفی هزینه های درمان را تحت تأثیر قرار می دهد. به طور کلی در کلینیک های زیبایی عوامل مختلفی از قبیل مدت زمان انجام عمل، شرایط متقاضیان، مهارت و تخصص پزشک، وسایل و تجهیزات مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی کلینیک هزینه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای آشنایی با 8 کاربرد اصلی آر اف فرکشنال ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوستکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوست

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک دستگاه مخصوص است و باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند لک‌های قهوه‌ای پوستی که دارای عمق زیاد، کک و مک، خالکوبی یا تاتوی ابرو یا بدن و لکه های خورشیدی که بر اثر آفتاب به وجود آمده را از بین ببرد ... ادامه مطلب

علل به وجود آمدن ضایعات پوستیعلل به وجود آمدن ضایعات پوستی

ضایعات پوستی بارزترین ویژگی بیماری های پوستی هستند. آنها از لحاظ شکل، اندازه و علت متفاوت بوده و بر اساس نمای ظاهری، و منشا ایجادشان طبقه بندی می شوند. ضایعات پوست را می توان به انواع اولیه و ثانویه طبقه بندی کرد که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت با لیزرجوانسازی پوست صورت با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر یک روش درمانی مؤثر برای از بین بردن لایه‌ های بالای پوست به منظور آشکار شدن پوست شفاف تر، نرم‌تر و صاف‌ تر لایه‌ های زیرین می‌باشد. به این منظور پرتوی لیزر به لایه‌ های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تحریک فرآیند تکثیر سلولی و تولید کلاژن می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین