منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / کدام خال ها را می توان لیزر کرد؟

کدام خال ها را می توان لیزر کرد؟

از دید بسیاری از افراد، یکی از مشکلات پوستی ، وجود خال روی سطح پوست است. خال‌ها به رنگ روی سطح پوست و ضایعاتی گفته می‌شوند که بر روی پوست به وجود می‌آیند. این ضایعات ابعاد و اندازه‌های متفاوتی داشته و به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. معمولاً خال‌ها خوش‌خیم هستند و همانند خال‌های گوشتی عارضه‌ای در پی ندارند و به راحتی می‌توان با روش‌های مختلف آن را برداشت. برخی افراد به دلیل زیبایی ظاهری یا ناحیه نامناسب رویش خال، اقدام به برداشتن آن می‌کنند. البته خال‌های مشکوک که با تغییر سریع و کاملاً مشخص در اندازه، شکل و رنگ خود باعث ایجاد بزرگی و ناهمگنی خال می‌شوند، بهتر است با جراحی موضعی برداشته و نمونه را مورد بررسی و آزمایش قرار داد.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای برداشتن خال با لیزر باید ابتدا نوع خال توسط پزشک متخصص به‌ طور کامل بررسی شود و در صورت صلاح‌ دید پزشک از لیزر استفاده شود. لیزر معمولاً بر روی خال های کوچک و مسطح و غیر سرطانی امکان پذیر است. در روش‌های خال برداری با لیزر، از انرژی نوری برای تجزیه رنگ‌دانه درون خال استفاده می‌شود و آن را از بین می برد. برای از بین بردن کامل خال ممکن است نیاز به دو یا سه جلسه درمانی باشد.

علت ایجاد خال

اکثر خالها تجمع سلول های رنگدانه ای به نام ملانوسیت هستند. درون ملانوسیت ها ماده ی رنگی به نام ملانین تولید می شود و رنگ تولید شده باعث رنگی شدن سلول های ملانوسیت می شود. توزیع و فراوانی ملانوسیت‌ها تعیین کننده رنگ پوست است. تجمع بیش از حد ملانوسیت ها در مساحت کوچکی از پوست باعث ایجاد خال می شود. گاهی این تجمع با بالا آمدن پوست همان ناحیه همراه می شود که نتیجه ی آن خال برجسته یا همان خال گوشتی است.

انواع خال

خال ها ممکن است در سنین مختلف و به دلایل متفاوتی به وجود بیایند و رشد کنند. همین امر باعث شده است تا دسته بندی های خاصی برای انواع خال در نظر گرفته شود.

خال های اکتسابی

این نوع از خال ها ممکن است به دلیل تماس مستقیم با نور آفتاب، حاملگی، بلوغ و … به وجود بیایند. خالهای اکتسابی بعد از ۳۰ سالگی معمولاً نمود کمتری دارند و به وجود نمی آیند؛ اما در دوران نوجوانی پوست هر فرد مستعد برای تشکیل انواع خال های اکتسابی می باشد.

لیزر خال

خال های مادرزادی

در گذشته وجود خال های مشترک بین افرادی که نسبت فامیلی با هم داشتند را نوعی نشانه برای تشخیص این نسبت می‌دانستند؛ اما تحقیقات پزشکی هنوز نتوانسته است دلیل ثابت و خاصی برای بروز این خال ها پیدا کند. فقط مشخص شده است که این خال ها ممکن است از بدو تولد همراه با نوزاد باشند و یا اینکه در دو سال اول روی بدن تشکیل شوند.

مزایای برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر نسبت به جراحی مزایای دیگری هم دارد. برای مثال، مقرون به صرفه است، جای زخم و اسکار بخیه روی صورت باقی نمی‌ماند، خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی را کاهش می‌دهد، آثار معالجه به سرعت بهبود می‌یابد، در مدت کوتاهی عمل جراحی به صورت سرپایی انجام می‌شود.

نحوه لیزر خال

در این روش یک داروی بی حسی سطحی در ناحیه، تزریق شده تا ناحیه بی‌حس شود و سپس نور لیزر را مستقیماً به خال می‌تابانند تا آن را گرم کرده و از بین ببرد. این روش بدون درد است و خطر ایجاد جای زخم در آن کم می‌باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ

مراقبت بعد از لیزر خال

نکاتی که فرد باید حتما پس از لیزر درمانی رعایت کند عبارتند از:

عوارض لیزر خال

عوارض برداشتن خال با لیزر بسیار کم بوده و لیزر یکی از سالم‌ترین راه‌های از بین بردن خال‌ها است. التهاب و ایجاد خارش پوست و کمی درد در نواحی که لیزر شده از جمله از عوارض این روش است؛ اما توجه داشته باشید که تنها بعد از یک تا دو روز، این عوارض از بین رفته و هیچ مشکل و آسیب دائمی برای فرد ایجاد نمی‌شود. از این رو با خیال راحت و بدون ترس از عوارض آن می‌توانید خال‌های خود را با لیزر بردارید.

هزینه برداشتن خال با لیزر

هزینه‌ها به عواملی نظیر نوع و ابعاد خال، محل قرارگیری آن و پزشک بستگی دارد.

برای آشنایی با لیزر اندولیفت و آگاهی از کاربردهای آن، کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پریا پارسا [ 1402-06-31 ]
سلام برای تشخیص اینکه خال روی کمرم معمولی هست یا خطرناک میتونم بیام پیشتون؟ شما تشخیص هم میدید یا فقط درمان و لیزر؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خارش نوروپاتیک یا خارش عصبی چیست و چگونه درمان میشود؟خارش نوروپاتیک یا خارش عصبی چیست و چگونه درمان میشود؟

خارش نوروپاتیک یا همان خارش عصبی، خارشی است که ناشی از آسیب سیستم عصبی به جای مشکلات پوستی است. خارش یک احساس طبیعی است که هر از گاهی تجربه می شود. با این حال، زمانی که خارش ناشی از آسیب سیستم عصبی باشد، پزشکان آن را خارش نوروپاتیک می نامند. ... ادامه مطلب

پیشگیری از ایجاد کک و مکپیشگیری از ایجاد کک و مک

کک و مک صورت یکی از مشکلات پوستی است که هیچگونه خطری را برای سلامت پوست شما ندارد و تنها باعث می شود تا زیبایی ظاهری صورت شما تحت تأثیر قرار گیرد. کک و مک‌ ها لکه‌ هايي تيره رنگ و دايره‌ اي ‌شکل بر روي پوست هستند که قطر آنها مي‌ تواند تا حدود ۵ ميلي‌ متر باشد. ... ادامه مطلب

لنتیگو چیست و چگونه درمان می شود؟لنتیگو چیست و چگونه درمان می شود؟

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین