منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / ماندگاری عمل زیبایی پلک به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری عمل زیبایی پلک به چه عواملی بستگی دارد؟

با گذشت زمان و افزایش سن، ساختار بدن از لحاظ کارایی تضعیف می گردد. یکی از قسمت های بدن که دچار تضعیف می شود، عضلات و پوست پلک ها می باشد؛ چرا که هر چه سن بالاتر رفته، پوست پلک ها نیز سست شده و در نهایت افتادگی پلک را به دنبال دارد. یکی از روش های برطرف کردن چنین مشکلی، عمل بلفاروپلاستی می باشد. بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب زیبایی صورت میباشد که باعث از بین بردن نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود و نتایج بسیار مطلوبی بر جای می گذارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود. در واقع هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه چشم می باشد. در این عمل میزان ماندگاری طولانی می باشد؛ اما با گذشت زمان و افزایش سن سفتی پوست و قدرت عضلانی دور چشم به مرور زمان دچار زوال می شود. این مسئله باعث کم رنگ تر شدن نتایج بلفاروپلاستی می گردد.

نحوه انجام بلفاروپلاستی

جراحی پلک به دو نوع بلفاروپلاستی پلک بالا (فوقانی) و بلفاروپلاستی پلک پایین (تحتانی) تقسیم می شود. این دو را می توان به صورت ترکیبی یا به صورت مجزا انجام داد. بلفاروپلاستی تحتانی در از بین بردن پف و چربی زیر چشم کاربرد دارد، در حالی که بلفاروپلاستی فوقانی برای رفع شلی پوست و افتادگی پلک فوقانی انجام می شود. عمل بلفاروپلاستی برای لیفت کردن و درمان پلک‌های افتاده، جوانسازی دور چشم و بر‌طرف کردن چین ‌و ‌چروک و رفع پف زیر چشم تأثیرات چشمگیری خواهد داشت. در جراحی بلفاروپلاستی، پوست اضافی، عضله و کیسه‌های چربی (که به صورت پف‌کردگی خصوصاً در قسمت داخلی تظاهر می‌کند)، بر اساس امکانات و انتخاب جراح، توسط چاقوی جراحی، لیزر یا امواج رادیویی برداشته می‌شود.

مراقبت‌های قبل از بلفاروپلاستی

  1. آزمایشات مانند بینایی سنجی و عکسبرداری های تجویز شده توسط پزشک را انجام دهید.
  2. بهتر است به مدت چندروز قبل از عمل، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را متوقف کنید.
  3. از مصرف دارو و خوراکی های رقیق کننده خون مانند آسپرین به مدت چند روز اجتناب کنید.
  4. در روز عمل به هیچ عنوان آرایش صورت انجام ندهید و صورت خودرا کاملا تمیز کنید.

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی

ماندگاری عمل زیبایی پلک

آیا عمل زیبایی پلک برگشت دارد؟

جراحی بلفاروپلاستی تقریباً یک عمل زیبایی دائمی و بدون بازگشت محسوب می ‌شود. این عمل زیبایی به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است در برخی افراد امکان بازگشت جزئی وجود داشته باشد. این افراد پس از گذشت مدت زمانی مجبور به جراحی مجدد خواهند بود. باید اینگونه بیان کنیم که بیش از ۹۰ درصد افرادی که این عمل را انجام می دهند، یک نتیجه دائمی مشاهده خواهند کرد که شاید سالها زیبایی و درشتی چشمانشان همانگونه حفظ می شود.

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی به چه عواملی بستگی دارد؟

دو عامل مهم در ماندگاری عمل بلفاروپلاستی عبارتند از:

سن بیمار

بسیاری از افراد در سنین پایین اقدام به عمل بلفاروپلاستی می‌کنند. این افراد به مرور زمان با افزایش سن ممکن است باز هم دچار شل شدن پوست و افتادگی پلک شوند.

تخصص پزشک

یکی دیگر از عواملی که روی ماندگاری و دائمی بودن جراحی پلک تأثیرگذار است، تخصص پزشک خواهد بود. در این صورت شما باید یک پزشک کاربلد و با تجربه را انتخاب کنید. در صورتی که پزشک تخصص کافی نداشته باشد و به میزان لازم چربی، عضلات و پوست اضافی پلک را برندارد یا به درستی پوست را بخیه را انجام ندهد، ماندگاری این عمل کم خواهد شد و بیمار مجبور به انجام مجدد بلفاروپلاستی خواهد شد.

عوامل مؤثر بر میزان ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی

1. رعایت مراقبت‌ های بعد از عمل

یکی از عوامل مؤثر بر میزان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی، رعایت مراقبت‌های بعد از عمل است. بعد از اتمام جراحی بلفاروپلاستی، پزشک متخصص نکات لازم درباره مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی را به شما اطلاع خواهد داد. رعایت مراقبت‌ها کاملاً الزامی است. در غیر این صورت، ممکن است مجدداً افتادگی پلک را تجربه کنید.

2.عوامل ژنتیکی

یکی از عوامل مؤثر بر میزان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی، عوامل ژنتیکی هستند. افتادگی پلک در برخی افراد به صورت ژنتیکی از والدین به فرزندان منتقل می‌شود. بنابراین ممکن است حدود دو الی سه سال بعد از عمل بلفاروپلاستی، مجدد افتادگی پلک در این دسته از افراد مشاهده شود.

3. نوع برش

جراحی پلک را می توان با روش بدون برش، روش برش جزئی یا روش برش کامل انجام داد. گزینه بدون برش زمان بهبودی سریع‌تری را ارائه می ‌دهد، اما نتایج بلفاروپلاستی ممکن است دوام نیاورند.

4. سرعت روند پیری

این اتفاقات بخش طبیعی از افزایش سن و واکنش بدن به آن است و بنابراین بسیار طبیعی است که بعد از بلفاروپلاستی هم اتفاق بیافتد.

کاندید نامناسب بلفاروپلاستی

همچنین افرادی که به بیماری‌های زیر مبتلا هستند، نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی باشند:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

میزان ماندگاری بلفاروپلاستی

از مزایای جراحی بلفاروپلاستی این است که نتایج آن می تواند بین ۱۰ تا ۱۵ سال باقی بماند.

روشهای افزایش میزان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

هیدراته کردن و ماندن بدن برای افزایش ماندگاری بلفاروپلاستی اهمیت دارد، زیرا آب برای هر عملکرد در بدن ما ضرورتی حیاتی است از جمله در تولید کلاژن و الاستین. آب همچنین برای حفظ کلاژن و الاستین فعلی در بدن ما نیز ضرورت دارد.

ماندگاری عمر بلفاروپلاستی را با رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین C افزایش دهید. پوست به این دو ماده برای ساختن کلاژن، نیاز دارد و کلاژن برای حفظ جوانی و شادابی پوست شما ضروری است.

یکی از متداول ترین دلایل پیری زودرس پوست ، اشعه فرابنفش خورشید است. شما می بایست از هر موقعیتی که شما را در معرض اشعه مستقیم یا غیرمستقیم خورشید قرار می دهد دوری کنید.

اهمیت تخصص و مهارت پزشک متخصص که عمل بلفاروپلاستی را انجام می دهد بسیار زیاد است. اگر خود عمل به خوبی صورت بگیرد تلاش ها و مراقبت های قبل و بعد از عمل می تواند از اثرات و دستاوردهای مطلوب عمل بلفاروپلاستی انجام شده، حفاظت کند. بدیهی است که دریافت نتیجه مطلوب از عمل، برای مراجع از هر عامل دیگری مهم تر است. بنابر این انتخاب پزشک به طور مستقیم و غیرمستقیم در افزایش ماندگاری عمل تأثیر می گذارد.

عوارض بلفاروپلاستی

خطرات احتمالی بلفاروپلاستی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. عفونت و خونریزی
  2. چشم خشک و سوزش دار
  3. دشواری بسته شدن چشم و یا سایر مشکلات مربوط به پلک
  4. اسکار قابل توجه
  5. آسیب به عضلات چشم
  6. تغییر رنگ پوست
  7. نیاز به جراحی ترمیم
  8. تاری دید موقت

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عابدی [ 1402-06-02 ]
آقای دکتر جای بخیه ها باقی می مونه یا خیر

وحیدی [ 1402-06-02 ]
مادر من 60 سالشه دیابت نوع 2 داره میتونه بلفاروپلاستی پلک بالا رو انجام بده

لیلی [ 1402-06-02 ]
سلام من پلک بالام خیلی افتاده است دیگه واقعا خسته شدم. میخواستم بدونم هزینه جراحی افتادگی پلک بالا چنده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای سفید و روشن شدن پوست صورت و بدن توسط متخصصان پوستروشهای سفید و روشن شدن پوست صورت و بدن توسط متخصصان پوست

روش های بسیاری برای روشن شدن پوست صورت و بدن و رفع تیرگی و کدری پوست بدن و صورت توسط متخصصان پوست به وجود آمده است ... ادامه مطلب

خدمات پاکسازی پوست شامل چه کارهایی میشود؟خدمات پاکسازی پوست شامل چه کارهایی میشود؟

پاکسازی پوست به روش کلینیکی طی مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از معاينه و تشخيص نوع پوست و آنالیز پوست هر فرد، روش پاکسازی، آبرسانی، میکرودرم ابريژن و پیلینگ صورت می‌گیرد که در ادامه بررسی میگردد. ... ادامه مطلب

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟

مزوتراپی تکنیکی است که در طی آن، با استفاده از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمونها و سایر مواد مغذی، سلولهای پوست تحریک شده و در نهایت کشیدگی پوست و ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین