منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رفع جوش و جای جوش / راکوتان با چه داروهایی تداخل دارد؟

راکوتان با چه داروهایی تداخل دارد؟

زیبایی پوست و درمان جای جوش و آکنه همواره هدفی بوده است که بسیاری از افراد فارغ از جنسیت و سن خود دنبال کرده‌اند. برای رسیدن به این هدف از روش‌ها و مواد مختلفی استفاده می‌شود که هریک تأثیر متفاوتی را بر روی پوست خواهند گذاشت. در این میان استفاده از داروها و قرص‌های تأیید شده توسط متخصصان، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی را در بهبود پوست به ویژه در ناحیه صورت داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

استفاده از راکوتان یکی از مشهورترین راهکارهای دارویی برای از بین اثرات ناشی از جوش است. از این دارو برای درمان آکنه‌های شدید استفاده می‌کنند که اغلب به سایر روش‌های درمانی پاسخی نداده است. راکوتان را هرگز نباید بدون تجویز پزشک و به‌صورت خودسرانه مصرف کرد؛ زیرا این دارو عوارض مختلفی دارد و برای هر فردی مناسب نیست.

برخی از داروها با راکوتان تداخل دارند و احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش می دهند. تداخلات دارویی می تواند باعث تغییر عملکرد و اثر دارو شود. همچنین ممکن است عوارض دارو بر اثر تداخل دارویی تشدید شود؛ بنابراین در صورت استفاده از هرگونه داروی تجویزی و غیر تجویزی (مکمل ها و داروهای گیاهی) پزشک خود را در جریان قرار دهید.

ترکیبات راکوتان

هر کپسول حاوی ۲۰ یا ۱۰ میلی‌گرم ایزوترتینوئین است و همچنین موادی چون روغن نباتی هیدروژنه، روغن سویا، موم زرد، ، ژلاتین، گلیسرول، آب، سوربیتول، مانیتول، نشاسته ذرت فراوری ‌شده، تیتانیوم دی اکسید و…در آن به کار رفته است.

تداخلات دارویی راکوتان

قبل از شروع درمان با کپسول ایزوترتینوئین، در صورت مصرف این داروها به پزشک خود اطلاع دهید:

قرص راکوتان

موارد منع مصرف راکوتان

این دارو عوارض شدیدی داشته و حتماً باید پیش از مصرف آن اطلاعات کاملی در مورد سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود به پزشک ارائه دهید. درصورتی‌که هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، نباید از راکوتان استفاده کنید:

عوارض جانبی راکوتان

برخی عوارض جانبی پس از مصرف راکوتان رایج است و در بیشتر افراد دیده می‌شود. اگر عوارض زیر شدید شد یا برای مدت طولانی باقی ماند، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید:

مزایای راکوتان

نحوه مصرف راکوتان

به طور معمول این قرص یک یا دوبار در روز باید مصرف شود البته مقدار و تعداد دفعاتی که این قرص باید مصرف شود در افراد متفاوت با توجه به شرایط بدنیشان فرق می‌کند، پس حتماً برای مصرف قرص راکوتان از دستوراتی که پزشک به شما داده است پیروی کنید. فراموش نکنید که قرص را حتماً باید همراه وعده‌های غذایی و یا بعد از آن با مقدار زیادی آب مصرف کنید.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

ملاحظات مصرف راکوتان

برای آگاهی از هزینه بلفاروپلاستی در اصفهان ، کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهاره کوثرق [ 1402-12-11 ]
سلام از راکوتان میخام جهت کاهش چربی پوست و کوچک کردن بینی بسیار چربم استفاده کنم میدم چرب هست گرید۲کپسول گیاهی تقویت کبد هم استفاده میکنم لطف کنید راهنمایی کنید

لیلا [ 1402-08-13 ]
قرص راکونان با اموکسی کلاو تداخل دارویی دارد؟

نرگس [ 1402-08-07 ]
مصرف همزمان قرص راکوتان و قرص پیگمنتا مشکل ایجاد نمیکنه؟

نیاز [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر چجور متوجه شیم که کبد آسیب دیده یا نه علائمی داره ؟

بهارک [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر میشه رواکوتان رو مدت طولانی تر مصرف کرد

هانیه [ 1402-06-04 ]
آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بپرسم مشکلی نداره قرص کلسیم با راکوتان مصرف کنم

صحرا [ 1402-06-04 ]
سلام من واسه عفونت باید ۳ تا فلوکونازول بخورم و ۲ تاشو خوردم یک روز درمیون از طرفی دارم راکوتان مصرف میکنم و امروز فهمیدم که فلوکونازول رو کبد تاثبر داره میخواسام از شما بپرسم که درسته یا نه خیلی نگرانم

غازی [ 1402-06-04 ]
سلام آقای دکتر من دو ماه که استفاده میکنم 22 سالمه برای لاغری یهو خارش وحشتناک گرفتم دلیلش از این قرص ها میتونه باشه

پگاه [ 1402-06-04 ]
من استفاده که میکردم پوست صورتم خیلی شفاف و عالی می شد

زینب [ 1402-06-04 ]
سلام آقای دکتر من به مدت 6 ماه ار رواکوتان برای جوش های صورتم استفاده کردم ولی لب هام خیلی ترک خورد و دهانم خشک می شد بعد از یکماه میخام دوباره مصرف کنم درمانی واسه این خشکی لب هاا نیست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
استرچ مارک چیست و چگونه درمان می شود؟استرچ مارک چیست و چگونه درمان می شود؟

ترکهای پوستی که با نام‌های استرچ مارک یا استریا نیز شناخته می‌شوند، از جمله مشکلات پوستی هستند که در اثر عوامل داخلی بدن ایجاد می‌شوند. در این مقاله به عوامل ایجاد آن و راه های درمان این مشکل پوستی اشاره شده است. ... ادامه مطلب

درمان تبخال و پیشگیری از انتقال آندرمان تبخال و پیشگیری از انتقال آن

تبخال بیماری شایعی است که همه ما در زندگی ممکن است به آن مبتلا شده باشیم.شایع ترین نوع تبخال،تبخال لب است که در اطراف دهان و لب‌ها ایجاد می‌شود. اما ویروسی که باعث ایجاد تبخال می‌شود می تواند نقاط دیگری از بدن را هم آلوده کند ... ادامه مطلب

نحوه آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائدنحوه آمادگی برای جلسه اول لیزر موهای زائد

حذف مو‌های زائد باید در طول چند جلسه و با نظر مستقیم پزشک انجام شود. در جلسه اول، با استفاده از دستگاه لازم، اشعه و پرتو کافی به فولیکول های مو تابانده خواهد شد. تابش اشعه به فولیکول های مو در جلسه‌ی اول لیزر مو‌های زائد، باعث توقف ادامه‌ رشد مو از آن ناحیه می گردد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین