منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک

فواید پاکسازی پوست

به عمل برداشت سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از لایه سطحی پوست، پاکسازی پوست گفته می‌شود. پاکسازی پوست به طراوت و شادابی پوست کمک می‌کند و سلامت پوست را تضمین می‌نماید. با این کار سلول‌های مرده لایه‌ سطحی پوست، آلودگی‌هایی که بر اثر عوامل محیطی روی پوست نشسته‌اند و همچنین بقایای مواد آرایشی (در صورت استفاده)، از روی پوست برداشته می‌شوند و به اصطلاح پوست نفس می‌کشد و جانی دوباره می‌گیرد.

ضمن اینکه در روشهایی مانند میکرودرم ابریژن که برای پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، با برداشتن سلول‌های مرده، پوست به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌شود و همین امر باعث جوانسازی پوست خواهد شد. پاکسازی پوست با در نظر گرفتن نوع پوست باید انجام شود.

در کلینیک دکتر واعظ شوشتری همواره تلاش می‌شود بهترین خدمات لایه برداری و پاکسازی پوست در اصفهان، به مراجعین محترم ارائه شود.

پاکسازی پوست در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری

روشهای پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به معنی پاک کردن و زدودن هر چیز اضافه از روی پوست است. شست و شوی پوست هم نوعی پاکسازی است که برای انواع پوست با مواد شوینده متفاوت و با تکرارهای متناسب با پوست، به طور روزانه انجام می‌شود. ولی تنها شستن و پاکیزه کردن پوست به عنوان پاکسازی، کافی نیست و هر از گاهی پوست نیازمند روشهایی است که به طور عمقی، پوست را پاکسازی و لایه برداری کنند. میکرودرم ابریژن یکی از روشهایی است که در پاکسازی پوست کاربرد دارد. در ادامه به معرفی این شیوه پاکسازی پوست، خواهیم پرداخت.

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

همانطور که گفته شد؛ پوست برای ساخت سلول‌های جدید و زدودن آلودگی‌ها نیاز به پاکسازی دارد. یکی دیگر از مشکلات رایجی که در پوست ایجاد می‌شود و ظاهر ناخوش آیندی به پوست می‌دهد، کومدون‌ها یا همان جوش‌های سر سیاه هستند. این ضایعات هم علاوه بر سلول‌های مرده و آلودگی‌های سطحی پوست، نیاز به پاکسازی دارند.

پیلینگ مکانیکی پوست یا میکرودرم ابریژن یکی از معروف‌ترین و موثرترین روشهای درمانی است که برای پاکسازی و لایه برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. میکرودرم ابریژن نوعی لایه‌برداری عمیق است که با استفاده از میکرو کریستال‌ها، پوست را سایش داده و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کند. در این روش با برداشت لایه‌ای عمیق تر، تولید کلاژن در پوست تحریک می‌شود. کلاژن بیشتر به روشن تر شدن و شفافیت پوست منتهی می‌شود و بازسازی پوست، تولید پوست جدید و ایجاد ظاهری جوان‌تر را فراهم می‌کند.

اینستاگرام دکتر واعظ

در این بحث به بهبود پوست با پاکسازی پرداختیم و میکرودرم ابرژن را به عنوان روشی برای پاکسازی پوست معرفی کردیم. برای دانستن مطالب بیشتر در ارتباط با میکرودرم ابریژن اینجا کلیک کنید.

همشهریان گرامی، برای داشتن لب‌هایی جذاب و زیبا می‌توانید بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شریف [ 1402-07-17 ]
سلام آقای دکتر خسته نباشید من صورتم خیلی جای جوش داره پاکسازی انجام بدم جای جوش ها را درمان میکنه بسیار سطحی هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض قرص های چاقی چیست؟عوارض قرص های چاقی چیست؟

قرص‌های چاقی مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و مسئولیت نظارت بر این مکمل ها به عهده سازمان دارو و غذا است. شما علاوه بر اینکه زمان انتخاب باید مطمئن شوید قرص های چاقی مورد تأیید سازمان دارو و غذا هستند، باید در مورد مواد تشکیل دهنده این قرص‌ ها نیز اطلاعات کافی کسب کنید. ... ادامه مطلب

همه کاربردهای پی آر پی در مراکز پوست و موهمه کاربردهای پی آر پی در مراکز پوست و مو

پی آر پی روش نوینی می باشد که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی باعث تحریک کلاژن سازی می شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست دارد و با سنتز کلاژن جدید، پوست جوانی و زیبایی خود را به تدریج به دست خواهد آورد. ... ادامه مطلب

شادابی پوست با درماپنشادابی پوست با درماپن

روش درماپن، یکی از روش‏ها جهت لایه برداری و شادابی پوست است که در دوره کنونی برای درمان عارضه‏ های پوستی گوناگون از جمله لکه ‏ها، جای زخم، اسکارها و … استفاده می‏شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین