منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفوتراپی یکی از روشهای نسبتاً جدید در جوانسازی، سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود.

یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تفاوت که در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

هایفوتراپی به عنوان یک فرایند جوانسازی به لیفت کردن و سفت کردن پوست گردن، چانه و ابرو و بهبود خطوط و چروک‌های روی قفسه سینه کمک می‌کند.

مزایای استفاده از هایفوتراپی

مزیت‌های زیادی در استفاده از هایفوتراپی برای صورت وجود دارد و این روش، مشکلات مختلفی را برطرف می‌کند. مواردی که به وسیله هایفوتراپی برطرف می‌شوند عبارتند از:

1- رفع خطوط و چروک‌های صورت و گردن
2- رفع افتادگی پوست در نواحی مانند گونه‌ها، پلک‌ها و ...
3- رفع نازکی پوست در کسانی که پوست کاغذی شکل دارند

هایفوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

برخلاف لیزرها که از بیرون به داخل نفوذ پیدا می‌کنند، هایفوتراپی از سطح پوست گذر کرده و انرژی متمرکز را به عضلات و بافت‌های ساختاری عمیق که در آنجا کلاژن‌ها زندگی می‌کنند، اعمال می‌کند. این کار تولید طبیعی کلاژن را تحریک می‌کند و ظاهری سفت با ماندگاری دراز مدت و مداوم به پوست می‌بخشد. جدیدترین نمونه‌ فن‌آوری پیشرفته، یعنی MMFU از کارتریج‌های چند منظوره‌ مختلف با امکان انتخاب سه فرکانس مافوق صوت و ۵ عمق مختلف استفاده می‌کند.

در این روش انرژی متمرکز اولتراسوند با دقت اعمال می‌شود که باعث لختگی‌های میکرو در لایه‌ درم و کاهش چربی زیر پوستی برای لیفت و تراشیدن بدون جراحی و فوق‌العاده‌ی بدن می‌گردد. این روش لیفت درمانی فزون گرمایی، انعقاد پوست را بر روی لایه هدف بافت پوست با استفاده از انرژی هایفوتراپی در دمای 65 تا 75 درجه سانتیگراد ایجاد می‌کند.

از آنجایی که فن‌آوری اولتراسوند بصورت غیر تهاجمی از داخل به بیرون عمل می‌کند، نتایج آن به تدریج طی ۲ تا ۳ ماه ظاهر می‌شوند و می‌تواند تا ۶ ماه بعد از عمل همچنان بهبود پوست ادامه پیدا کند.

بهترین هایفوترلپی در اصفهان

هایفوتراپی چگونه تولید کلاژن را تحریک می‌کند؟

در طی جلسات درمانی، ترانسدوکتور انرژی متمرکز فراصوت را زیر لایه پوست در یک دمای بهینه برای بازسازی کلاژن ارسال و انباشته می‌کند. درمان یک پروسه طبیعی را با قوت آغاز می‌کند، این پروسه که neocollagenesis (نوکلاژن زایی) شناخته می‌شود، کلاژن‌های تازه و جدیدی را تولید می‌کند.

درمان به خودی خود نیازمند هیچ پماد، فیلر یا سمی نیست، این درمان برای حصول نتایج طبیعی و چشمگیر تنها بر پایه پروسه کلاژن سازی بدن شما استوار است.

زمان مشاهده نتایج هایفوتراپی

پس از انجام هایفوتراپی، نتایج به مرور زمان ایجاد خواهد شد و تغییرات تا 6 ماه بعد از آن کامل می‌شود.

آدرس اینستاگرام

عوارض هایفوتراپی

پس از انجام هایفوتراپی، پوست ممکن است کمی قرمز به نظر برسد، البته در طول درمان کاملاً طبیعی و در گاهی اوقات کمی بیشتر طول می‌کشد، ولی باید قرمزی در عرض چند ساعت از بین برود. برخی بیماران کمی تورم، سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس را تجربه می‌کنند ولی همه این موارد موقتی هستند.

در بعضی از بیماران، عوارض غیر محتملی ظاهر می‌شود که عبارتند از:
کبودی موقتی یا بی حس شدن نواحی کوچکی از پوست. همچون تمام عمل‌های زیبایی، احتمال سایر عوارض نادر نیز وجود دارد که متخصص پوست پیش از درمان بطور کامل برای شما توضیح خواهد داد.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آزاده اسحقیان [ 1400-03-16 ]
سلام آقای دکتر . روزتون بخیر . جناب شوشتری من دو سال پیش تزریق چربی روی صورتم انجام دادم به نظر شما هایفو اثرش رو میبره . چون هنوز به خاطر دست و پنجه ی ماهرانه ی شما حال صورتم خیلی خوبه

خانم امینی [ 1399-11-17 ]
هزینه هایفو تراپی درمطب دکتر شوشتری چقدره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زونا چگونه درمان میشود؟زونا چگونه درمان میشود؟

زونا نوعي بيماري ويروسي است كه توسط ويروس عامل بيماري آبله مرغان ايجاد مي شود. هر فردي كه زماني مبتلا به آبله مرغان بوده است، ممكن است دچار زونا شود. ويروس اين بيماري در سلول هاي خاصي در ريشه اعصاب به صورت نهفته و خاموش باقي مي ماند ولي هنگامي كه دوباره فعال شود باعث ايجاد زونا مي گردد ... ادامه مطلب

پیشگیری از ایجاد کک و مکپیشگیری از ایجاد کک و مک

کک و مک صورت یکی از مشکلات پوستی است که هیچگونه خطری را برای سلامت پوست شما ندارد و تنها باعث می شود تا زیبایی ظاهری صورت شما تحت تأثیر قرار گیرد. کک و مک‌ ها لکه‌ هايي تيره رنگ و دايره‌ اي ‌شکل بر روي پوست هستند که قطر آنها مي‌ تواند تا حدود ۵ ميلي‌ متر باشد. ... ادامه مطلب

درمان رگ های برجسته پشت دست با تزریق فیلردرمان رگ های برجسته پشت دست با تزریق فیلر

امروزه روش‌ های مناسبی برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌ تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. در میان روش‌ های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله تزریق فیلر بهترین روش برای بهبود رگ های برجسته پشت دست محسوب می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین