منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت

انواع پوست و مراقبت از آن

دانستن اینکه پوستتان از چه نوعی است، به مراقبت درست و اصولی از پوست و هـمـچنـیـن انتخاب صحیح محصولات بـهـداشـتـی و آرایشی مناسب نوع پوست خود و در نهایت داشتن پوستی سالم تر و بهتر کمک زیادی خواهد کرد. برای آنکه از نوع پوست خود آگاه شوید و چگونگی مراقبت از آن را بیاموزید، به ادامه مطلب توجه کنید.
انواع پوست و نحوه مراقبت از آن نـخـستین گـام براي داشـتن پوستـی زیبا، است زیرا از این طریق قادر خواهید بود، هر چه بهتر از پوستتان مراقبت و نگهداری کنید.

بطور کلی 5 نوع پوست شناخته شده است که عبارتند از:

1- پوست نرمال

این نوع پوست، نه زیاد خشک است و نه زیاد چرب. در پوست نرمال، مــنــافــذ پـوست قابل رویت بـوده امـا بـزرگ و یـا مســدود نیستند. پوست پس از شستشو نرم ولطیف خواهد شد و به نـدرت جوش در این پوست‌ها ظاهر می‌گردد.

مراقبت از پوست‌های نرمال

اگر پوست نرمالی دارید، نیاز به مراقبت خاصی نیست ولی توصیه می‌شود به پاکیزگی پوست خود اهمیت داده و از محصولات مراقبتی، آرایشی و بهداشتی مناسب پوستتان استفاده کنید. برای پاکیزه نگه داشتن پوست، روزي دو بـارصـورت خـود را با شوینده‌هاي مـلایم شستشو داده و از مرطوب کننده مناسب این نوع پوست استفاده کنید.

رفع مشکلات پوستی ، دکتر علیرضا واعظ شوشتری

2- پوست چرب

در این پوست‌ها، همواره چربی روی پوست دیده و احساس می‌شود. پوست اغلب چرب و براق است و سطح پوست ضخیم و خشن می ‌بــاشد. منافذ پوست بزرگ و قابل رویت هستند. این پوست‌ها زیاد جوش می‌زنند و گرد و غبار و آلودگی بیشتري را به خود جذب می‌کنند. در پوست‌های چرب، غـدد چـربـی بـیـش از حـد فـعـال هستند و به همین خاطر منافذ پوست در معرض انسداد و مستعد آکنه است. حسن این نوع از پوست کـمـتـر چـروکیده شدن است.

مراقبت از پوست‌های چرب

اگر پوست چرب دارید، روزي دو مرتبه با شوینـده‌هـاي مـلایـم پوستتان را شسـتـشو دهـیـد. این شوینده‌ها معمولاً، فاقد چربی و حاوي الکل هستند. ضمن اینکه بسیاری از آنها می‌توانند چربی پوست را تعدیل کنند. همچنین از لــوازم آرایشی غیر چرب استفاده کنید و به خاطر داشته باشید این نوع پوست هم، نیاز به مـرطـوب کــننده دارد بنابراین از مرطوب کننده‌های مخصوص پوست چرب به صورت روزانه استفاده کنید. برای شستشوی صورت از آب سرد استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته شود. تا حد امکان از خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده، همچنین خوراکی‌های شیرین و شکلات پرهیز کنید.

3- پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند از نازک و کاغذی بودن پوست خود، همواره گله مند هستند و در این افراد هـنـگـام لـمس، خشکی پـوسـت احساس می‌شود. منافذ پوست ریز است و در پوست به ندرت جوش دیده‌ می‌شود. چون در این اشخاص غدد چربی کم کار است بنابراین پوست خشک و معمولا پوسته پوسته می‌شود. پوست‌های خشک، مـستعد چین و چروك هستند و در زمستان خشکی پوست بیشتر شده و ممکن است با خارش همراه باشد.

مراقبت از پوست‌های خشک

اگر پوست شما خشک است، همواره از لوازم آرایش ملایم فاقد الکل استفاده کنید. هر روز پوست خود را با مرطوب کننده مرطوب نمایید و برای شستشو از شـویـنـده‌هـاي مـلایــم و غیر صـابونی استفاده نمایید زیرا صابون چربی پوست شما را با خود می‌شوید. از کـرم‌‌هایـی کــه محتوي آلفاهیدروکسی اسید می‌باشد استفاده کنید زیرا این ماده سبب پیلینگ ملایم لایه خشک و مرده خارجی پوست می‌شـود.

4- پوست ترکیبی یا مختلط

اغلب افراد پوستی ترکیبی دارند بـدیـن مـفهوم که بخشی از پوستشان چرب و بخشی دیگر خشک است. پوست خشک معمولاً در نواحی گونه، دور چشم و گردن است و چربی پوست بیشتر در پیشانی، بینی و چانه دیده می‌شود.

مراقبت از پوست‌های ترکیبی یا مختلط

اگر دارای چنین پوستی هستید، سعی کنید براي نواحی چرب محصولات فاقد چربی و برای نواحی خشک فرآورده‌های مخصوص خودشان را استفاده کنید و صورت خود را روزي دو بار با شوینده‌هاي ملایم شستشو دهید.

5- پوست حساس

پوست‌های حساس بـه آسـانـی تــحریـک می‌شوند و دچار حساسیت وخارش، سوزش، قـرمــزي و ساییدگی در پوست می‌گردند. افراد دارای پوست‌های حساس، گاهی جوش می‌زنند.

مراقبت از پوست‌های حساس

اگر پوست حساسی دارید، از صابون استفاده نکنید و در عوض لوسیون‌هاي شستشوي ملایم و غیر حساسیت زا را بکار گیرید.

روش تشخیص انواع پوست

براي تشخیص نوع پوست خود کافی است یک تکه کاغذ را بر روي پیشانی، گونه‌ها و چانه خود بکشید و سپس به آن نگاه کنید. اگر بر روي کاغذ لکه‌هاي روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود، پوست شما چرب است. اگر فقط اثر مختصري از چربی بر روي کاغذ دیده شود، نشانه این است که شما داراي پوست معمولی هستید. اگر کاغذ با اصطکاك روي پوست حرکت کند و هیچگونه اثري از چربی بر روي آن نباشد، نشانه خشک بودن پوست شماست.

اما اگر کاغذي که بر روي پیشانی و چانه و بینی کشیده می‌شود چرب، ولی کاغذي که بر روي گونه‌ها کشیده می شود هیچگونه چربی نداشته باشد، نشانه آن است که پوست شما از نوع مختلط است.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

در پایان توصیه می‌شود برای مراقبت هرچه بیشتر پوست، از کشیدن سیگار و قلیان همچنین مصرف الکل جداً پرهیز کنید. هنگام قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب سازگار با پوستتان و پوشش مناسب پوست از آثار تخریبی اشعه‌های خورشید جلوگیری نمایید. همچنین به میزان مورد نیاز آب بنوشید و از آلودگی‌های محیطی و استرس نیز دوری کنید.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :توانا [ 1400-02-05 ]
ادرس شما کجاست

جباری [ 1400-02-05 ]
ایا داررویی برای صاف شدن پوست دارید

علیزاده [ 1400-02-05 ]
قیمت عمل پوست چند است

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا چربی پوست سر موجب ریزش مو می شود؟آیا چربی پوست سر موجب ریزش مو می شود؟

یکی از عواقب رایج چرب شدن پوست سر، چرب شدن موها و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو است. در این موارد زیاد شدن مقدار روغن و چربی بر روی پوست باعث می‌ شود که آلودگی‌ ها در میان موها گیر کنند و در نتیجه منافذ باز پوست بسته شده و مواد کافی برای رشد موها فراهم نشود و ریزش مو اتفاق بیوفتد. ... ادامه مطلب

همه کاربردهای پی آر پی در مراکز پوست و موهمه کاربردهای پی آر پی در مراکز پوست و مو

پی آر پی روش نوینی می باشد که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی باعث تحریک کلاژن سازی می شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست دارد و با سنتز کلاژن جدید، پوست جوانی و زیبایی خود را به تدریج به دست خواهد آورد. ... ادامه مطلب

علت افتادگی پوست چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟علت افتادگی پوست چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟

در حالی که افتادگی پوست ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، احتمال آن با افزایش سن افراد، بیشتر می‌شود. از دست دادن وزن به میزان قابل توجه و همچنین ابتلا به برخی از بیماری‌ها ممکن است باعث افتادگی در پوست شوند ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین