منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مقایسه درماپن و درمارول

مقایسه درماپن و درمارول

میکرونیدلینگ تکنولوژی‌ جدیدی است که با دو ابزار به نام‌های درماپن و درمارول انجام می‌شود. میکرونیدلینگ با وارد کردن سوزن‌های متعدد و مکرر به پوست باعث بالا رفتن غلظت کلاژن و تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شود و جوانسازی را در پوست ایجاد می‌کند. در ادامه به تفاوت‌های میکرونیدلینگ با درماپن و درمارول و مقایسه این دو ابزار با هم می‌پردازیم.

اینستاگرام دکتر واعظ

درماپن چیست؟

درماپن وسیله الکتریکی است برای انجام میکرونیدلینگ پوست. این ابزار که به شکل قلم می‌باشد، می‌تواند سوزن‌‌های ریزی را به طور عمودی وارد پوست کند و به این ترتیب پوست را به ساخت کلاژن و افزایش آن تحریک نماید. درماپن با توجه به سری(تیپ) های متفاوتی که دارد، می‌تواند در اعماق متفاوتی از پوست فرو رود که این امر کاربرد درماپن را در مناطق مختلف پوست بیشتر می‌کند زیرا به عنوان مثال، اطراف چشم با پوست نازک نیاز به فرو رفتن سوزن‌ها در عمق کمتری دارد و به نسبت، سوزن‌های درماپن با عمق بیشتری باید در گونه‌ها وارد شوند.

درمارول چیست؟

میکرونیدلینگ با درمارول هم روشی برای جوانسازی و رفع بسیاری از مشکلات پوست است که با وسیله‌ای به نام درمارول (وسیله‌ای استوانه‌ای شکل که اطراف آن سوزن‌های متعددی وجود دارد)، مانند درماپن عمل جوانسازی پوست را با ورود مکرر سوزن‌ها به پوست انجام می‌دهد با این تفاوت که به دلیل ساختار درمارول سوزن‌ها به طور عمودی وارد پوست نمی‌شوند. ضمن اینکه در هر دستگاه درمارول سوزن‌ها با عمق مشخصی وجود دارند و قابل تنظیم نیستند.

درماپن بهتر است یا درمارول؟

در میکرونیدلینگ با درماپن و درمارول تقریباً به یک شیوه که همان ورود سوزن‌های متعدد به پوست است عمل می‌شود. ولی درماپن به دلیل تنظیم دسترسی سوزن‌ها به عمق پوست، تنظیم سرعت حرکت سوزن‌ها و قدرت دستگاه، همچنین ورود عمودی سوزن‌ها می‌تواند کاربردی تر باشد. برای تکمیل اثر بخشی این دو روش در جوانسازی پوست، می‌توان موادی را روی پوست قرار داد که این عمل باعث نفوذ همزمان ماده به پوست و تحریک کلاژن سازی با ورود سوز‌ن‌ها می‌شود و آثار درمانی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

پس از هر دو روش درمانی، ممکن است تورم و قرمزی در پوست به مدت چند روز وجود داشته باشد که رفع خواهد شد.

مقایسه درماپن و درمارول

مزایای درماپن و درمارول

این دو این دو وسیله، در درمان جای جوش (اسکار آکنه)، بستن منافذ باز پوست، رفع چین و چروک‌های پوست و جوانسازی، از بین بردن جای زخم و آثار سوختگی، درمان لک صورت، افزایش نفوذ پذیری پوست نسبت به درمان‌های موضعی و درمان استریا (ترک‌های پوستی) موثر هستند.

همشهریان گرامی، برای داشتن لب‌هایی زیبا و جذاب می‌توانید بهترین تزریق ژل لب در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درماپن چیست و کاربردهای آن کدام است؟درماپن چیست و کاربردهای آن کدام است؟

روش درمانی میکرو نیدلینگ با استفاده از درماپن یک روش کم تهاجمی است که با ایجاد سوراخ هایی کنترل شده در خارجی ترین لایه پوست انجام می شود. سوزن های ظریف مینیاتوری که در درماپن وجود دارد؛ صدمات میکروسکوپی بر روی پوست ایجاد می کنند و سپس تولید کلاژن و الاستین را تحریک می نماید ... ادامه مطلب

بیماری زونا چگونه تشخیص داده میشود؟بیماری زونا چگونه تشخیص داده میشود؟

زونا یک عفونت ویروسی است که باعث بروز ضایعات دردناک می‌شود؛ این ضایعات در هر نقطه از بدن می‌توانند ایجاد شوند، اما معمولا تاول به صورت خطی در سمت چپ یا راست تنه پدیدار می‌شود ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

بلفاروپلاستی غیر جراحی بدون هیچ گونه برش اقدام به از بین بردن و برداشتن پوست اضافی یا پلک ها می کند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین