منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تفاوت مزوتراپی و پی آر پی در چیست؟

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی در چیست؟

با توجه به سوالات زیادی که در ارتباط با پی آر پی و مزوتراپی مطرح است و نکات مبهمی که در این زمینه برای افراد متمایل به انجام این روشها وجود دارد، بر آن شدید در این مطلب به طور مفصل توضیحات کاملی در مورد، بهترین نتایج مزوتراپی و پی آر پی، کاربرد این متدها و همچنین مقایسه این دو روش با هم بپردازیم.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی تزریق است. این متد، با توجه به بی‌عارضه بودن و نتایج درمانی سریع و مطلوبی که دارد، دوست داران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. بنای درمان با مزوتراپی به این شکل است که مواد احیایی شامل، کلاژن‌ها، مواد معدنی، اسیدها، آنزیم‌ها و ویتامین‌ها به جای آنکه به شکل خوراکی مصرف شوند، مستقیماً به لایه درم پوست، در همان قسمتی که قرار است مورد درمان قرار گیرد تزریق می‌شوند و در این فرآیند، متابولیسم سلول‌ها و گردش خون افزایش پیدا کرده و باعث ترمیم سلول‌های مرده می‌شوند. به این شکل با مقدار کمتر دارو می‌توانیم شاهد نتایج سریعتر و موثرتری باشیم.

کاربرد مزوتراپی

امروزه از مزوتراپی در رفع و درمان مشکلات و ضایعات پوستی نظیر اسکار آکنه، چین و چروک‌های پوست، جوانسازی پوست و ...، همچنین درمان ریزش مو و تقویت موهای آسیب دیده و لاغری موضعی اندام استفاده می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده از مزوتراپی در درمان بیماری‌های عفونی، روماتیسمی و اورتوپدی همینطور پزشکی ورزشی نیز استفاده می‌شود.

پی آر پی (PRP)

پی آر پی نیز مانند مزوتراپی، متد درمانی تزریقی محسوب می‌شود تنها با این تفاوت که مواد مورد تزریق، پلاسمای غنی شده از پلاکت است که از خون خود شخص استخراج می‌گردد. در توضیح روند انجام پی آر پی باید بگوییم، در این روش مقداری خون از فرد گرفته و سانتریفیوژ می‌شود. در عمل سانتریفیوژ سلول‌های مختلف موجود در خون از قبیل گلبول‌های قرمز، سفید، پلاکت‌ها و سایر اجزای خون از یکدیگر جدا می‌شوند و در نهایت پلاکت‌ها با سرنگ کشیده و در ناحیه مورد نظر تزریق می‌گردند.

تزریق پلاکت به دلیل اینکه حاوی فاکتور رشد است، در محل تزریق موجب افزایش فعالیت و تکثیر سلولی می‌شود. در پی آر پی نقش اصلی را سلول‌های بنیادی ایفا می‌کنند که به صورت غیرفعال در خون شناور هستند و توانایی تبدیل به هر شکلی را که نیاز باشد دارند اما برای فعال شدن، به پلاکت نیاز دارند.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی در چیست

کاربرد پی آر پی

پی آر پی در ترمیم زخم‌ها، بهبود وضعیت و جوانسازی پوست و برخی دیگر از بافت های بدن موثر است. همچنین پی آر پی مو به عنوان یک روش درمانی موثر تشدید و تقویت کننده فرآیند ترمیم پذیری در موهای آسیب دیده به شمار می‌رود که به نوعی موجب تحریک و تشدید رشد و رویش موهای به خواب رفته، کوچک و کرکی خواهد شد. ضمن اینکه موهای روییده در اثر انجام پی آر پی، از همان ابتدا به شکل طبیعی رشد می‌کنند و ضعیف و کرکی نخواهند بود.

مقایسه پی آر پی و مزوتراپی

در مقایسه این دو روش با هم نکته حائز اهمیت تزریقی بودن هر دو روش درمانی است که پیش تر به آن اشاره نمودیم. در ارتباط با کاربردها نیز همانطور که ذکر شد، مزوتراپی و پی آر پی تقریبا کاربردهای یکسانی دارند. تفاوت عمده این دو روش با هم ماده قابل تزریق است. در پی آر پی به دلیل آن که ماده تزریقی از بدن خود شخص گرفته می‌شود، امکان ایجاد عوارضی مانند آلرژی و حساسیت صفر است. هر دو روش در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شوند بدون عوارض غیر قابل پیش بینی و خطرناک خواهند بود.

انجام مزوتراپی و پی آر پی

اخیرا مشاهده شده افراد غیرمتخصص اقدام به انجام مزوتراپی و بعضاً پی آر پی نموده و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و مهارت لازم، باعث بروز مشکلات بسیاری برای مراجعان خود شده‌اند. تاکید می‌شود، مزوتراپی و پی آر پی حتما باید توسط پزشک متخصص پوست و مو که دوره‌های خاص و تخصصی این روشها را گذرانده باشد انجام شود.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل یا فیلر در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی حسینی [ 1400-10-06 ]
سلام وقت بخیر مشاوره پی ار پی و مزوتراپی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی پوست با لیزر جنسیسجوانسازی پوست با لیزر جنسیس

پوست شفاف و سالم، خواسته تمام افراد فارغ از سن و جنسیت است.گذر زمان به ‌مرور شادابی چهره را می گیرد و چین ‌و چروک ‌ها، خطوط ریز و حتی لکه‌ هایی به پوس ... ادامه مطلب

ایجاد حساسیت صابون های معطرایجاد حساسیت صابون های معطر

صابون‌ها ممکن است رایحه‌ای بسیار خوش داشته باشند؛ اما به احتمال زیاد، این مواد دارای برخی مواد شیمیایی بسیار خطرناک نیز هستند؛ بنابراین بروز واکنش‌های پوستی آلرژیک به این دسته از محصولات، غیرمعمول نیست. ... ادامه مطلب

نکات مربوط به لیزر موهای زائدنکات مربوط به لیزر موهای زائد

اگر برای اصلاح موهای زائد و ناخوشایند خود، از تراشیدن مو، استفاده که محصولات موبر، اپیلاسیون و غیره راضی نیستید ، لیزر موهای زائد گزینه ای است که قابل تأمل می‌باشد. لیزر موهای زائد یکی از روشهای ریشه کنی موهای ناخواسته بدن است که نور متمرکز لیزر را به فولیکول‌های مو می‌تاباند ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین