منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل

کراس چیست؟

کراس روش درمانی نسبتاً جدیدی است که برای جای جوش‌های که به حالت فرورفته هستند و به آنها ice Pick گفته می‌شود به کار می‌رود. ضایعات پوستی ناشی از اسکار آکنه که به شکل فرورفتگی دیده می‌شوند، معمولاً این ویژگی را دارند که دهانه آنها بسیار کوچک است و عمق زیادی دارند به همین علت لیزر یا سایر تکنیک‌ها به خوبی قادر به بهبود این ضایعات نخواهند بود.

ولی استفاده از کراس به عنوان بهترین درمان جای جوش، در این ضایعات می‌تواند باعث تحریک کلاژن سازی در عمق پوست شود و این فرورفتگی‌ها را پر نماید. البته لازم به ذکر است در مواردی که آثار تخریبی آن به شکل فرورفتگی در پوست باشد، درمان صد درصد و قطعی وجود ندارد و بسته به نوع پوست و روش درمان می‌توان انتظار بهبودی داشت.

درمان جای جوش کراس

نحوه انجام کراس

در کراس روش کار به این صورت است که مقدار کمی اسید (معمولا TCA) که غلظت آن توسط پزشک تعیین می‌شود داخل ضایعات قرار داده می‌شود. بعد از انجام کراس، این ضایعات ابتدا به رنگ سفید در می‌آیند و پس از مدتی حالت دلمه قهوه‌ای رنگ پیدا می‌کنند و بعد از گذشت ۳ تا ۷ روز دلمه‌ها جدا می‌شوند. طی یک ماه بعد از درمان جای جوش با کراس، به تدریج کلاژن سازی در محل درمان صورت می‌گیرد و ضایعات فرورفته، پرترمی‌شوند و پوست صاف‌تر خواهد شد.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

تعداد جلسات درمان جای جوش با کراس

پزشک پس از معاینه بیمار و بخصوص پس از انجام اولین جلسه درمان جای جوش با کراس، می‌تواند تعداد جلسات را تخمین بزند ولی معمولاً ۳ جلسه درمانی برای انجام کراس لازم است.

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم یا رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به همین منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مژگان عبدی [ 1402-06-15 ]
چقدر عالی من همیشه دنبال یه روش جدید و عالی بودم خوشحالم که این مطلب رو خوندم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟آیا تزریق ژل های دائمی خطرناک است؟

تزریق ژل فرآیندی است که با افزایش حجم و فرم دهی بافت نرم توام می‌باشد. فیلرها به طور کلی به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می‌شوند؛ که در هر دو روش، تزریق توسط پزشک از طریق سرنگ های نازکی صورت می گیرد که این مواد را در قسمت های مورد نظر تزریق می کند ... ادامه مطلب

بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟

از دلایل تیرگی بدن، بیماری اریتراسما است که یک عفونت سطحی پوست است که باعث ایجاد لکه های قهوه ای پوسته پوسته می شود. ... ادامه مطلب

رفع اسکار سوختگی و بخیه با بهترین روشرفع اسکار سوختگی و بخیه با بهترین روش

هر جراحتی که در پوست ایجاد می‌شود، به مرور زمان با جایگزینی سلولهای جدید ترمیم خواهد شد البته گاهی بازسازی پوست به اسکار می‌انجامد که بستگی به عمق و شدت جراحات وارده بر پوست و قابلیت های بدنی فرد دارد. در ادامه لیزر درمانی را به عنوان یکی از بهترین روشهای درمان جای زخم، بخیه و سوختگی معرفی می‌کنیم. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین