منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی (CARBOXY THERAPY) به معنی تزریق گاز دی اکسید کربن (CO2) به منظور ایجاد تغییراتی در پوست مانند جوانسازی، کاهش چروک‌ها، درمان ترک‌های پوستی و کاهش ناهمواریهای پوست درخانم‌ها (سلولیت) است. کربوکسی تراپی برای اولین بار در سال 1932 و برای درمان بیماران عروقی در فرانسه استفاده شده است. بهترین کربوکسی تراپی ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

کربوکسی تراپی به تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست گفته می شود. این گاز بی ضرر بوده و به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بکار گیری آن می تواند به جوانسازی پوست و لاغری موضعی بی انجامد. شما می توانید برای کربوکسی تراپی در اصفهان، به کلینیک تخصصی دکتر واعظ شوشتری مراجعه نمایید.

مکانیسم اثر کربوکسی تراپی چگونه است؟

با ورود گاز دی اکسید کربن به بافت، هموگلوبین به دلیل تمایل بیشتر به دی اکسید کربن، اکسیژن را آزاد می‌کند و به دی اکسید کربن متصل می‌شود. این مساله باعث تراکم زیاد اکسیژن در بافت می‌شود که در نهایت باعث افزایش جریان خون، ایجاد مویرگ‌های جدید و افزایش بازسازی وتولید بیشتر تارهای کلاژن و الاستین درهمان محل می‌شود.

در بافت چربی مکانیسم اثر دی اکسید کربن متفاوت است. به این صورت که دی اکسید کربن با ایجاد آسیب ناشی ازفشار و ضربه، سلول‌های چربی را شکننده کرده و سپس با افزایش جریان خون در رگ‌ها، باعث افزایش اکسیژن در محل و دفع بهتر چربی می‌شود.

چند جلسه کربوکسی تراپی لازم است؟

تعداد جلسات بسته به نوع و محل درمان متفاوت است. برای کاهش چربی موضعی به طور معمول ۸ تا ۱۰ جلسه نیاز است. فاصله بین جلسات هر یک یا دو هفته می‌باشد. به منظور تثبیت نتایج درمانی لازم است جلسات درمانی با فواصل بیشتر تکرار شود. برای درمان ترک‌های پوستی (استرچ مارک) و چین و چروک پوست ۴ تا ۶ جلسه مورد احتیاج است که به فاصله یک هفته انجام می‌شود. برای درمان تیرگی‌های دور چشم هم به ۶ تا ۸ جلسه درمانی نیاز است که معمولا یک تا دو هفته یکبار تکرار می‌شود.

آیا گاز دی اکسید کربن سمی است؟

گاز دی اکسید کربن برای بدن غیر سمی است. دی اکسید کربن به طور طبیعی توسط سلول‌های بدن ما هر روز تولید می‌شود. این گاز محصول متابولیسم طبیعی است و وارد خون شده و از طریق ریه‌ها دفع می‌شود. حتی اگر این گاز مستقیما وارد رگ شود هم نمی‌تواند آمبولی ایجاد کند و به راحتی دفع می‌شود.

بهترین کربوکسی تراپی در اصفهان

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی به طور معمول عارضه‌ای ندارد. درد و قرمزی خفیف در محل تزریق، احساس گرما و صدای خش خش در پوست و گاهاً کبودی در محل تزریق، از عوارض گذرای این روش درمانی است. این عوارض معمولا ظرف چند ساعت و به ندرت چند روز بطور کامل برطرف می‌شوند.

اقدامات احتیاطی لازم بعد از هر جلسه کربوکسی تراپی چیست؟

اجتناب از استحمام، شنا، سونا و جکوزی به مدت ۴ ساعت بعد از درمان توصیه می‌شود.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

کاربردهای بالینی دیگر کربوکسی تراپی چیست؟

- کمک به درمان ریزش مو
- درمان تیرگی دور چشم
- درمان ترک‌های پوستی ( استرچ مارک یا استریا)
- کاهش سلولیت و کاهش توده چربی موضعی
- درمان چروک‌های صورت و دور چشم
- اسکارهای ناشی از سوختگی، آکنه و جراحی
- درمان پسوریازیس مقاوم به درمان
- درمان اگزماهای عود کننده
- پدیده رینود
- زخم‌های عروقی
- بیماری‌های ایسکمیک اندام تحتانی
- شل شدگی و افتادگی پوست
- جوانسازی پشت دست، دکلته و گردن
- درمان اختلالات نعوظ به دلیل مسائل عروقی
- برطرف کردن خطوط ریز دور دهان و خط خنده

چه مناطقی از بدن را می‌توان با کربوکسی تراپی درمان نمود؟

کربوکسی تراپی را می‌توان برای تمام نقاط بدن استفاده کرد. این روش می‌تواند برای درمان پلک، صورت، گردن، پشت دست‌ها، باسن، و پاها استفاده شود.

کربوکسی تراپی چگونه بر درمان کبودی زیر چشم موثر است؟

تیرگی زیر چشم علل زیادی دارد ولی یکی از علل عمده تیرگی زیر چشم احتقان خون مویرگی است. احتقان به معنی کاهش سرعت جریان خون در مویرگ‌های پلک پایین واختلال اکسیژن رسانی است. این مساله باعث کاهش محتوای اکسیژن خون و نهایتاً رنگ کبود در این ناحیه می‌شود. کربوکسی‌تراپی با جذب اکسیژن به محل، موجب بهبود شبکه مویرگی پلک پایین شده وجریان خون را در محل افزایش می‌دهد. به علاوه با افزایش کلاژن پوست را جوان‌تر می‌نماید.

روش درمان کربوکسی تراپی چگونه است؟

دستگاه دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن است که توسط بخش الکترونیک دستگاه خروجی دستگاه تنظیم می‌شود. سرعت و میزان گاز خروجی با توجه به محل درمان و بیماری تحت درمان توسط پزشک تنظیم می‌شود. گاز دی اکسید کربن از طریق یک سوزن نازک به زیر پوست تزریق می‌شود. در ناحیه پلک بعد ا ز تزریق گاز پلک ها متورم می‌شوند ولی ۱۰ دقیقه بعد گاز جذب شده و ظاهر فرد طبیعی خواهد شد. در اسکار و ترک‌های پوستی احساس درد کمی وجود دارد. برای درمان سلولیت و بافت چربی موضعی چون حجم گاز بیشتری تزریق می‌شود یک احساس کشش و فشار در موضع احساس می‌شود و در موضع به مدت ۲۴ ساعت احساس گرما و مور مور شدن وجود دارد که به دلیل افزایش جریان خون می‌باشد.

در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای جوانسازی پوست در اصفهان به متقاضیان گرامی ارائه شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه بهارلویی [ 1399-12-20 ]
نوبت کربوکسی تراپی

نسرین مهدوی نژاد [ 1398-06-05 ]
این درمان برای لک های صورت هم اثری دارد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی دست با لیزر پرل فرکشنال یا فرکشنال Co2جوانسازی دست با لیزر پرل فرکشنال یا فرکشنال Co2

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال co2، به عنوان یک روش غیر تهاجمی می‌تواند لایه آسیب دیده سطح پوست را از بین برده و پوست را به کلاژن سازی دوباره ترغیب کند ... ادامه مطلب

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان میشود؟

تشخیص بیماری های پوستی مانند تبخال تناسلی و زگیل تناسلی، در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست، انجام میشود؛ و با بهره گیری از به روزترین امکانات، اقدامات درمانی در جهت بهبودی هرچه بیشتر این بیماریها نیز در کلینیک ایشان صورت میگیرد ... ادامه مطلب

آنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانیدآنچه باید قبل از جراحی زیبایی پلک بدانید

جراحی زیبایی پلك عملی است كه در جریان آن چربی ، پوست و عضله اضافی پلك های بالا و پایین برداشته می‌شود. این عمل افتادگی پوست و پف آلودگی پلك بالا كه می تواند حالت خستگی و پیری به چهره شما بدهد را بر طرف سازد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین