منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت

مرطوب کننده پوست

در گفتار قبلی اشاره کردیم که یکی از مشکلات شایع مردم در فصل زمستان خشکی پوست است و بهترین راهبرد برای پیشگیری و درمان خشکی پوست در فصول سرد سال استفاده از مرطوب کننده‌ها است. پرسش این جا است که یک مرطوب کننده مناسب باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

انتخاب مرطوب کننده مناسب

اولین مشخصه یک مرطوب کننده خوب این است که موقع مصرف با کمی ماساژ جذب پوست شود. مرطوب کننده‌هایی که این مشخصه را نداشته باشند باعث می‌شوند از یک طرف محل استفاده آنها یعنی دست و صورت ظاهر چرب و براق پیدا کند و از طرف دیگر فرد بعد از مصرف مرطوب کننده احساس خوشایندی نداشته باشد.

دومین ویژگی مرطوب کننده مناسب این است که سریعاً بعد از شستشو پاک شود. البته بعضی از مرطوب کننده‌ها مخصوصاً طوری طراحی می‌شوند که در تماس با آب و مواد شوینده پاک نشوند و روی پوست باقی بمانند. این مرطوب کننده‌ها اغلب برای بیماران مبتلا به اگزما تجویز می‌شوند تا در تماس با آب و مواد شوینده ضمن رطوبت دهی به پوست، از پوست در برابر مواد شیمیایی موجود در شوینده محافظت کنند.

بهترین مرطوب کننده پوست

سومین ویژگی که برای انتخاب مرطوب کننده باید مدنظر باشد، قوام مناسب آن است. اصولاً مرطوب کننده‌ها می‌توانند به فرم لوسیون، کرم یا پماد باشند. وقتی قرار باشد که مرطوب کننده برای محل‌هایی که وسعت زیادی دارند مثل تنه و اندام‌ها، استفاده بشود بهتر است از لوسیون‌هایی که قوام شلی دارند و در واقع مایع هستند استفاه شود ولی برای دست و صورت بسته به میزان خشکی پوست بهتر است از کرم یا پماد استفاده شود.

همین جا اشاره می‌کنیم که پمادها نسبت به کرم‌ها، چربی بیشتری دارند و به همین خاطر قدرت مرطوب کنندگی آنها بالاتر است. پس وقتی که مرطوب کننده برای پوست بسیار خشک به کار می‌رود، استفاده از فرم پماد بهتر است.

بقیه مشخصات مرطوب کننده اغلب سلیقه‌ای است، مثلاً اینکه مرطوب کننده باید رنگ و بوی خوبی داشته باشد و به خوبی روی پوست پخش شود. نکته آخر اینکه مرطوب کننده نباید موقع استفاده ایجاد حساسیت، خارش یا قرمزی کند. در صورت ایجاد حساسیت یا خارش، فرد باید از مرطوب کننده‌هایی که فاقد مواد حساسیت زا هستند و اصطلاحاً به آنها هیپوآلرژیک می‌گویند استفاده کند. پس به طور خلاصه یک مرطوب کننده خوب باید سریع جذب پوست شود، راحت با شستشو پاک شود، قوام متناسب با محل کاربردش داشته باشد و نهایتاً اینکه بعد از مصرف ایجاد حساسیت و خارش نکند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

بی‌تردید بسیاری از همشهریان عزیز در پی مراجعه به کلینیک‌های پوست و مو، برای افزایش حجم و رفع چین و چروک در نواحی مختلف صورت و بدن، به دنبال بهترین تزریق چربی در اصفهان، می‌باشند. به این منظور، با مراجعه به مراکز تخصصی پوست و اطمینان از مهارت و توانایی پزشک متخصص، بهترین نتایج تزریق چربی را با حداقل عوارض تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نبیل حسینی [ 1399-11-26 ]
سلام خوبی شما.من تو کار رنگرزی پارچه کارمیکنم وموادشیمیایی هم داره پوست دستم همش قرمزشده وازلین میزنم بهش ولی نه شفافه قرمزیش خیلی میشه وبعد اگه با اب شستمش احساس خارش میکنم چه مرطوب کننده ایی برام درنظر میگیری .درضمن من خوزستان زندگی میکردم ولی الان دوماهه امدم تهران برای کار

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لک صورت یا ملاسما را چطور درمان کنیم؟لک صورت یا ملاسما را چطور درمان کنیم؟

ملاسما یک مشکل شایع پوستی است که باعث ایجاد لکه های تیره یا بی رنگ روی پوست می شود؛ و در زنان باردار به آن کلواژما یا لک بارداری گفته می‌شود. این بیماری در زنان بسیار بیشتر از مردان رایج است؛ اگرچه مردان نیز می توانند به آن مبتلا شوند ... ادامه مطلب

از عوارض کورتون بر پوست چه میدانید؟از عوارض کورتون بر پوست چه میدانید؟

کورتون که به آن استروئید گفته می شود ترکیباتی هستند که به شکل طبیعی به وسیله غده فوق کلیوی و تحت عنوان هورمون کورتیزول تولید می شود. در زمینه پزشکی و جهت استفاده های متعدد، از داروهای استروئیدی برای بیماران استفاده می شود.در ادامه به عوارض مصرف این مواد برای پوست پرداخته می شود. ... ادامه مطلب

در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف فرکشنال؟

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از موثرترین شیوه‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست هستند که با گرم کردن پوست موجب بازسازی کلاژن در لایه‌های عمیق پوست می‌شوند. اگرچه هر دو روش باعث کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند شد اما در بکارگیری آنها از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین