منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / تزریق ژل لب ( هیالورونیک اسید)

تزریق ژل لب ( هیالورونیک اسید)

12 نکته کلیدی که قبل از تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید باید دانست

هیالورونیک اسید ماده‌ای است که با تحریک کلاژن سازی و افزایش این ماده در پوست، موجوب جوانسازی در آن ناحیه خواهد شد. در مورد تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید در لب، نکات مهمی وجود دارد که قبل از تزریق باید آنها را بدانید. در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

1- جدای از کیفیت ژل‌های تزریقی، مهارت پزشک تزریق کننده نیز بسیار مهم است. با مراجعه به پزشک متخصص و مجرب در این زمینه، می‌توانید بهترین تزریق ژل لب را تجربه نمایید. توصیه می‌شود تا وقتی که به مهارت پزشک و کیفیت موادی که مصرف می‌کند مطمئن نشده‌اید از انجام این کار خودداری کنید. بهترین راه اطمینان از مهارت پزشک، دیدن نتیجه کار(عکس‌های قبل و بعد) در افرادی است که قبلا به وی مراجعه کرده‌اند.

2- نتیجه تزریق ژل‌های هیالورونیک بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است البته لب‌ها بعد از تزریق معمولاً تورم دارند و برای رسیدن به فرم ایده‌آل یک تا دو هفته زمان لازم است.

3- معمولاً بعد از تزریق ژل‌های هیالورونیک به استراحت نیازی نیست. یعنی می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق به کار و زندگی روزانه خود بازگردید. در مورد ژل‌های هیالورونیک به ندرت کبودی ایجاد می‌شود در صورت ایجاد کبودی، طی یک تا هفت روز مرتفع خواهد شد.

4- بهتر است هفت روز قبل ازتزریق ژل لب از مصرف فرآورده‌هایی که انعقاد خون را به تاخیر می‌اندازند (یا به اصطلاح خون را رقیق می کنند) مانند آسپیرین و داروهایی مثل بروفن و ژلوفن خودداری نمایید تا از احتمال خون‌مردگی یا خونریزی محل تزریق کاسته شود. در صورتی که وارفارین مصرف می‌نمایید حتماً با پزشکتان درمیان بگذارید.

5- بسیار مهم : عدم تقارن لب‌ها و وجود توده در لب بلافاصله بعد از تزریق طبیعی بوده و طی یک تا دو هفته از بین می‌رود. بهتر است تا چند روز از لمس و دست‌کاری محل تزریق خودداری کنید.

6- بعد از تزریق ژل لب ممکن است برخی واکنش‌های موقتی مانند قرمزی، درد یا تورم در محل دیده شودکه معمولا در عرض یک هفته اول بعد از تزریق ، از بین می‌روند. برای بهبود این علایم می‌توانید از کیسه یخ استفاده نمایید.

تزریق ژل لب هیالورونیک اسید در اصفهان

7- با توجه به بازار آشفته این نوع محصولات در ایران و به منظور جلوگیری از مصرف ژل‌های بی‌کیفیت که به طور غیرقانونی وارد خواهند شد ، باید از نوع ژلی که برای شما مصرف می‌شود مطمئن شوید. ژل‌های بی‌کیفیت ارزان‌تر هستند ولی ممکن است برای شما بسیار گران تمام شوند!!!

ژل‌های ارزان قیمت ممکن است گلوله شوند یا از جای خود حرکت کنند و منظره بدی را به وجود آورند. از طرف دیگر بسیاری از این ژل‌ها به علت موادی که در ترکیب خود دارند باعث واکنش سیستم ایمنی فرد شده و در نهایت می‌توانند موجب ایجاد گرانولوما شود. درمان گرانولوما ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد. حتماً نام ژل تزریقی را از پزشکتان بپرسید و جعبه آنر ا در خانه نگهداری نمایید.

8- برای انجام تزریق ژل لب، در دو یا چند مرحله ممکن است پزشکتان ژل را به شما بدهد تا در خانه نگهداری نمایید. در این صورت باید ژل هیالورونیک اسید را در یخچال (نه در فریزر) قرار دهید.

9- بعضی از افراد این نگرانی را دارند که بعد از اتمام مدت دوام ژل، فرم لب‌ها به‌هم بخورد. مطالعات نشان داده که ژل‌های هیالورونیک اسید در محل تزریق باعث تولید کلاژن نوع یک می‌شوند به همین دلیل بعد از جذب شدن خود ژل لب، یا به حالت قبلی برمی‌گردند یا فرم بهتر از حالت قبل از تزریق دارند.

10- تزریق ژل فقط حدود 10 الی 15 دقیقه طول خواهد کشید. در مورد لب این عمل بعد از تزریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود چون تزریق ژل لب بدون بی‌حسی بسیار دردناک است. اگر به لیدوکایین حساسیت دارید حتماً به پزشکتان اطلاع دهید.

11- ژل‌هایی که از جنس هیدروکسی آپاتایت هستند(معروف‌ترین آنها ردیس Radiesse است) به هیچ وجه برای تزریق در لب مناسب نیستند.

12- درصورتی که تزریق ژل لب، به هر دلیلی مشکل داشته باشد، اگر از هیالورونیک اسید استفاده شده باشد، بازگرداندان حالت لب‌ها به شکل قبل از تزریق مشکل نیست ولی اگر از ژل‌های دیگر استفاده شده باشد درمان بسیارسخت خواهد بود.

آدرس صفحه اینستاگرام

پانوشت:
تمامی فیلرها یا ژل‌های معتبر دارای برچسب‌هایی هستند که مشخصات مهم فیلر مثل نام فیلر، شماره تولید، تاریخ انقضا و حجم فیلر برروی آن درج شده است. اگر به سلامتتان اهمیت می‌دهید حتما از پزشکتان بخواهید که برچسب فیلر را در اختیار شما قرار دهد و آنرا در جایی نگهداری کنید. حتی اگر فیلر شما برچسب ندارد، می‌توانید جعبه آنرا دریافت کنید و عکس جعبه یا خود آن را نگهداری کنید. داشتن این اطلاعات در آینده برای شما مفید خواهد بود. از طرف دیگر با این کار از اینکه به شما فیلرهای بی‌کیفیت یا فله‌ای تزریق شود جلوگیری می‌کنید. برای کمک به سلامت جامعه در انتشار این پیام کوشا باشید.

همشهریان گرامی، اگر می‌خواهید موهای زائد خود را در سریع‌ترین زمان ممکن، با حداقل عوارض و با استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان از بین ببرید، حتما به کلینک‌های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا [ 1395-11-26 ]
خيلييي مفيد و خوب و كامل بود به همه سوالاي من تو اين متن پاسخ داده شد من امروز ژل تزريق كردم و يه طرف لبم بيشتر ورم داره،اما با خوندن اين متن نگرانيم برطرف شد

sanaz [ 1394-09-10 ]
سلام دکترک پزشکخوب جهت تزریق لب درتهران معرفی میکنید لطفااینکاوبکنید منتظرم.مرسی.درضمن من اکثراروی لبم تبخال میزنم مشکلی ایجادمیکنه برای تزریق

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری ماکولار آمیلوئیدوز چیست و چگونه درمان میشود؟بیماری ماکولار آمیلوئیدوز چیست و چگونه درمان میشود؟

ماکولار آمیلوئیدوز یک بیماری پوستی است که بر اثر رسوب ماده آمیلوئید در پوست ایجاد میگردد و بیشتر در ناحیه پشت، کتف، بازو، جلوی سینه و شکم و به طور وسیع در بالاتنه دیده میشود. ... ادامه مطلب

هایپوپیگمانتاسیون چیست و چگونه درمان می شود؟هایپوپیگمانتاسیون چیست و چگونه درمان می شود؟

هایپوپیگمانتاسیون به لکه های پوستی گفته می‌شود که رنگی روشن تر از مناطق نرمال پوست دارند. در این مطلب بیشتر در مورد اینکه چه چیزی ممکن است علائم هایپوپیگمانتاسیون را ایجاد کند مطالبی را ارائه می‌نماییم. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر بینی در چه مواردی انجام میشود؟تزریق فیلر بینی در چه مواردی انجام میشود؟

فیلر بینی، یک روش غیر جراحی با هدف اصلاح فرم و زیباسازی بینی است. این روش شامل تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست به منظور ایجاد تغییرات موقت در ساختار بینی است ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین